  • 1. Data: 2004-12-28 16:08:38
    Temat: zamiast oleju smoła !!!
    Od: "Scioosz" <g...@a...waw.pl>

    Witam

    posiadam Matiza i nastała pora na zmianę oleju
    pojechałem do stacji (dosyć zadbanej) i zmieniłem olej na Mobil 1 (tyle że z
    beczki)
    Pan nakleił kartke z informacją o stanie licznika i rodzajem oleju i natępną
    zmianą

    Przyszedł czas na zmiaę oleju po raz drugi
    Pojechałem do tej samej stacji i zrobiłem podobnie

    Przyszedł czas na zminę po raz trzeci na zminę oleju
    przypadkowo przed wymianą oleju znajomy odkrecił dekiel silnika w celu
    wyregulowania zaworów

    Silnik był pokrty ok 1-centymetrową warstwą mułu przechodzącą stopniowo w
    coraz twardszą maź
    Silnik jest do remontu i czyszczenia

    czy to na pewno Mobil 1??
    na pewno nie !!!
    nawet najgorszy jakościoiwo olej nie zrobi czegoś takiego?
    złośliwość ludzka czy przekręt?

    Co można z taką stacją zrobić??
    mam jedynie karteczkę z II-giej wymiany z info kiedy mam znowu wymienić oraz
    info o oleju.

    Samochód ma trzy lata, olej był zmieniany regularnie (w tej samej stacji)

    HELP !

  • 2. Data: 2004-12-28 16:40:17
    Temat: Re: zamiast oleju smoła !!!
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Silnik był pokrty ok 1-centymetrow? warstw? mułu przechodz?c? stopniowo w
    > coraz twardsz? maĽ

    Nie wiem jak to robiles ... ale najprostszy test oleju polega na
    wyciagnieciu bagnetu. Po wymianie trzeba sie dluugo wpatrywac, zeby
    zobaczyc olej na bagnecie, poniewaz jest po prostu przezroczysty.

  • 3. Data: 2004-12-28 16:54:49
    Od: "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    w 'dislu' widac od razu

  • 4. Data: 2004-12-28 17:34:09
    Od: Marek Wolski <u...@p...onet.pl>

    Hubertus wrote:

    > w 'dislu' widac od razu

    no nie wiem:)

    --
    Marek

  • 5. Data: 2004-12-28 17:39:04
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    Pewnie wymiana byla w tej samej stacji co Matiza ?

  • 6. Data: 2004-12-28 19:11:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Scioosz" <g...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

    Będzie kłopot z udowodnieniem, ze ten olej w silniku jest od nich.
    teoretycznie mogłeś w miedzy czasie gdzieś indziej wymienić.

  • 7. Data: 2004-12-28 20:02:42
    Od: "marcin.d" <t...@o...pl>

    a zanim narobisz rabanu sprawdz dokladnie czy plyn chlodzacy nie dostal sie
    do oleju bo tak mi to wyglada
    Jak poszla ci uszczelka to jes to twoja wina ze nie dogladasz na codzien
    samochodu
    Co jakis czas nalezy sprawdzac stan plynow, oleju itp itd.

    Oczywiscie olej mogl byc oszukan, tutaj nikt ci na grupie nie sprawdzi.

    A czy plym chlodzacy jest czysty? nie przybylo go ano nie ubylo?

    pozdr

  • 8. Data: 2004-12-28 20:39:39
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Czy przypadkiem nie ma piany (białej i gęstej) pod pokrywą zaworów ?

  • 9. Data: 2004-12-28 21:47:31
    Od: "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    w starym 'dislu'
    Użytkownik "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał w
    wiadomości news:cqs3cf$6nh$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 10. Data: 2004-12-29 02:48:31
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie wymiana byla w tej samej stacji co Matiza ?

    Krzyśku aby nie przesadzasz, jeśdziłes kiedyś dieslem ? zapytaj Cypriana :)

    praktycznie w każdym znanym mi dieslu po przejechaniu kilku lilometrów olej
    robi się ciemny :)

    --
    Krzysiek M.
    GG 3025201