  • 1. Data: 2004-03-31 14:37:48
    Temat: nick/dowod osobisty
    Od: Lech 'obatal' Zakrzewski <l...@p...pl>

    bry bry :-)

    Czy istnieje możliwość uwidocznienia nicka (pseudonimu internetowego)
    w dowodzie osbistym np, jako drugiego imienia?. Jeśli tak to w jakim
    trybie?

    --
    Lech 'obatal' Zakrzewski

  • 2. Data: 2004-03-31 14:38:36
    Temat: Re: nick/dowod osobisty
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Lech 'obatal' Zakrzewski wyskrobał(a):
    > Czy istnieje możliwość uwidocznienia nicka (pseudonimu internetowego)
    > w dowodzie osbistym np, jako drugiego imienia?. Jeśli tak to w jakim
    > trybie?

    Nie ma takiej możliwości.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-03-31 14:56:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Bartek Gliniecki wrote:
    > Lech 'obatal' Zakrzewski wyskrobał(a):
    >
    > Nie ma takiej możliwości.

    dobry pomysl ale niewykonalny - poszukaj po nicku znajomych na GG :-)
    mam pomysl inny - PESEL moglby dodac pare pól takich jak adres e-mail albo adres
    korespondencyjny
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-03-31 16:42:08
    Od: "Maciej Muran" <z...@z...bet>

    blad napisał/a:
    > :-) mam pomysl inny - PESEL moglby dodac pare pól takich jak adres
    > e-mail albo adres korespondencyjny

    Z całym szacunkiem, ale to jest chory pomysł...

    --
    M.

  • 5. Data: 2004-03-31 17:59:38
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Maciej Muran wrote:

    > Z całym szacunkiem, ale to jest chory pomysł...

    a dlaczego władza ma do mnie pisać na adres zameldowania a nie korespondencyjny?
    e-mail tez by sie przydał skoro są pomysły żeby np banki mogły korzystać z
    PESELa

    przeczytaj felietonik z Computerworlda a docenisz co dzięki dostępowi kilku
    ważnych instytucji do PESELa mozesz zyskać jak się przeprowadzasz :-)
    http://www.computerworld.pl/artykuly/39917.html
    *** blad ***

  • 6. Data: 2004-03-31 18:12:26
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    blad wrote:
    > przeczytaj felietonik z Computerworlda a docenisz co dzięki dostępowi
    > kilku ważnych instytucji do PESELa mozesz zyskać jak się
    > przeprowadzasz :-) http://www.computerworld.pl/artykuly/39917.html

    pomyliłem się z tym linkiem - tego felietonu akurat nie ma w sieci - trzeba mic
    dostep do archiwum CW.
    Chodziło mi o "Gehenna mobilnych" - autor: Jakub Chabik
    W skrócie jest to o replikowaniu automatyczne pewnych danych z bazy PESEL do
    innych systemów. Ponieważ tego nie ma, to po przeprowadzce musisz wykonać wiele
    różnych wycieczek - a tak byc wypelnił jeden papierek przy odbiorze nowego
    dowodu a reszta by sie zrobila sama
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-03-31 19:16:58
    Od: "Maciej Muran" <z...@z...bet>

    blad napisał/a:
> [...]
    > musisz wykonać wiele różnych wycieczek - a tak byc wypelnił jeden
    > papierek przy odbiorze nowego dowodu a reszta by sie zrobila sama

    Sama?
    W Polsce?
    W systemie PESEL?
    A co z błędami identyfikacji?
    A co z weryfikacją takich danych? Na jakiej podstawie taka
    weryfikacja? Może na podstawie danych z ZUS albo US? A może PESEL ma
    zaufać czemuś, co zrobione zostało przez Prokom? ;))) Już chyba
    widzisz, czym by się to w Polsce skończyło? Że nie wspomnę o Ustawie
    która miałaby zalegalizować takie dane... I jeszcze pomyśl o tym, że
    adresy e-mail są baaardzo ulotne. Podobnie jak adresy dla
    korespondencji.

    I nie podoba mi się ten pomysł, bo wolę pomęczyć się w urzędach z
    okazji przeprowadzki, niż gdyby jakikolwiek urząd miał na mnie namiary
    inne, niż te które obecnie posiada.
    Taka paranoja, wiesz... :)

    --
    M.

  • 8. Data: 2004-03-31 19:23:37
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chodziło mi o "Gehenna mobilnych" - autor: Jakub Chabik
    > W skrócie jest to o replikowaniu automatyczne pewnych danych z bazy PESEL

    FAcet, system PESEL zawiera tyle bledów i niespójnosci, ze jest
    niewiarygodny dla wiekszosci urzedów. Dla USów, które maja o wiele lepszy
    Poltax - na pewno.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 9. Data: 2004-04-01 10:32:29
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Lesio5 wrote:

    > FAcet, system PESEL zawiera tyle bledów i niespójnosci, ze jest
    > niewiarygodny dla wiekszosci urzedów. Dla USów, które maja o wiele
    > lepszy Poltax - na pewno

    :-) - sam sie o tym przekonalem jak moj NIP3 z nowym rachunkiem nie zadzialal -
    przelali w zeszlym roku nadplate podatku na konto sprzed 6 lat na bank juz
    nieistniejący (B.Gdanski).
    Poza tym dlaczego 11 marca pisali:
    "System informatyczny urzędów skarbowych Poltax nie odpowiada przepisom o
    ochronie danych osobowych - uważa Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
    Zdanie to podzielił w czwartek sąd, do którego zaskarżyły decyzję GIODO urzędy
    skarbowe. Urzędnicy boją się, że fiskusowi grozi paraliż. "
    *** blad ***

  • 10. Data: 2004-04-02 18:56:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <z...@z...bet> napisał w wiadomości

    > Z całym szacunkiem, ale to jest chory pomysł...

    A czemu? Skoro urzędy niby mają przyjmować wnioski wysyłane mailem, to
    czemu adres mailowy nie miał by być ewidencjonowany. uważam akurat ten
    pomysł za trafny, ale nie sądzę, by udało się przeforsować to w ustawie,
    bo nikt nie będzie dowodów osobistych z znowu zmieniał. Może przy okazji
    realizacji projektu z odbitkami linii papilarnych?