  • 1. Data: 2005-03-31 14:05:14
    Temat: Przejście służbowe
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    Tak z ciekawości się spytam....

    Jest sobie stacja Krzyż, z dojściem do peronów poprzez kładkę nad
    torami. Kładka ta nie jest dostosowana nawet do tego aby wjechać na nią
    wózkiem, wprowadzić rower itp. (są same schody). Pod kładką znajduje się
    przejście przez tory na poziomie torów z napisem "przejście służbowe",
    żadnego "zakaz wstępu", czy też znaku "zakaz ruchu pieszych" tam nie ma.
    Na tej stacji są też SOKiści, którzy mają "kanciapę" na wprost tej
    kładki/przejścia i całymi dniami warują w kanciapie czy czasami nie nawinie
    się klient, któremu 50 zł. mandaciku można by było wlepić.

    I teraz "proste" pytanie.... czy mają prawo wlepić mandat za przejście
    tym "przejściem służbowym"?

    Jak wiadomo znaki drogowe mają swój wzór, rozmiar - jest tam także znak
    "zakaz ruchu pieszych". Tak więc czy podobnie jak kierowców obowiązują tylko
    znaki wg tego wzoru, czy podobnie jest z pieszymi? Druga wątpliwość, która
    mnie dosięga, to czy napis "przejście służbowe" może być potraktowany jako
    swoisty znak zakazu, czy też co najwyżej jako informacja? Czy SOK, policja,
    ma prawo wlepić mandat za przejście przez tory w miejscu niedozwolonym?

    A sprawa ta mnie interesuje z tego powodu, że za jakieś 3 m-ce będę się
    wybierał na wyjazd z rowerem, który będzie "objuczony" sakwami, namiotem
    itd. i nie bardzo wyobrażam sobie "wspinanie" się po schodach na tą
    kładkę....

  • 2. Data: 2005-03-31 14:27:11
    Temat: Re: Przejście służbowe
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl> napisał w
    wiadomości news:d2h02h$e8v$1@news.onet.pl...

    [cut]

    Ogolnie mowiac to sprawa nakladania mandatow, przez jakies Straze Miejskie,
    Sokistow, a nawet Policje jest mocno kontrowersyjna. Jakby nie bylo
    Konstytucja w art. 175 stanowi wyraznie, ze wymiar sprawiedlowsci w RP
    sprawuja sady. Nic tanie pisze o Strazy Miejskiej ani Sokistach. Ale
    mniejsza z tym ;)

    Wracajac do tematu pragne zwrocic Ci tylko uwage, ze mandat dostaje sie za
    naruszenie zasad bezpieczenstwa na koleji, a nie przez przechodzenie przez
    jakies sluzbowe przejscie.

  • 3. Data: 2005-03-31 14:57:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wracajac do tematu pragne zwrocic Ci tylko uwage, ze mandat dostaje sie za
    > naruszenie zasad bezpieczenstwa na koleji, a nie przez przechodzenie przez
    > jakies sluzbowe przejscie.

    Pozwól, że się nie zgodzę. Zapis w ustawi dokładnie precyzuje za co może
    być nałożony mandat i jest tam jasno powiedziane: "przechodzenie przez tory
    w miejscu niewyznaczonym".

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2637.htm

    par. 2 pkt.3) przechodzenia i przejeżdżania przez tory w miejscach do tego
    niewyznaczonych;

    Kłopot w tym, że nie jest sprecyzowane jak ma być oznaczone miejsce
    wyznaczone. Jest wiele mniejszych stacji, gdzie na przejściach przez tory
    nie jest napisane nic, a już na pewno nie wiszą na nich krzyże św. Andrzeja
    (czy jak je zwał).

  • 4. Data: 2005-03-31 15:50:22
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Pozwól, że się nie zgodzę. Zapis w ustawi dokładnie precyzuje za co
    > może być nałożony mandat i jest tam jasno powiedziane: "przechodzenie
    > przez tory w miejscu niewyznaczonym".

    a miejsce oznaczone jako "przejscie" jest najbardziej miescem wyznaczonym
    :)))

  • 5. Data: 2005-03-31 16:12:34
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *gardziej* [ gardziejewski@tlen(czyli o2).pl ] napisał(a):

    > a miejsce oznaczone jako "przejscie" jest najbardziej miescem
    > wyznaczonym :)))

    tez mi sie tak wydaje...

    swoja droga... pare lat temu czytalem najbzdurniejsze przepisy polskie i
    natknalem sie na "chodzenie po torowiskach" za co widniala sumka w
    wysokosci... 5 zl :P

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 6. Data: 2005-03-31 17:54:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl> napisał w
    wiadomości news:d2h02h$e8v$1@news.onet.pl...

    Prawo przewozowe co prawda daje przewoźnikom prawo do ustanawiania
    przepisów porządkowych na swoim terenie. Tak więc ma on prawo zakazać
    przechodzenia przez takie przejście, ale powinien to odpowiednio
    oznakować. Napis "przejście służbowe" moim zdaniem przejścia sam w sobie
    nie zakazuje. Taż przechodząc tam prywatnie w żadnym stopniu nie
    udaremniasz możliwości przechodzenia tam służbowo. Tak więc mandatu bym
    nie przyjął i uważam, że przed sądem spokojnie można by było powalczyć.

    Co więcej wniósł bym do Nadzoru Budowlanego wniosku o stwierdzenie
    zgodności budowy kładki nad torami (która jest częścią dworca
    kolejowego) z przepisami o dostępności obiektów publicznych dla
    inwalidów. W Nowym Sączu był taki problem i zakończył się rezygnacją PKP
    z zakazu korzystania z przejścia służbowego na korzyść odpowiedniego
    jego oznaczenia oraz dozorowania przez SOK-istów podczas przejazdu
    pociągu torem przecinającym przejście.

  • 7. Data: 2005-03-31 18:54:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    Tak to wygląda w rzeczywistości:

    Z lewej widoczne schody od wspomnianej kładki, po środku przejścia wraz z
    tabliczką "Przejście służbowe / strzeż się pociągu", a po prawej to coś, co
    jest obecnie kanciapą SOK-u. Jak widzicie szanse są minimalne, aby nie
    zostać "ustrzelonym" korzystając ze wspomnianego przejścia :)

    http://www.ostbahn.net/foto/1/p112.jpg

  • 8. Data: 2005-03-31 19:55:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl> napisał w
    wiadomości news:d2hh0h$d5m$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jest obecnie kanciapą SOK-u. Jak widzicie szanse są minimalne, aby nie
    > zostać "ustrzelonym" korzystając ze wspomnianego przejścia :)

    Eee! Granat dymny przed siebie, seria automatem po szybach kanciapy i
    przebiegasz. :-) Z tabliczki nie wynika, ze nie wolno przechodzić,
    tylko, że należy się pociągów.

  • 9. Data: 2005-04-02 19:16:06
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 16:05:14 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > wybierał na wyjazd z rowerem, który będzie "objuczony" sakwami, namiotem
    > itd. i nie bardzo wyobrażam sobie "wspinanie" się po schodach na tą

    Tacy pasażerowie mają prawo zwrócić się do pracowników stacji o
    przeprowadzenie i stacja musi to umożliwić. W praktyce wygląda to tak, że
    otwierają ci jakąś zamkniętą na ogół bramę, albo przechodzisz tym
    przejściem służbowym pod nadzorem sokisty.

    RG

  • 10. Data: 2005-04-05 15:39:52
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości

    > a miejsce oznaczone jako "przejscie" jest najbardziej miescem wyznaczonym
    > :)))

    Niestety według szanowych panów "SOK-istow" przez to przejście przejść nie
    można. Jest wyraźne napisane "przejście służbowe" i to wg nich powinno
    wystarczyć dla "normalnego" człowieka. Niestety wszelkie prośby czy dyskusje
    są zbyteczne, bo oni i tak wiedzą lepiej. A jeżeli chodzi o Sąd, to jego
    podejście do takich spraw też nie będzie zbyt dokładne...

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski