  • 1. Data: 2005-03-31 15:09:36
    Temat: zdjęcie legitymacyjne - czy musi byc powazne?!
    Od: Gniewko Beszczyński <g...@o...pl>

    mam problem. nie chca mi wyrobic legitymacji w moim gimnazjum. dyrektor
    twierdzi, ze owe powinno byc powazne, tymczasem ja nie mam na tym zdjeciu
    powaznej miny i mam przyjsc z nowym. szukalem we wszystkich dostepnych
    regulaminach i nie znalazlem nic na temat zdjec legitymacyjnych, zatem jego
    stanowisko jest poparte prawem co najwyzej zwyczajowym. moje zdjecie jest z
    wykonane tak jak byc powinno(chodzi o perspektywe). czy moge przyjsc do
    dyrektora z ojcem i domagac sie wyrobienia legitymacji??

  • 2. Data: 2005-03-31 15:18:35
    Temat: Re: zdjęcie legitymacyjne - czy musi byc powazne?!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gniewko Beszczyński wrote:
> [...]
    > wykonane tak jak byc powinno(chodzi o perspektywe). czy moge przyjsc do
    > dyrektora z ojcem i domagac sie wyrobienia legitymacji??

    Mozesz przyjśc z ojcem, Ojciec powinien zobaczyć zdjęcie zlać ci tyłek i
    wygonić do fotografa.

  • 3. Data: 2005-03-31 15:42:07
    Od: "polski bambo" <b...@p...afryka.pl>

    Uzytkownik "Gniewko Beszczynski" <g...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > czy moge przyjsc do
    > dyrektora z ojcem i domagac sie wyrobienia legitymacji??

    Najpierw przyslij nam to zdjecie jako zalacznik na grupe.
    Musimy ocenic fachowym okiem, czy faktycznie jest niepowazne.

    powazny murzynek

  • 4. Data: 2005-03-31 16:05:01
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Gniewko* *Beszczyński* [ g...@o...pl ] napisał(a):

> [...]
    > jest z wykonane tak jak byc powinno(chodzi o perspektywe). czy moge
    > przyjsc do dyrektora z ojcem i domagac sie wyrobienia legitymacji??

    zdjecie nie musi byc powazne - moze byc usmiech na twarzy no ale bez
    przesady... jesli nie chca ci legitki wyrobic to zloz pismo do sekretariatu
    zeby podali ci konkretny przepis zabraniajacy na umieszczenie takowego
    zdjecia
    jesli to nie pomoze to udaj sie do rzecznika praw ucznia tudziez do
    kuratorium
    to jest moim zdaniem kolejny przyklad naduzywania wladzy :/ (o ile
    oczywiscie zdjecie jest w granicach normy)

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 5. Data: 2005-03-31 16:34:33
    Od: "D852" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > kuratorium
    > to jest moim zdaniem kolejny przyklad naduzywania wladzy :/ (o ile
    > oczywiscie zdjecie jest w granicach normy)

    Mam prośbę ( bo mam wrażenie ,że jesteś conajmniej niekonsekwentny ) - sam
    podaj (konkretnie!) jakie są normy dotyczące takiego zdjęcia (" o ile
    oczywiscie zdjecie jest w granicach normy" ) i konkretne przepisy
    określające, jaki uśmiech jest jeszcze akceptowalny a jaki jest już
    uśmiechem przesadzonym ( jaki musi być promień w konciku ust w radianach ).
    Wymagasz konkretnych przepisów (" zloz pismo do sekretariatu zeby podali ci
    konkretny przepis zabraniajacy " ) - sam je również podawaj !
    I prośba do innych grupowiczów : ta grupa to pl.soc.prawo - uwagi typu :
    "ojciec powinien złoić Ci skórę" kwalifikują się conajwyżej na
    pl.wujek.dobra.rada.
    Jak nie znacie odpowiedzi na pytanie, to jej nie udzielajcie.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2005-03-31 16:52:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    D852 wrote:
    > I prośba do innych grupowiczów : ta grupa to pl.soc.prawo - uwagi typu :
    > "ojciec powinien złoić Ci skórę" kwalifikują się conajwyżej na
    > pl.wujek.dobra.rada.

    bo z takimi pytaniami to tylko na grupę pl.wujek.dobra.rada.

  • 7. Data: 2005-03-31 16:57:18
    Od: "D852" <d...@p...onet.pl>

    > bo z takimi pytaniami to tylko na grupę pl.wujek.dobra.rada.

    Też racja. Mnie jednak ciekawi, czy jest to łamanie prawa czy nie w, sensie
    czysto teoretycznym.

  • 8. Data: 2005-03-31 17:12:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    D852 wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > Też racja. Mnie jednak ciekawi, czy jest to łamanie prawa czy nie w, sensie
    > czysto teoretycznym.

    Nie ma przepisów regulujących jaki ma być promień uśmiechu na zdjęciu.
    Jak by się chcieć bardzo doszukać, to może gdzieś by się znalazł
    paragraf mówiący, że zdjęcie nie odpowiada "powadze" dokumentu.
    Jakbyśmy mieli przepisy na wszystko to to byłaby paranoja.

    Takie problemu rozwiązuje się na linii szkoła - rodzice ,a nie szkoła
    -uczeń.
    Po prostu dzieciak powinien zostać wygoniony przez rodziców do
    fotografa, a za przyniesienie głupiego zdjęcia rozmowa powinna się odbyć
    w domu.
    Głupie sekretarki, czy dyrektorki też się zdarzają, ale wówczas
    reklamacje składa się u rodziców.
    To oni mają to załatwić i na pewno by załatwili.

  • 9. Data: 2005-03-31 17:37:04
    Od: "D852" <d...@p...onet.pl>

    > Nie ma przepisów regulujących jaki ma być promień uśmiechu na zdjęciu.

    Żartowałem ;)

    > Jak by się chcieć bardzo doszukać, to może gdzieś by się znalazł paragraf
    > mówiący, że zdjęcie nie odpowiada "powadze" dokumentu.

    O ! I to by mogło być rozwiązanie.

> [...]
    > składa się u rodziców.
    > To oni mają to załatwić i na pewno by załatwili.

    Nie bądź taki praktyczny.

  • 10. Data: 2005-03-31 17:42:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gniewko Beszczyński" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    W regulaminie szkoły najpewniej jest zapis mówiący o dbałości o
    wizerunek szkoły przez ucznia. Wystawienie dokumentu z głupkowatym
    uśmiechem niekoniecznie podnosi prestiż tej szkoły. W konsekwencji może
    i brak podstawy do odmowy wystawienia dokumentu, ale bez względnie jest
    podstawa do żądania dostarczenia zdjęcia, które będzie odpowiednio
    prezentowało się na dokumencie. W razie odmowy możliwe jest zastosowanie
    przewidzianych w regulaminie środków, a wobec lekceważącego stosunku
    Twojej osoby do obowiązków szkolnych (uporu przy głupim zdjęciu)
    relegowania Cię ze szkoły i odmowy wystawienia legitymacji na tej
    podstawie.