  • 1. Data: 2005-03-31 15:49:20
    Temat: termin platnosci
    Od: "l3ft" <l...@o...pl>

    jeszcze raz ja....eghmm...
    wystawilem fakture klientowi, dla ktorego robilem naklejki przez caly rok
    (kody paskowe)
    wystawilem mu teraz fakture zbiorcza (na kwote kilkuset zlotych) za w/w
    usluge.
    klient mi odmowil zaplaty powolujac sie na TO:
    "Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie uslugi powinny byc potwierdzoe faktura
    (...) nie pozniej jednak niz w ciagu 7 dni liczac od dnia wydania towaru lub
    wykonania uslugi"
    dokladnie takiej tresci dostalem odpowiedz z tym wycietym (wykropkowanym)
    fragmentem, ktory chyba okazuje sie byc najwazniejszy!
    tu jest calosc:
    http://www.nieruchomosci.beskidy.pl/Ustawa%20VAT.pdf
    art.19 pkt.4
    czy klient ma prawo mi odmowic zaplaty w takiej sytuacji?
    z gory dziekuje za podpowiedzi
    pozdrawiam
    --
    kuba

  • 2. Data: 2005-03-31 18:01:20
    Temat: Re: termin platnosci
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 17:49:20 +0200, l3ft naskrobał(a):

> [...]
    > art.19 pkt.4
    > czy klient ma prawo mi odmowic zaplaty w takiej sytuacji?

    Nie ma prawa odmówić zapłaty. Płaci za usługę a nie fakturę. Wymieniony
    przepis mówi o obowiązku podatkowym nic wiecej - podobnie jak cała ustawo o
    VAT patrz art 1 ustawy.

    Kwestie sprzedaży reguluje KC który ABSOLUTNIE nie warunkuje otrzymania
    zapłaty od wystawienia odpowiedniego dokumentu sprzedaży ( w tym przypadku
    faktury VAT).

    Trzymaj korespodencje którą otrzymałeś ponieważ, stanowi ona dowód że
    dłużnik przyznaje się do otrzymania towaru co bedzie istotne w sądzie.
    Jeśli chodzi o US to skonsultuje się z księgową i w razie konieczności sam
    skoryguj PIT i VAT z odsetkami a nic złego cie się nie stanie ponieważ KKS
    odstępuje od ukarania podatnika w przypadku samodzielnego przyznania się do
    winy i spłacenia całej zaległości.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org