eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Wakacje 2012 a prawa konsumentów

Wakacje 2012 a prawa konsumentów

2012-07-13 11:23

Przeczytaj także: Wakacje a prawa konsumenta


Główne drogi prawne, służące dochodzeniu roszczeń od gości hotelowych:
  • sądowe postępowanie nakazowe - są to procedury uproszczone, w ramach których sąd wydaje nakaz zapłaty na podstawie pozwu i załączonych dokumentów (rachunków), bez wysłuchania pozwanego. Zwykle postępowanie kończy się na tym etapie, klienci regulują swoje zobowiązania, pragnąc uniknąć dalszych kosztów egzekucji;
  • ustawowe prawo zastawu na rzeczach gościa – podlega przepisom kodeksu cywilnego, istota tego prawa tkwi w tym, że hotel może odmówić wydania rzeczy wniesionych przez gościa do czasu uregulowania należności z tytułu świadczonych usług. W okresie zajęcia pod zastaw ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy obciąża hotelarza.

Lokale gastronomiczne- Twoje prawa jako konsumenta

Zamawiając posiłek w restauracji czy bufecie, pamiętaj o swoich prawach turysty i kilku prostych zasadach:
  • w każdym lokalu powinien być aktualny cennik wraz z gramaturą, składem i pojemnością oferowanych potraw oraz napojów. Masz prawo wiedzieć, ile i za co płacisz. Takie same
    informacje powinna zawierać karta menu,
  • jeśli danie, które Ci podano, jest nieświeże lub zimne zamiast gorące, masz prawo złożyć reklamację, żądając jego zamiany lub zwrotu pieniędzy,
  • bardzo ważna przestroga dla turysty: zawsze sprawdzaj rachunek końcowy, by nie płacić za coś, czego nie zamawiałeś.

poprzednia  

1 ... 10 11

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: