eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o likwidacji Agencji Mienia Wojskowego

Rządowy projekt ustawy o likwidacji Agencji Mienia Wojskowego

projekt ustawy dotyczy likwidacji Agencji Mienia Wojskowego, postawionej w stan likwidacji po 30 dniach od dnia wejścia w życie ustawy - do końca 2010 r.; przejęcia zadań AMW przez ministra obrony narodowej, Wojskową Agencję Mieszkaniową i Agencję Uzbrojenia; nieodpłatnego przekazania jednostkom samorządu terytorialnego lub ich związkom nieruchomości trwale zbędnych, pozostających w dyspozycji likwidowanej AMW

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1625
  • Data wpłynięcia: 2009-01-23
  • Uchwalenie:

1625



administracji, skutkiem przyjęcia przedstawionej regulacji będzie natomiast pozbawienie większej
części wpływów środków finansowych na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych oraz na Fundusz
Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego.
Przedmiotowy projekt określa także sposób wykorzystania majątku własnego Agencji Mienia
Wojskowego oraz mienia Skarbu Państwa przekazanego jej do zagospodarowania.
Wartość wszystkich aktywów Agencji, planowana na dzień 31 grudnia 2008 r., to 909,2 mln zł,
w tym aktywa trwałe w wysokości 738,7 mln zł (majątek własny Agencji i mienie Skarbu Państwa
przejęte z Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji do
zagospodarowania). Koszty związane z funkcjonowaniem ,,Agencji w likwidacji” szacuje się na kwotę
ok. 36,0 mln zł, natomiast koszty związane z wypłatami stosownych odpraw dla zwalnianych ok. 320
pracowników Agencji Mienia Wojskowego szacuje się na kwotę około 6,5 mln zł.
Z majątku likwidowanej Agencji, o wartości ok. 82 mln zł, wydziela się mienie ruchome
i nieruchome (siedzibę Biura Agencji – w mieście stołecznym Warszawa wraz z istniejącym
wyposażeniem – o wartości ok. 30 mln zł), które podlega przekazaniu na własność Agencji
Uzbrojenia, stanowiąc jej pierwsze wyposażenie. Pozostała część majątku będzie przeznaczona
w pierwszej kolejności na pokrycie zobowiązań (ok. 26 mln zł) i kosztów związanych z likwidacją
Agencji (ok. 42,5 mln zł). Zakłada się ponadto, że zobowiązania i koszty będą mogły być pokrywane
ze środków przeznaczonych na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych w wielkości ok. 20 mln zł,
z tytułu działalności Agencji. Ponadto wprowadzono zapis zabezpieczający w art. 17 ust. 3 projektu
ustawy dotyczący ewentualnego pokrycia zobowiązań i kosztów jej likwidacji ze środków budżetu
Państwa, w przypadku gdyby majątek własny Agencji oraz część środków nie wpłacona na Fundusz
Modernizacji Sił Zbrojnych okazały się niewystarczające.
Niezależnie od powyższego, na działalność Agencji w 2009 r. zaplanowano dotację budżetową
w wysokości 902,0 tys. zł (842,0 tys. zł z Ministerstwa Obrony Narodowej i 60,0 tys. zł z Ministerstwa
Spraw Wewnętrznych i Administracji) z przeznaczeniem na utrzymanie przekazanych Agencji
nieruchomości, o których mowa w art. 7.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie ustawy nie będzie miało zasadniczego wpływu na rynek pracy, gdyż
przewidywane zwolnienie 320 pracowników Agencji (zakłada się, że z 420 pracowników AMW 100
pracowników będzie zatrudnionych w nowo tworzonej Agencji Uzbrojenia) zostanie rozłożone na

8


okres trzech lat. Ponadto będzie ono oddziaływało na rynek pracy w czterech miejscowościach, w
których mieszczą się Biuro Prezesa Agencji oraz 4 oddziały terenowe.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Wejście w życie ustawy będzie mogło mieć pozytywny wpływ na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w przypadku wykorzystania przez jednostki samorządu terytorialnego przejętych
nieruchomości, na cele związane z działalnością gospodarczą, w tym zwłaszcza z aktywizacją
przedsiębiorczości.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Zagospodarowanie
nieruchomości niewykorzystywanych do realizacji zadań przez jednostki
organizacyjne podległe Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowane i zbędne do celów
obronności lub bezpieczeństwa państwa, o których mowa w art. 7 ust. 1 projektu ustawy, powinno
stymulować procesy inwestycyjne i pozytywnie wpływać na sytuację i rozwój regionalny.
7. Zgodność z prawem Unii Europejskiej

Projekt ustawy jest zgodny z prawem Unii Europejskiej. Nie podlega również notyfikacji
zgodnie z trybem przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego
systemu notyfikacji norm i aktów prawnych.



12/12/BS

9
strony : 1 ... 4 . [ 5 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: