  • 1. Data: 2005-09-26 07:28:43
    Temat: alkomat a przestępstwo
    Od: "chopek roztropek" <c...@g...pl>

    Witam,
    Załóżmy (czysto hipotetycznie ;), że w badaniu alkomatem wyszło komuś najpierw
    0,24 a potem 0,22mg czyli wg. informacji panów policmajstrów odpowiednio 0,504
    i 0,462 promila (mnożnik 0,21. Czy taki ktoś jest przestępcą? 0,504 jest
    powyżej 0,5 ale wystarczy 1% margines błędu i już nie jest, ale z drugiej
    strony mogą powiedzieć, że skoro jest tendencja spadkowa (badania zostały
    wykonane w odstępie 15 minut) to w momencie jazdy było na pewno więcej niż 0,5...
    Jakie ma ten ktoś szanse obycia się bez wyroku skazującego?

    W międzyczasie szukam informacji na googlach, ale będę bardzo wdzięczy też za
    jakieś odpowiedzi na grupie

    pozdr
    chopek (nie)roztropek

    PS. chodzi o jazdę na rowerze a nie samochodem (okoliczność łagodząca? :)
    PS2. czy można mandat odpisać od podatku? :)

  • 2. Data: 2005-09-26 07:38:06
    Temat: Re: alkomat a przestępstwo
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    chopek roztropek wrote:

    > PS. chodzi o jazdę na rowerze a nie samochodem (okoliczność łagodząca?

    Nie

    > :) PS2. czy można mandat odpisać od podatku? :)

    Dawno się tak nie uśmiałem

  • 3. Data: 2005-09-26 08:11:05
    Od: "chopek roztropek" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    chopek roztropek <c...@g...pl> napisał(a):

    > 0,504 jest
    > powyżej 0,5 ale wystarczy 1% margines błędu i już nie jest,

    Jest nawet lepiej - właśnie wygooglałem, że dla tego alkomatu w przedziale
    0.05-0.40 tolerancja jest 0.02mg, zatem wskazanie 0,24 to tak naprawdę
    0,22-0,26. Przypuszczam więc, że wszystko skończy się na wykroczeniu - mam rację?

    pozdr
    chopek roztropek

  • 4. Data: 2005-09-26 09:16:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    jureq napisał(a):

    > Nie

    Ale kara znacznie nizsza za jezde rowerem a nie samochodem (hint: rower
    to podobno nie jest pojazd mechaniczny).

    > Dawno się tak nie uśmiałem

    ano :)
    Z podatku (odliczenia) to najwyzej ten mantat moga sciagnac :)

  • 5. Data: 2005-09-26 13:51:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "chopek roztropek" <c...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:dh87vb$9r9$1@inews.gazeta.pl...

    W tym wypadku sugeruję wizytę u adwokata. Bo mądra obrona może
    doprowadzić do uniewinnienia w tym konkretnym wypadku.

  • 6. Data: 2005-09-26 14:41:55
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    --
    Pozdr
    Leszek

    Nie potrzeba żadnych mnożników. O promilach można powoli zapomnieć.
    Od 0,1 mg/dm3 jest wykroczenie a powyżej 0,25 mg/dm3 przestępstwo. Co tu
    przeliczać?

  • 7. Data: 2005-09-26 18:56:11
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    chopek roztropek wrote:
> [...]
    > Załóżmy (czysto hipotetycznie ;), że w badaniu alkomatem wyszło komuś
    > najpierw 0,24 a potem 0,22mg czyli wg. informacji panów policmajstrów

    Nie ma co przeliczać, w ustawie o wychowaniu w trzeźwości są "stawki" też na
    zawartość w powietrzu: stan nietrzeźwości to >0.25 mg/l.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 8. Data: 2005-09-26 19:45:38
    Od: "chopek roztropek" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał(a):
    > Nie ma co przeliczać, w ustawie o wychowaniu w trzeźwości są "stawki" też na
    > zawartość w powietrzu: stan nietrzeźwości to >0.25 mg/l.

    Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że tak właśnie jest, dziękuję
    wszystkim za odpowiedzi.

    Jeszcze mam w takim razie jedno pytanko: dowiedziałem się, że wymiar kary za
    wykroczenie zależy od widzimisie sędziego (tzn. są widełki, ale górna granice
    30 dni aresztu czy 5000pln grzywny jest mało optymistyczna) - a jak to jest w
    praktyce? Jaka może być kara za tego typu sprawę (przypomnę, że wynik ledwo
    się mieści w górnej granicy wykroczenia - 0,24mg - pewnie to też ma jakiś wpływ)

    pozdr
    chopek roztropek