  • 1. Data: 2005-09-26 09:41:00
    Temat: ubezpieczenie OC
    Od: "Regi" <r...@v...pl>

    Witam,
    Jak juz pisalem w innym temacie, samochod moj zostal odcholowany na parking
    policyjny.
    Poprzednia umowe ta ktorą nie oplacilem na czas, byla w PZU,
    tego samego dnia gdy mi odcholowali samochod czyli 3 dni temu poszedlem do
    Allianz bo tam wyszlo znacznie taniej. Podpisalem z nimi umowe by móc
    odebrac samochod.
    No i teraz co zrobić dalej. Bo z tego co wiem to ta umowa w PZU przeszla
    dalej na kolejne 12 miesiecy. (Umowe zawierał poprzedni wlasciciel wozu, ja
    ją przejąłem).Gdy bylem dzisiaj w PZU to cos tam facet powiedzial ze niby
    jak umowa byla przejeta od poprzedniego wlasciciela to ona sie nie przedluza
    ale chyba z teog sie poprawil..
    Jestem pewien ze PZU bedzie chcialo kase za te ubezpieczenie na kolejny rok
    a na wypowiedzenie mialem chyba czas do 1 dnia nim uplynie waznosc umowy...
    Co moge teraz zrobic?
    Czy z PZU idzie jeszcze jakos rozwiazac umowe po czasie poniewaz mam nowe
    ubezpieczenie?
    Czy moze z Allianz moge dopiero co zawartą umowe rozwiazac?
    Jakie wyjscie jest najlepsze?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-26 09:55:42
    Temat: Re: ubezpieczenie OC
    Od: "Regi" <r...@v...pl>

    A moze daloby to cos gdybym sprzedal samochod np. Mamie ? Co wtedy dzieje
    sie z moim niezaplaconym ubezpieczeniem? Beda mnie dalej scigac?

  • 3. Data: 2005-09-26 11:03:46
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    Regi napisał(a):
> [...]
    > nowe ubezpieczenie?
    > Czy moze z Allianz moge dopiero co zawartą umowe rozwiazac?

    Mozesz wypowiedziec umowe PZU na miesiac przez platnoscia drugiej raty.
    Kasa przepada, nic nie zrobisz... Mozesz isc i pokazac im kwitek ze masz
    gdzie indziej ale to i tak nic nie da. Sam sobie jestes winien.
    Gdy sprzedasz auto np matce to Twoje ubezpieczenie przechodzi na nia,
    takze tez d.... z tego. Niestety nic nie zrobisz.

  • 4. Data: 2005-09-26 11:10:45
    Od: "Regi" <r...@v...pl>

    > Mozesz wypowiedziec umowe PZU na miesiac przez platnoscia drugiej raty.

    a gdzie o tym moge przeczytac, bo nic takiego nie znalazlem nigdzie...

  • 5. Data: 2005-09-26 12:08:25
    Od: "ade" <a...@a...co>

    > Gdy sprzedasz auto np matce to Twoje ubezpieczenie przechodzi na nia,
    > takze tez d.... z tego. Niestety nic nie zrobisz.

    no chyba jednak nie do konca tak jest
    ja ubezpieczylem autko w compensa m-c pozniej sprzedalem
    w umowie kupna sprzedazy zaznaczylem (agent podpowiedzial) ze nabywca
    rezygnuje z umowy OC czy jakos tak nie pamietam dokladnie
    zlozylem papierki w compensa i zwocono mi skladki AC/OC za niewykorzystany
    okres ubezpieczenia
    podejrzewam ze dotyczy to wszystkich ubezpieczalni
    wiec teraz teoretyzuje ... jesli
    - zaplace skladki
    - sprzedam auto
    - udam sie do obu ubezpieczalni o zwrot za niewykorzystany okres
    powinienem odzyskac wiekszosc pieniedzy

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-09-26 12:15:23
    Od: "Regi" <r...@v...pl>

    Ok wiec plan mam taki
    W tej chwili mam ubezpieczenie OC w PZU (nieoplacone) i w Allianz.
    Oplacam skladke 1 rate w PZU.
    Sprzedaje samochod mamie samochod.
    Mama wypowiada umowe PZU, ja otrzymuje od nich zwrot skladki, a umowe z
    Allianz mama przepisuje na siebie.
    Czy to przejdzie?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-09-26 15:05:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Regi" <r...@v...pl> napisał:

    > odcholowany [..]gdy mi odcholowali
    Jeden list o ortem można przetrwić, ale ty ciągle to samo !
    Tak "holuje" się i tak samo "odholowuje" się.

    >Gdy bylem dzisiaj w PZU to cos tam facet powiedzial ze niby jak umowa byla
    >przejeta od poprzedniego wlasciciela to ona sie nie przedluza
    Każda umowa OC zawarta na 12 m-cy ulega automatycznie przedłużeniu.

    >Czy z PZU idzie jeszcze jakos rozwiazac umowe po czasie poniewaz mam nowe
    >ubezpieczenie?
    Nie. Będzies musiał zapłacić składkę wraz z odsetkami. Mozesz próbować
    iść do biuro i tam wytłumaczyć się niewiedzą itd. Może zgodzą się.

    >Czy moze z Allianz moge dopiero co zawartą umowe rozwiazac?
    Prawnie nie.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-09-26 18:27:30
    Od: "Iwonka" <i...@w...pl>

    > No i teraz co zrobić dalej. Bo z tego co wiem to ta umowa w PZU przeszla
    > dalej na kolejne 12 miesiecy. (Umowe zawierał poprzedni wlasciciel wozu,
    ja
    > ją przejąłem).

    A co w takim razie z zapisem z ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o
    ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych?
    A mianowicie:
    Art. 31.
    1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę
    ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa
    ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta,
    chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem
    30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

    Zgodnie z tym zapisem, IMO ta umowa nie powinna zostać przedłużona
    (zakładając, że ubezpieczenie przejąłeś po poprzednim właścicielu
    samochodu).

    Pozdrawiam
    Iwona

  • 9. Data: 2005-09-26 19:22:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Iwonka" <i...@w...pl> napisał:

    >Zgodnie z tym zapisem, IMO ta umowa nie powinna zostać przedłużona
    1. Jeśli ją wypowiadział w ciągu 30 dni od daty zakupu. W przeciwnym
    wypadku obowiązuje art. 28 tejze ustawy.

    Artur Golański