    From: "MałGosia" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zażalenie na wys. opłaty sądowej
    Date: Mon, 26 Sep 2005 19:57:09 +0200

    "dwr" napisał
    > Czy zażalenie na żądaną wysokość opłaty sądowej za wpis hipoteki
    > kaucyjnej do KW składa się na jakimś formularzu, czy jest po prostu
    > pismo do właściwego sądu?

    Jest to po prostu pismo, nie ma formularza na zazalenie.

    > Zapłaciłem 1/20 wpisu stosunkowego natomiast wrocławski sąd
    > standardowo żąda więcej. Czy zapłacenie tego co żądają wraz ze
    > złożeniem zażalenia na żądaną kwotę nie zablokuje ew. zwrotu kasy w
    > razie uznania moich racji?
    > Chcę im zapłacić aby ew. nie wstrzymywać biegu sprawy zakładania KW
    > i wpisu hipoteki.

    Nie zablokuje.
    Swoja droga dlaczego zadaja wiecej? 1/10? A to rozporzadzenie Cie nie
    dotyczy?

    http://www.pb.pl/content.aspx?sid=5679&guid=e4673360
    -9b08-40d7-b621-ed7e89b82287

    > I jeszcze jedno - zażadali także pisma ze SM dla potrzeb
    > wieczystoksięgowych. Oczywiście spółdzielnia wyda taki pismo ale nie
    > chce się im za szybko. Czy aby dotrzymać tereminu można do sądu
    > złożyć prośbę o umożliwienie złożenie tego papieru z SM w dłuższym
    > terminie?
    > Może się SM wyrobi ale na wszelki wypadek wolę się upewnić.

    Mozna zlozyc prosbe o przedluzenie terminu, ale wiesz... sad musi sie
    wykazac dobra wola :) Teoretycznie nie musi czekac dluzej niz
    wyznaczone 7/14 dni. W praktyce czeka (pisze na podstawie praktyki
    sadu w Krakowie)

    pozdrawiam
    Gosia