    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiana przepisow - ubezpieczenie oc
    Date: Fri, 02 Apr 2004 19:42:47 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pf221.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "hal2000" <h...@p...onet.pl> napisał:

    >mozna wykupic polise na 30 dni tak jak napisal kolega Artur, ale
    >(jak rowniez napisal) osob prywatnych to nie dotyczy, tak krotkie
    >polisy moga wykupywac np handlarze samochodow
    Muszę jednak sprostować :-) Napisałem "Ciebie to nie dotyczy".
    Osoba prywatna może zawrzeć taką krótkoterminową umowę, gdy pojazd
    posiada rejestracje tymczasową lub jest wolnobieżnym, historycznym.

    >zgodnie z nowymi przepisami kupujacy pojazd aby go przerejestrowac
    >musi przedstawic odcinek ubezpieczenia OC i poniewaz dopiero
    >przerejestrowuje auto na siebie to powinien to byc odcinek polisy
    >wykupionej przez zbywce tego auta
    Z tym, że NIE jest to warunek możliwości przerejestrowania. Jeśli
    umowy nie okaże, to też przerejestrują, ale powiadamia się UFG.

    >kupujacy oswiadcza, ze zostal poinformowany o tym ze polisa wygasnie
    >30 dni od daty sporzadzenia umowy sprzedazy i najpozniej w 30 dniu
    >musi wykupic nowa polise
    Nic z tego ! Nabywca niczego nie musi oświadczać i samo takie
    oswiadczenie o poinformowaniu o niczym nie stanowi !
    Nabywca MUSI wypowiedzieć umowę poprzedniego właściciela i to w ciągu
    30 dni od kupna i nikt nie może za niego tego uczynić.

    >z takim wypelnionym druczkiem i z kopia umowy sprzedazy udajemy
    >sie do towarzystwa i prosimy o zwrot pieniedzy za niewykorzystany
    >czas trwania polisy
    Prosić sobie możemy. Prawo stanowi, że zwrot jest wypłacany (nie
    wskazano komu-czytaj także nabywcy) dopiero po skutecznym
    wypowiedzeniu umowy i po przedstawieniu "kopii lub odpisu dokumentu
    ubezpieczenia zbywcy pojazdu".

    P.S. Dowiedziałem się u swego ubezpieczyciela, że jesli do niego
    przyjdziesz, to ubezpieczy cię (bez zniżek) i nie bedzie się żądał
    historii ubezpieczenia, ani sprawdzał ciągłości jego trwania.

    Artur Golański