    From: "hal2000" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiana przepisow - ubezpieczenie oc
    Date: Fri, 2 Apr 2004 17:26:57 +0200

    takie prosta rada, a taka prawdziwa :)

    ale aby zakonczyc watek i byc moze ulatwic zycie osobom, ktore
    beda w podobnej sytuacji relacjonuje czego dowiedzialem sie
    dzisiaj w towarzystwie co sie zowie PZU SA

    najkrotszy okres na jaki wykupuje sie polise OC (komunikacyjna)
    to 1 rok i niewazne, ze czy placi sie ja w dwoch ratach czy w jednej,
    umowa jest roczna

    mozna wykupic polise na 30 dni tak jak napisal kolega Artur, ale
    (jak rowniez napisal) osob prywatnych to nie dotyczy, tak krotkie
    polisy moga wykupywac np handlarze samochodow

    zgodnie z nowymi przepisami kupujacy pojazd aby go przerejestrowac
    musi przedstawic odcinek ubezpieczenia OC i poniewaz dopiero
    przerejestrowuje auto na siebie to powinien to byc odcinek polisy
    wykupionej przez zbywce tego auta

    teraz co zrobic, zeby nie stracic pieniedzy zainwestowanych w polise
    wykupiona tuz przed zawarciem umowy sprzedazy auta

    warianty sa dwa - pierwszy - wartosc wykupionej polisy dodac do
    wartosci auta (nabywca ma prawo do korzystania z niej przez
    caly okres jej trwania) - drugi - wziac druczek od towarzystwa
    ubezpieczeniowego i dac do wypelnienia kupujacemu; na formularzu
    kupujacy oswiadcza, ze zostal poinformowany o tym ze polisa wygasnie
    30 dni od daty sporzadzenia umowy sprzedazy i najpozniej w 30 dniu
    musi wykupic nowa polise

    z takim wypelnionym druczkiem i z kopia umowy sprzedazy udajemy
    sie do towarzystwa i prosimy o zwrot pieniedzy za niewykorzystany
    czas trwania polisy

    pozdrawiam - Wojtek