eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Bezpieczne rezerwacje wakacji

Bezpieczne rezerwacje wakacji

2013-04-28 00:21

Przeczytaj także: Polacy a zakup wycieczki online


Co zabezpiecza nasze transakcje w sieci?

Płacąc za wycieczkę na stronie biura podróży zwróćmy uwagę także na kilka podstawowych zasad dotyczących bezpieczeństwa transakcji. Adresy stron, na których dokonujemy płatności i tym samym udostępniamy poufne informacje, powinny zaczynać się od szyfrowanego protokołu „https” w miejsce „http”. - Dodatkowo w pasku adresu pojawia się symbol kłódki lub charakterystyczne zielone pole, w zależności od rodzaju przeglądarki. Wszystkie dane podawane na takiej stronie są szyfrowane za pomocą tzw. protokołu SSL, który zapewnia bezpieczne logowanie. Protokół ten jest zalecany przez Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO) – informuje Adrian Witkowski z PayU.

Warto wiedzieć, że nasze pieniądze są chronione również na inne sposoby podczas płacenia w Internecie. Zaufani dostawcy płatności są nadzorowani przez państwowe instytucje, np. Komisję Nadzoru Finansowego. Transakcje są chronione również dzięki międzynarodowym certyfikatom, jak np. Payment Card Industry Data Security Standard (PCI-DSS) – światowy standard ustalony przez organizacje płatnicze (Visa i MasterCard), zabezpieczający dane osobowe płacących kartami, jak również dane transakcji.

Reklamujemy wycieczkę – co powinniśmy wiedzieć?

Jeżeli organizator wycieczki nie dotrzyma planu zawartego w podpisanej przez nas umowie, albo jakość oferty jest niższa niż ta, która zachęciła nas do jej zawarcia, możemy zgłosić reklamację, a organizator powinien dokonać świadczenia zastępczego. Taką możliwość gwarantuje Ustawa o usługach turystycznych. Klient nie ma jednak obowiązku godzić się na zaproponowane świadczenie.

– Możemy odmówić przyjęcia nowych warunków i odstąpić od umowy. W takim przypadku organizator ma obowiązek zapewnić klientowi powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy lub innego uzgodnionego miejsca – wyjaśnia Grażyna Rokicka ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

Ustawa nie określa jednak precyzyjnie wysokości zadośćuczynienia wobec poszczególnych uchybień. Takie zapisy znajdziemy natomiast w tzw. Karcie Frankfurckiej, na którą należy powoływać się w trakcie roszczenia. Jej treść przewiduje, że zmiana obiektu noclegowego na inny podlegać może bonifikacie w wysokości 10-25 proc. początkowej wartości, zakłócenia środowiskowe (np. hałas) to 10-40%, a niesmaczne wyżywienie 20-30 proc.

Poszkodowany klient powinien niezwłocznie zawiadomić o niedogodnościach wykonawcę usługi i organizatora wycieczki, a w ciągu 30 dni od zakończenia jej trwania złożyć organizatorowi reklamację zawierającą szczegółowy opis zdarzeń. Ważne też, żeby do dokumentu dołączyć możliwie najwięcej dowodów, np. fotografii. Przepisy te dotyczą tak samo wycieczek kupowanych w naziemnych biurach podróży, jak i w Internecie.

Informacje o badaniu
Badanie na zlecenie operatora płatności internetowych PayU SA zostało przeprowadzone przez TNS Polska w dniach 8-11 listopada 2012 roku techniką wywiadu bezpośredniego wspomaganego komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • zyjbezpiecznie.pl

    zyjbezpiecznie.pl / 2013-04-30 23:02:30

    Aby mieć pewność bezpieczeństwa wycieczki należy sprawdzić czy touroperator jest zrzeszony w Krajowej Izbie Turystycznej, co będzie świadczyć o jego wiarygodności. Powyższe wskazówki oraz obecność w KIT zagwarantują nam możliwie duże bezpieczeństwo wyjazdu. Więcej o bezpiecznych transakcjach w Internecie - na naszym blogu:
    http://www.zyjbezpiecznie.pl/oferty-internetowe-jak-sie-nie-dac-oszustom,ciekawostki,61,6,1,pl
    odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: