    From: "hal2000" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiana przepisow - ubezpieczenie oc
    Date: Sat, 3 Apr 2004 00:39:24 +0200
    <5...@4...com> <c4gkd1$7vl$1@news.onet.pl>
    <c4h6ph$8aq$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <i...@4...com> <c4jqul$de5$1@news.onet.pl>
    <c4k2qp$lm7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <k...@4...com>

    > Z tym, że NIE jest to warunek możliwości przerejestrowania. Jeśli
    > umowy nie okaże, to też przerejestrują, ale powiadamia się UFG.

    a jakie moga byc konsekwencjie powiadomienia UFG?

    > Nic z tego ! Nabywca niczego nie musi oświadczać i samo takie
    > oswiadczenie o poinformowaniu o niczym nie stanowi !
    > Nabywca MUSI wypowiedzieć umowę poprzedniego właściciela i to w ciągu
    > 30 dni od kupna i nikt nie może za niego tego uczynić.

    zle sformulowalem zdanie, ten druczek zatytulowany jest tak:
    "rezygnacja nabywcy z ubezpieczenia komunikacyjnego"
    ustawa z dnia 22/05.2003 dz u z 2003 dz u nr 124 poz 1152
    i dalej "oswiadczam ze wypowiadam umowe obowiazkowego ubezpieczenia oc
    na pojazd marki ... nr rej ... zawarta przez zbywce itd itp
    podpis nabywcy

    pytanie tylko czy wystarczy ze on mi to wypelni i podpisze a ja to zaniose i
    przedstawie
    razem z kopia umowy sprzedazy auta czy musze delikwenta tam wziac ze soba
    zeby u ubezpieczyciela jeszcze potwierdzil swoja tozsamosc...?

    > Prosić sobie możemy. Prawo stanowi, że zwrot jest wypłacany (nie
    > wskazano komu-czytaj także nabywcy) dopiero po skutecznym
    > wypowiedzeniu umowy i po przedstawieniu "kopii lub odpisu dokumentu
    > ubezpieczenia zbywcy pojazdu".

    tzn jaka mam realnie szanse na odzyskanie kasy?
    aby uproscic cala sytuacje:
    w poniedzialek - wykupuje oc
    we wtorek rano - zawieram umowe sprzedazy auta
    we wtorek po poludniu - pojawiam sie w PZU z
    -umowa sprzedazy
    -druczkiem (tresc powyzej) podpisanym przez kupujacego auto
    -wypowiedzeniem umowy

    czy? i kiedy? moge spodziewac sie pieniedzy, na konto czy wypata w kasie?

    o rany, wyszedl z tego niezly balagan, a wszystko przez bagatelizowanie
    prawa i obywatelskich obowiazkow, no coz nauczka na przyszlosc