  • 11. Data: 2005-03-31 18:08:33
    Temat: Re: zdjęcie legitymacyjne - czy musi byc powazne?!
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 17:09:36 +0200, Gniewko Beszczyński naskrobał(a):

    > mam problem. nie chca mi wyrobic legitymacji w moim gimnazjum. dyrektor
    > twierdzi, ze owe powinno byc powazne, tymczasem ja nie mam na tym zdjeciu
    > powaznej miny i mam przyjsc z nowym. szukalem we wszystkich dostepnych
    > regulaminach i nie znalazlem nic na temat zdjec legitymacyjnych, zatem jego
    > stanowisko jest poparte prawem co najwyzej zwyczajowym. moje zdjecie jest z
    > wykonane tak jak byc powinno(chodzi o perspektywe). czy moge przyjsc do
    > dyrektora z ojcem i domagac sie wyrobienia legitymacji??

    jak czytam te posty to mam wrażenie że dyrektorzy powinni byc badani u
    biegłego psychiatry zanim zostaną skierowni do placówek szkolnych.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2005-03-31 18:12:50
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Sebol"* *<"lobo_(usun_to)* [ Użytkownik "Sebol"
    <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl ] napisał(a):

    > jak czytam te posty to mam wrażenie że dyrektorzy powinni byc badani u
    > biegłego psychiatry zanim zostaną skierowni do placówek szkolnych.

    6 lat temu skonczylem podstawowke, 3 lata temu gimnazjum a za 2 tyg skoncze
    liceum i jestem dokladnie tego samego zdania :P

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 13. Data: 2005-03-31 18:29:39
    Od: "MoDoc" <m...@s...pl>

    najlepiej powiedz dyrkowi ze tak glupio wygladasz to powinno go uciszyc

  • 14. Data: 2005-03-31 18:39:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sebol wrote:
    > Dnia Thu, 31 Mar 2005 17:09:36 +0200, Gniewko Beszczyński naskrobał(a):
    >
    > jak czytam te posty to mam wrażenie że dyrektorzy powinni byc badani u
    > biegłego psychiatry zanim zostaną skierowni do placówek szkolnych.

    a uczniowie zanim zostaną przyjęci do gimnazjum to nie?
    Szkoda, że do prawnika z tym nie poszedł.

  • 15. Data: 2005-03-31 21:20:07
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Sarpedon" <f...@t...cy> niebacznie popelnil

    > 6 lat temu skonczylem podstawowke, 3 lata temu gimnazjum a za 2
    > tyg skoncze liceum i jestem dokladnie tego samego zdania :P

    Ja wprawdzie nauki zakończyłem więcej lat temu niż Ty masz lat,
    (no niekoniecznie człek się ciągle dokształca) mając w bliższej
    i dalszej rodzince stada nauczycieli, nie mogę się z Tobą zgodzć.
    Nie wypada mi.
    Szkoły co roku opuszcza jakiś tam procent absolwentów,
    którzy nie ostali by się po takich badaniach. A nauczyciele...
    zostają w tych szkołach dłużej. To i odestek rośnie... ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-04-01 11:37:44
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"
    > W regulaminie szkoły najpewniej jest zapis mówiący o dbałości o
    > wizerunek szkoły przez ucznia. Wystawienie dokumentu z głupkowatym
    > uśmiechem niekoniecznie podnosi prestiż tej szkoły. W konsekwencji
    > może
    > i brak podstawy do odmowy wystawienia dokumentu, (...)

    cos tu nie rozumiem, jesli brak podstawy do odmowy to powinni wziac
    zdjecie :-)

    Wczoraj w glownym dzienniku w niemickiej TV PRO7 pokazywali faceta lat
    ok 25, ktory wszystkie legitymacje, dowod i paszport mial z wywalonym
    jezykiem (jak Einstain na slynnym zdjeciu) - poniewaz przestalo to sie
    podobac wladzom zażądali do nowego dokumentu (chyba paszport) zdjecia
    "normalnego". Teoretycznie nie ma w przepisach nic o jezyku ale grozą
    niemiaszkowi karą 500 EUR za kazdy dokument z takim zdjeciem i teraz
    biedak bedzie musial wszystkie dokumenty wymieniac na nowe.
    Moze więc lepiej nie zaczynac kolekcji glupich zdjęć :-)
    *** blad ***

  • 17. Data: 2005-04-02 19:25:46
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 19:42:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W regulaminie szkoły najpewniej jest zapis mówiący o dbałości o
    > wizerunek szkoły przez ucznia.

    A można nakładać na obywatela obowiązki i ograniczać jego wolność aktem
    prawnym niższej rangi niż ustawa?
    Coś mi ten zapis bezprawnym się wydaje.

    > bezwzględnie jest podstawa do żądania dostarczenia zdjęcia, które będzie
    > odpowiednio prezentowało się na dokumencie.

    Tylko na podstawie regulaminu szkoły?

    No i kto ma prawo oceniać, co to znaczy "odpowiednio"? Dyrektor szkoły,
    rada pedagogiczna? Jakie mają do tego delegacje prawne zapisane w ustawie?

    RG

  • 18. Data: 2005-04-02 23:26:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:

    > A można nakładać na obywatela obowiązki i ograniczać jego wolność aktem
    > prawnym niższej rangi niż ustawa?
    > Coś mi ten zapis bezprawnym się wydaje.

    No to spróbuj nie przestrzegać regulaminu pracy, który też nakłada na
    ciebie obowiązki i ogranicza twoją wolność.
    Trudno go nazwać ustawą, a jednak cię obowiązuje.
    Tzn, zawsze się możesz zwolnić, ale to nie o to chodzi.
    Chciałeś przykładu.

    > Tylko na podstawie regulaminu szkoły?

    Regulamin szkoły na pewno nie precyzuje rodzaju zdjęcia, ale na pewno
    mówi, że należy dbać o honor szkoły.

    > No i kto ma prawo oceniać, co to znaczy "odpowiednio"? Dyrektor szkoły,
    > rada pedagogiczna? Jakie mają do tego delegacje prawne zapisane w ustawie?

    Dyrektor szkoły.
    Odmowe wydania legitymacji z uzasadnieniem możesz dostać na piśmie i
    możesz odwołać się do jednostki prowadzącej szkołę.