  • 1. Data: 2005-09-26 09:41:36
    Temat: zażalenie na wys. opłaty sądowej
    Od: dwr <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl">

    Witam

    Czy zażalenie na żądaną wysokość opłaty sądowej za wpis hipoteki
    kaucyjnej do KW składa się na jakimś formularzu, czy jest po prostu
    pismo do właściwego sądu?

    Zapłaciłem 1/20 wpisu stosunkowego natomiast wrocławski sąd standardowo
    żąda więcej. Czy zapłacenie tego co żądają wraz ze złożeniem zażalenia
    na żądaną kwotę nie zablokuje ew. zwrotu kasy w razie uznania moich racji?
    Chcę im zapłacić aby ew. nie wstrzymywać biegu sprawy zakładania KW i
    wpisu hipoteki.

    I jeszcze jedno - zażadali także pisma ze SM dla potrzeb
    wieczystoksięgowych. Oczywiście spółdzielnia wyda taki pismo ale nie
    chce się im za szybko. Czy aby dotrzymać tereminu można do sądu złożyć
    prośbę o umożliwienie złożenie tego papieru z SM w dłuższym terminie?
    Może się SM wyrobi ale na wszelki wypadek wolę się upewnić.

    Pozdrawiam

    dwr

  • 2. Data: 2005-09-26 17:57:09
    Temat: Re: zażalenie na wys. opłaty sądowej
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    "dwr" napisał
    > Czy zażalenie na żądaną wysokość opłaty sądowej za wpis hipoteki
    > kaucyjnej do KW składa się na jakimś formularzu, czy jest po prostu
    > pismo do właściwego sądu?

    Jest to po prostu pismo, nie ma formularza na zazalenie.

> [...]
    > razie uznania moich racji?
    > Chcę im zapłacić aby ew. nie wstrzymywać biegu sprawy zakładania KW

    Nie zablokuje.
    Swoja droga dlaczego zadaja wiecej? 1/10? A to rozporzadzenie Cie nie
    dotyczy?

    http://www.pb.pl/content.aspx?sid=5679&guid=e4673360
    -9b08-40d7-b621-ed7e89b82287

> [...]
    > terminie?
    > Może się SM wyrobi ale na wszelki wypadek wolę się upewnić.

    Mozna zlozyc prosbe o przedluzenie terminu, ale wiesz... sad musi sie
    wykazac dobra wola :) Teoretycznie nie musi czekac dluzej niz
    wyznaczone 7/14 dni. W praktyce czeka (pisze na podstawie praktyki
    sadu w Krakowie)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-09-27 12:24:25
    Od: dwr <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl">

    MałGosia napisał(a):
> [...]
    > wykazac dobra wola :) Teoretycznie nie musi czekac dluzej niz
    > wyznaczone 7/14 dni. W praktyce czeka (pisze na podstawie praktyki

    Dzieki.

    Zasiegnalem troche jezyka i wychodzi na to ze wroclawski sad od kw ma
    gdzies to rozporzedzenie co oczywiscie nie zmienia faktu ze takie
    zazalenie winno byc uznane.
    Oczywiscie sie powolam na wymienione rozporzedzenie bo stoi jak wol ze
    nalezy sie oplata 1/20 a jest jeszcze rosztrzygniecie SN ktore tez jest
    dla takich przypadkow na plus.
    W kazdym razie jakby ktos we Wroclawiu skladal wniosek o wpis hipoteki
    niech od razu sie liczy z tym ze zle wylicza i trzeba sie bedzie zalic...
    Inna rzecz, ze notariusz chciala pobrac 1/10 ale po 5 minutach "slownych
    przepychanek" kazalem wykreslic z aktu notarialnego zalozenie kw i
    etc... (przy okazji drobna oszczednosc za te usluge).

    pozdrawiam

    dwr