  • 1. Data: 2004-03-31 15:48:07
    Temat: zmiana przepisow - ubezpieczenie oc
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

    w zeszlym roku zakupilem tani samochod, ktory byl mi potrzebny do
    przeprowadzki i kilku niedalekich wyjazdow, przez miesiac, ktory
    przyslugiwal mi na przerejestrowanie, jezdzilem na dokumentach (w tym oc)
    poprzedniego wlasciciela, pozniej samochod przerejestrowalem, ale juz nim
    nie jezdzilem; ostatnio postanowilem go sprzedac bo ogolnie jest sprawny,
    zadbany, a ja raczej nie bede nim jezdzil w najblizszej przyszlosci

    natomiast zupelnie przez przypadek doszly mnie pogloski o tym, ze przepisy
    sie zmienily i oc nalezy wykupic nawet dla nieuzywanego pojazdu. czy to
    prawda i co w takiej sytuacji zrobic? czy od kogos kto kupi ode mnie
    samochod ktos bedzie wymagal odcinka polisy? czy tez moze obowiazek taki
    dotyczy tylko nowo rejestrowanych/przerejestrowywanych samochodow?

    dzieki za wszelka pomoc w odpowiedzi na te pytania - pozdrawiam W.

  • 2. Data: 2004-03-31 16:03:22
    Temat: Re: zmiana przepisow - ubezpieczenie oc
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > natomiast zupelnie przez przypadek doszly mnie pogloski o tym, ze przepisy
    > sie zmienily i oc nalezy wykupic nawet dla nieuzywanego pojazdu. czy to

    Luuuuuuuuuudzie, ostatnio ?! Jakie ostatnio ? Z Peru przyjechales ?
    Telewizji nie ogladasz, radia nie sluchasz ? Przeciez OC komunikacyjne
    jest OBOWIAZKOWE bez wzgledu na to czy uzywasz, czy nie uzywasz. Tak
    bylo odkad pamietam ZAWSZE.

    --
    Krzysiek, Krakow, bordowy Escort 1.6 16V LPG

  • 3. Data: 2004-03-31 16:12:40
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Telewizji nie ogladasz, radia nie sluchasz ? Przeciez OC komunikacyjne
    > jest OBOWIAZKOWE bez wzgledu na to czy uzywasz, czy nie uzywasz. Tak

    w takim razie bylem w bledzie, a poniewaz czasu nie cofne, prosze o rade jak
    rozwiazac obecna sytuacje. chce sprzedac samochod, mam chetnych, czy
    kupujacy ode mnie moze miec jakies nieprzyjemnosci zwiazane z tym, ze
    samochod, ktory on bedzie przerejestrowywac nie posiada oc?

  • 4. Data: 2004-03-31 19:59:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "hal2000" <h...@p...onet.pl> napisał:

    >czy kupujacy ode mnie moze miec jakies nieprzyjemnosci zwiazane z tym,
    >ze samochod, ktory on bedzie przerejestrowywac nie posiada oc?
    Kupujący w dniu kupna pojazdu ubezpieczy go, bo taki ma obowiązek.
    Natomiast nieprzyjemność najprawdopodobniej spotka ciebie, bo podczas
    próby tzw. 'przerejestrowania" poproszą go o okazanie umowy
    ubezpieczenia poprzedniego właściciela (twojej, którą powinieneś mu
    przekazać). Jesli nie, to powiadomią UFG.
    Kiedy umowa ubezp. wygasła ?

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-04-01 03:19:13
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > ubezpieczenia poprzedniego właściciela (twojej, którą powinieneś mu
    > przekazać). Jesli nie, to powiadomią UFG.

    umowa oc na ktorej jezdzilem wygasla w zeszlym roku chyba w listopadzie
    i byla to umowa poprzedniego wlasciciela, kiedy samochod przerejestrowywalem
    to nikt mnie o odcinek oc nie prosil...

    pozdrawiam i bardzo dziekuje za wszelkie wskazowki i rady, na przyszlosc
    na pewno nie popelnie takich bledow

  • 6. Data: 2004-04-01 08:01:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "hal2000" <h...@p...onet.pl> napisał:

    >kiedy samochod przerejestrowywalem
    >to nikt mnie o odcinek oc nie prosil...
    Dlatego, że nowe przepisy weszły 1 stycznia br.
    Spróbuj zawrzeć umowę-może ubezpieczający nie będzie sprawdzał
    czy była zachowana ciągłość w umowach.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-04-01 08:37:59
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Ja mialem podobna sytuacje, proponuje zrobic to co ja:) mozesz wykupic
    OC np na 2 tyg., firmy o tym za bardzo nie mowia bo to male pieniadze i
    sie im nie oplaca, ja ubezpieczylem w warcie na dwa tyg, moglem
    spokojnie sprzedac i sie nie bac.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-04-01 13:50:37
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > OC np na 2 tyg., firmy o tym za bardzo nie mowia bo to male pieniadze i
    > sie im nie oplaca, ja ubezpieczylem w warcie na dwa tyg, moglem

    to niezle rozwiazanie, szczerze mowiac bylem przekonany, ze towarzystwa
    nie oferuja ubezpieczen oc na tak krotki okres czasu...

    a czy w Twoim przypadku sytuacja miala miejsce juz w 2004 roku?

    pozdrawiam - Wojtek

  • 9. Data: 2004-04-01 19:56:19
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "hal2000" <h...@p...onet.pl> napisał:

    >to niezle rozwiazanie, szczerze mowiac bylem przekonany, ze towarzystwa
    >nie oferuja ubezpieczen oc na tak krotki okres czasu...
    Oferują, na min. 30 dni, ale ciebie to nie dotyczy.
    Nie wierz w plotki - idź do ubezpieczyciela, wszystko wyjaśni.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-04-02 13:48:11
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Niestety mialem tak asytuacje w 2003 roku, w tym momencie przepisy moze
    sie zmienily nie orientuje sie, wiem, tylko ze jest to rzadko spotykane.