    From: "hal2000" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiana przepisow - ubezpieczenie oc
    Date: Sat, 3 Apr 2004 18:40:44 +0200
    <5...@4...com> <c4gkd1$7vl$1@news.onet.pl>
    <c4h6ph$8aq$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <i...@4...com> <c4jqul$de5$1@news.onet.pl>
    <c4k2qp$lm7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <k...@4...com>
    <c4kq8e$m2t$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@4...com>

    > Nie odpowiem ci, ale nie śpiesz się - dziś ubezpieczam, a jutro już
    > sprzedaję. Propunuje wpłacić tylko pierwszą ratę - wtedy możesz mniej
    > stracić.

    dzieki za wszystkie rady i informacje, bede sie staral zeby kupujacy
    skorzystal po prostu z polisy ktora ja wykupie, a jej koszt dolicze do
    wartosci samochodu z jakims malym rabatem w prezencie, to powinno mnie
    uwolnic od finansowej szarpaniny z pzu

    co do kar UFG to mam nadzieje, ze pzu na mnie nie doniesie (nie wiem czy
    maja obowiazek sprawdzac ciaglosc polisy przy zawieraniu umowy?), z ustawy
    wynikaloby, ze towarzystwo nie jest "uprawnione" ani "obowiazane"; chyba ze
    mozna podciagnac to pod UFG... bo ustawa mowi tez, ze czlonkiem funduszu
    jest zaklad ubezpieczen... (cytaty ponizej)

    2. Do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy
    ubezpieczenia
    OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:
    1) są obowiązane:
    a) Policja,
    b) organy celne,
    c) Straż Graniczna,
    d) organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów,
    e) Inspekcja Transportu Drogowego;
    2) są uprawnione:
    a) Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny,
    b) inne organy uprawnione do kontroli ruchu drogowego.

    1. Członkiem Funduszu jest zakład ubezpieczeń posiadający zezwolenie na
    wykonywanie
    działalności ubezpieczeniowej w grupach obejmujących ubezpieczenia
    obowiązkowe, o których mowa w art. 4 pkt 1 i 2. Zakład ubezpieczeń staje się
    członkiem Funduszu z chwilą zawarcia pierwszej umowy ubezpieczenia
    obowiązkowego,
    o którym mowa w art. 4 pkt 1 i 2.