Prawa i obowiązki konsumentów
2010-01-27 09:33
Przeczytaj także: Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu
Przed zakupem koniecznie trzeba poznać wszystkie cechy towaru, aby uniknąć potem kłopotów i rozczarowania. Dotyczy to każdego produktu: żywności, kosmetyków, ubrań, butów, sprzętu sportowego. Jest to szczególnie ważne w przypadku produktów, które mogą być zagrożeniem dla zdrowia. Dlatego należy uważnie czytać etykiety, wszelkie ostrzeżenia znajdujące się na produktach oraz instrukcje obsługi.
Konsumenci lubią wszelkie „znaki jakości” umieszczane na etykietach i mają większe zaufanie do produktów, na których znaki się znajdują, nawet jeśli widzą taki znak pierwszy raz w życiu i nie znają jego znaczenia. Niestety niektórzy producenci wykorzystują naiwność konsumentów i wprowadzają ich w błąd. Są jednak znaki przyznawane przez niezależne instytucje bądź organizacje (a nie przez samych producentów) produktom o wysokiej jakości lub o potwierdzonym badaniami bezpieczeństwie. Dlatego warto znać najpopularniejsze oznaczenia.
Znaki, które warto zapamiętać:
Znaki ostrzegawcze dotyczące bezpieczeństwa produktów:
oprac. : Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Przeczytaj także
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
-
Black Friday i Cyber Monday: jakie prawa konsumentów?
-
Black Friday a prawa konsumenta
-
Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie
-
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
-
Nowelizacja KPC - jakie zmiany od 1 lipca 2023?
-
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
-
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?