  • 12. Data: 2004-04-02 15:26:57
    Temat: Re: zmiana przepisow - ubezpieczenie oc
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

    takie prosta rada, a taka prawdziwa :)

    ale aby zakonczyc watek i byc moze ulatwic zycie osobom, ktore
    beda w podobnej sytuacji relacjonuje czego dowiedzialem sie
    dzisiaj w towarzystwie co sie zowie PZU SA

    najkrotszy okres na jaki wykupuje sie polise OC (komunikacyjna)
    to 1 rok i niewazne, ze czy placi sie ja w dwoch ratach czy w jednej,
    umowa jest roczna

    mozna wykupic polise na 30 dni tak jak napisal kolega Artur, ale
    (jak rowniez napisal) osob prywatnych to nie dotyczy, tak krotkie
    polisy moga wykupywac np handlarze samochodow

    zgodnie z nowymi przepisami kupujacy pojazd aby go przerejestrowac
    musi przedstawic odcinek ubezpieczenia OC i poniewaz dopiero
    przerejestrowuje auto na siebie to powinien to byc odcinek polisy
    wykupionej przez zbywce tego auta

    teraz co zrobic, zeby nie stracic pieniedzy zainwestowanych w polise
    wykupiona tuz przed zawarciem umowy sprzedazy auta

    warianty sa dwa - pierwszy - wartosc wykupionej polisy dodac do
    wartosci auta (nabywca ma prawo do korzystania z niej przez
    caly okres jej trwania) - drugi - wziac druczek od towarzystwa
    ubezpieczeniowego i dac do wypelnienia kupujacemu; na formularzu
    kupujacy oswiadcza, ze zostal poinformowany o tym ze polisa wygasnie
    30 dni od daty sporzadzenia umowy sprzedazy i najpozniej w 30 dniu
    musi wykupic nowa polise

    z takim wypelnionym druczkiem i z kopia umowy sprzedazy udajemy
    sie do towarzystwa i prosimy o zwrot pieniedzy za niewykorzystany
    czas trwania polisy

    pozdrawiam - Wojtek

  • 11. Data: 2004-04-02 15:26:57
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

  • 13. Data: 2004-04-02 17:42:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "hal2000" <h...@p...onet.pl> napisał:

    >mozna wykupic polise na 30 dni tak jak napisal kolega Artur, ale
    >(jak rowniez napisal) osob prywatnych to nie dotyczy, tak krotkie
    >polisy moga wykupywac np handlarze samochodow
    Muszę jednak sprostować :-) Napisałem "Ciebie to nie dotyczy".
    Osoba prywatna może zawrzeć taką krótkoterminową umowę, gdy pojazd
    posiada rejestracje tymczasową lub jest wolnobieżnym, historycznym.

> [...]
    >musi przedstawic odcinek ubezpieczenia OC i poniewaz dopiero
    >przerejestrowuje auto na siebie to powinien to byc odcinek polisy
    Z tym, że NIE jest to warunek możliwości przerejestrowania. Jeśli
    umowy nie okaże, to też przerejestrują, ale powiadamia się UFG.

    >kupujacy oswiadcza, ze zostal poinformowany o tym ze polisa wygasnie
    >30 dni od daty sporzadzenia umowy sprzedazy i najpozniej w 30 dniu
    >musi wykupic nowa polise
    Nic z tego ! Nabywca niczego nie musi oświadczać i samo takie
    oswiadczenie o poinformowaniu o niczym nie stanowi !
    Nabywca MUSI wypowiedzieć umowę poprzedniego właściciela i to w ciągu
    30 dni od kupna i nikt nie może za niego tego uczynić.

    >z takim wypelnionym druczkiem i z kopia umowy sprzedazy udajemy
    >sie do towarzystwa i prosimy o zwrot pieniedzy za niewykorzystany
    >czas trwania polisy
    Prosić sobie możemy. Prawo stanowi, że zwrot jest wypłacany (nie
    wskazano komu-czytaj także nabywcy) dopiero po skutecznym
    wypowiedzeniu umowy i po przedstawieniu "kopii lub odpisu dokumentu
    ubezpieczenia zbywcy pojazdu".

    P.S. Dowiedziałem się u swego ubezpieczyciela, że jesli do niego
    przyjdziesz, to ubezpieczy cię (bez zniżek) i nie bedzie się żądał
    historii ubezpieczenia, ani sprawdzał ciągłości jego trwania.

    Artur Golański

  • 14. Data: 2004-04-02 22:39:24
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

    > Z tym, że NIE jest to warunek możliwości przerejestrowania. Jeśli
    > umowy nie okaże, to też przerejestrują, ale powiadamia się UFG.

    a jakie moga byc konsekwencjie powiadomienia UFG?

> [...]
    > Nabywca MUSI wypowiedzieć umowę poprzedniego właściciela i to w ciągu
    > 30 dni od kupna i nikt nie może za niego tego uczynić.

    zle sformulowalem zdanie, ten druczek zatytulowany jest tak:
    "rezygnacja nabywcy z ubezpieczenia komunikacyjnego"
    ustawa z dnia 22/05.2003 dz u z 2003 dz u nr 124 poz 1152
    i dalej "oswiadczam ze wypowiadam umowe obowiazkowego ubezpieczenia oc
    na pojazd marki ... nr rej ... zawarta przez zbywce itd itp
    podpis nabywcy

    pytanie tylko czy wystarczy ze on mi to wypelni i podpisze a ja to zaniose i
    przedstawie
    razem z kopia umowy sprzedazy auta czy musze delikwenta tam wziac ze soba
    zeby u ubezpieczyciela jeszcze potwierdzil swoja tozsamosc...?

> [...]
    > wskazano komu-czytaj także nabywcy) dopiero po skutecznym
    > wypowiedzeniu umowy i po przedstawieniu "kopii lub odpisu dokumentu

    tzn jaka mam realnie szanse na odzyskanie kasy?
    aby uproscic cala sytuacje:
    w poniedzialek - wykupuje oc
    we wtorek rano - zawieram umowe sprzedazy auta
    we wtorek po poludniu - pojawiam sie w PZU z
    -umowa sprzedazy
    -druczkiem (tresc powyzej) podpisanym przez kupujacego auto
    -wypowiedzeniem umowy

    czy? i kiedy? moge spodziewac sie pieniedzy, na konto czy wypata w kasie?

    o rany, wyszedl z tego niezly balagan, a wszystko przez bagatelizowanie
    prawa i obywatelskich obowiazkow, no coz nauczka na przyszlosc

  • 15. Data: 2004-04-03 07:29:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "hal2000" <h...@p...onet.pl> napisał:

    >a jakie moga byc konsekwencjie powiadomienia UFG?
    Konieczność uiszczenia opłaty na rzecz UFG (w tym roku za sam. osobowy
    równowartość 500 euro).

    >i dalej "oswiadczam ze wypowiadam umowe obowiazkowego ubezpieczenia oc
    "Wypowiadam", to co innego :-)

    >pytanie tylko czy wystarczy ze on mi to wypelni i podpisze a ja to zaniose
    To zależy od ubezpieczyciela - ja chciałbym sprawdzić jego tożsamość i
    aby podpisał się przy mnie.

    >tzn jaka mam realnie szanse na odzyskanie kasy?
    Nie odpowiem ci, ale nie śpiesz się - dziś ubezpieczam, a jutro już
    sprzedaję. Propunuje wpłacić tylko pierwszą ratę - wtedy możesz mniej
    stracić.

    Artur Golański

  • 16. Data: 2004-04-03 16:40:44
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

    > Nie odpowiem ci, ale nie śpiesz się - dziś ubezpieczam, a jutro już
    > sprzedaję. Propunuje wpłacić tylko pierwszą ratę - wtedy możesz mniej
    > stracić.

    dzieki za wszystkie rady i informacje, bede sie staral zeby kupujacy
    skorzystal po prostu z polisy ktora ja wykupie, a jej koszt dolicze do
    wartosci samochodu z jakims malym rabatem w prezencie, to powinno mnie
    uwolnic od finansowej szarpaniny z pzu

    co do kar UFG to mam nadzieje, ze pzu na mnie nie doniesie (nie wiem czy
    maja obowiazek sprawdzac ciaglosc polisy przy zawieraniu umowy?), z ustawy
    wynikaloby, ze towarzystwo nie jest "uprawnione" ani "obowiazane"; chyba ze
    mozna podciagnac to pod UFG... bo ustawa mowi tez, ze czlonkiem funduszu
    jest zaklad ubezpieczen... (cytaty ponizej)

    2. Do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy
    ubezpieczenia
    OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:
    1) są obowiązane:
    a) Policja,
    b) organy celne,
    c) Straż Graniczna,
    d) organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów,
    e) Inspekcja Transportu Drogowego;
    2) są uprawnione:
    a) Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny,
    b) inne organy uprawnione do kontroli ruchu drogowego.

    1. Członkiem Funduszu jest zakład ubezpieczeń posiadający zezwolenie na
    wykonywanie
    działalności ubezpieczeniowej w grupach obejmujących ubezpieczenia
    obowiązkowe, o których mowa w art. 4 pkt 1 i 2. Zakład ubezpieczeń staje się
    członkiem Funduszu z chwilą zawarcia pierwszej umowy ubezpieczenia
    obowiązkowego,
    o którym mowa w art. 4 pkt 1 i 2.

  • 17. Data: 2004-04-04 08:05:17
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "hal2000" <h...@p...onet.pl> napisał:

    >nie wiem czy maja obowiazek sprawdzac ciaglosc polisy
    Nie mają.

    >jest zaklad ubezpieczen... (cytaty ponizej)
    Niepotrzebnie znam ustawę :-)
    Powodzenia.

    Artur Golański

  • 18. Data: 2004-04-04 08:36:59
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

    > Nie mają.

    no to gitara i chyba jestem juz w domu; jeszcze raz wielkie dzieki
    za konstruktywna wymiane postow :)

    > Niepotrzebnie znam ustawę :-)

    tego sie domyslilem, ale to tak dla "przyszlych pokolen"
    oczywiscie tych korzystajacych z goole'a :)

    pozdr. - Wojtek