  • 1. Data: 2004-04-22 11:58:49
    Temat: zwrot kosztów zakupu benzyny
    Od: "Brenda" <b...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam problem. Do tej pory organizacja charytatywna refunfdowała poniesione
    koszty dojazdu na rehabilitacje ( leczenie) na podstawie rachunków i
    zaświadczeń lekarskich. Niestety forma ta nie jest prawidłowa. Dlatego też
    staram sie ustalić ile wynosi stawka za 1 km . Zupełnie nie orientuję się
    jak należy prawidłowo rozliczać poniesione koszty benzyny , nie wiem też
    gdzie mogłabym znaleźć informacje na ten temat.
    Proszę udzielcie mi wskazówek.

    Pozdrawiam,
    Brenda

  • 2. Data: 2004-04-23 00:01:29
    Temat: Re: zwrot kosztów zakupu benzyny
    Od: "Maxcius" <maxxcius@_spam_niet_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Brenda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    też
    > gdzie mogłabym znaleźć informacje na ten temat.

    Hmm, moze to cos pomoze http://www.bob.uw.edu.pl/delegacje_krajowe.htm

    Maxcius

  • 3. Data: 2004-04-23 15:34:32
    Od: "Brenda" <b...@w...pl>

    Z twojego linku doszłam, że
    Wg Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 19 grudnia 2001 r.
    Dz Ustaw nr 151 poz 1720 stawka
    za 1 km przebiegu wynosi pow poj skokowej 900 cm3 0,71 gr
    z poźniejszymi zmianami wynikającymi z ustawy budżetowej na rok 2004 stawka
    wynosi 0,78 gr (tak zrozumialam bo nie potrafiłam tego znaleźć)
    Z moich wyliczeń wynika, że zwrot za koszty dojazdu np na rehabilitacje
    bylby b korzystny dla rodzica, jeśli wyplacilibyśmy 0,78 za 1km. Otrzymałby
    chyba 2 razy wiecej niz faktycznie poniesione koszty.
    Tak więc czy zgodnie z prawem mogę uchwałą zarządu wprowadzić np taki
    poniższy zapis??:
    Fundacja może dokonywać zwrotu kosztów dojazdu z miejsca stałego
    zamieszkania do ...osobie, która jest właścicielem pojazdu .Zwrotowi mogą
    podlegać koszty dojazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych
    kilometrów przez połowę stawki za 1 km przebiegu, ustaloną wg
    Rozporzadzenia..... na kwotę 0,78 gr.

    Czy to bedzie prawidłowe? jak myślisz?

    Brenda

  • 4. Data: 2004-04-24 02:11:43
    Od: "Maxcius" <maxxcius@_spam_niet_poczta.onet.pl>

> [...]

    > podlegać koszty dojazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych
    > kilometrów przez połowę stawki za 1 km przebiegu, ustaloną wg

    Nie wiem jak jest z fundacjami ale np firmy placa te 0,7846 za wyjazdy
    poza miejsce pracy np.Warszawa. Na terenie miasta przyznaja czesto
    ryczalt wg zasad opisanych o tu :
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1036487&pub_id=132&type_id=1&lang=PL

    Niestety obecnie ryczalty sa liczone jako dochod i sa opodatkowane.
    Delegacje co ciekawe nie.

    Maxcius

  • 5. Data: 2004-04-24 02:21:29
    Od: "Maxcius" <maxxcius@_spam_niet_poczta.onet.pl>

  • 6. Data: 2004-04-24 15:40:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2004, Brenda wrote:
    [...]
> [...]
    >+ bylby b korzystny dla rodzica, jeśli wyplacilibyśmy 0,78 za 1km. Otrzymałby
    >+ chyba 2 razy wiecej niz faktycznie poniesione koszty.

    Koszty CZEGO ?
    Ta stawka zawiera w sobie *wszelkie* koszty, w tym:
    - amortyzację
    - ubezpieczenie przypadające na część użytkowania
    - ryzyko szkód nie ujętych w ubezpieczeniu

    Dopóki ktoś uważa że koszt eksploatacji samochodu to tylko
    paliwo, to... to może nam samochody kupi, a my mu za benzynę
    (tylko tę którą sami zuzyjemy :]!) będziemy płacić w ramach
    "ponoszenia kosztów" ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-04-26 08:35:26
    Od: "Brenda" <b...@w...pl>

    Nie uważam, że koszty eksploatacji samochodu to tylko koszty paliwa
    ale Fundacja refunduje tylko koszty paliwa zwiazane z dojazdem na
    rehabilitacje, wizyty lekarskie itd poza miejscem zamieszkania.
    To są środki , ktore pochodzą od darczyńcy. Zależy nam aby przekazane środki
    zostały wydatkowane przede wszystkim na rehabilitacje (ćwiczenia
    rehabilitacyjne), niezbędny sprzęt oraz na zagraniczny zabieg operacyjny
    (operacja, dojazd, pobyt). Jesli zostaną pobrane srodki na wszelkie koszty
    zwiazane z dojazdem zabraknie na co innego. A przeziez nie jest latwo
    pozyskac środki w darowiźnie. Poza tym rodzic odlicza sobie jeszcze z PITU
    poniesione wydatki
    Dlatego też moje pytanie zwiazane bylo czy ustalenie polowy stawki jest
    zgodne z prawem. Czy fundacja moze sobie tak ustalić. Sadze, ze tak ale wole
    byc pewna.
    A jezeli ktos sie nie zgadza, uwaza, ze nalezy wyplacać w calosci to prosze
    napisac, jestem ciekawa
    Założmy jesteś darczyńcą przekazujesz datek na rehabilitacje i operacje czy
    masz świadomosć, że twoj datek zostanie przeznaczony wlasnie na np
    amortyzację w czasie dojazdu na lotnisko?

    Brenda

    n.zabrze.pl...

  • 8. Data: 2004-04-29 21:56:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Brenda wrote:

    >+ Nie uważam, że koszty eksploatacji samochodu to tylko koszty paliwa
    >+ ale Fundacja refunduje tylko koszty paliwa zwiazane z dojazdem na

    Nie mam pytań. Moja wina że nie czytałem postu zaczynającego wątek
    - tam było o "kosztach paliwa" :[
    [...]
    >+ Dlatego też moje pytanie zwiazane bylo czy ustalenie polowy stawki jest
    >+ zgodne z prawem. Czy fundacja moze sobie tak ustalić. Sadze, ze tak ale wole
    >+ byc pewna.

    A jakby postawić pytanie inaczej: czy fundacja *musi* tak *w ogóle*
    płacić za dojazd ?
    Jeśli *musi* to sprawa może wyglądać inaczej. Ale ja nie uważam
    iż z faktu że coś-tam jest działalnością statutową - to "musi".
    A wtedy *może* płacić i 1/3 stawki...

    >+ Założmy jesteś darczyńcą przekazujesz datek na rehabilitacje i operacje czy
    >+ masz świadomosć, że twoj datek zostanie przeznaczony wlasnie na np
    >+ amortyzację w czasie dojazdu na lotnisko?

    Trudna sprawa...

    pozdrowienia, Gotfryd