1. Data: 2004-12-28 16:08:38
Temat:zamiast oleju smoła !!!
Od:"Scioosz" <g...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

posiadam Matiza i nastała pora na zmianę oleju
pojechałem do stacji (dosyć zadbanej) i zmieniłem olej na Mobil 1 (tyle że z
beczki)
Pan nakleił kartke z informacją o stanie licznika i rodzajem oleju i natępną
zmianą

Przyszedł czas na zmiaę oleju po raz drugi
Pojechałem do tej samej stacji i zrobiłem podobnie

Przyszedł czas na zminę po raz trzeci na zminę oleju
przypadkowo przed wymianą oleju znajomy odkrecił dekiel silnika w celu
wyregulowania zaworów

Silnik był pokrty ok 1-centymetrową warstwą mułu przechodzącą stopniowo w
coraz twardszą maź
Silnik jest do remontu i czyszczenia

czy to na pewno Mobil 1??
na pewno nie !!!
nawet najgorszy jakościoiwo olej nie zrobi czegoś takiego?
złośliwość ludzka czy przekręt?

Co można z taką stacją zrobić??
mam jedynie karteczkę z II-giej wymiany z info kiedy mam znowu wymienić oraz
info o oleju.

Samochód ma trzy lata, olej był zmieniany regularnie (w tej samej stacji)

HELP !

2. Data: 2004-12-28 16:40:17
Temat:Re: zamiast oleju smoła !!!
Od:KrzysiekPP <k...@S...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Silnik był pokrty ok 1-centymetrow? warstw? mułu przechodz?c? stopniowo w
> coraz twardsz? maĽ

Nie wiem jak to robiles ... ale najprostszy test oleju polega na
wyciagnieciu bagnetu. Po wymianie trzeba sie dluugo wpatrywac, zeby
zobaczyc olej na bagnecie, poniewaz jest po prostu przezroczysty.

3. Data: 2004-12-28 16:54:49
Od:"Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl> szukaj wiadomości tego autora

w 'dislu' widac od razu

4. Data: 2004-12-28 17:34:09
Od:Marek Wolski <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hubertus wrote:

> w 'dislu' widac od razu

no nie wiem:)

--
Marek

5. Data: 2004-12-28 17:39:04
Od:KrzysiekPP <k...@S...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie wymiana byla w tej samej stacji co Matiza ?

6. Data: 2004-12-28 19:11:10
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scioosz" <g...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

Będzie kłopot z udowodnieniem, ze ten olej w silniku jest od nich.
teoretycznie mogłeś w miedzy czasie gdzieś indziej wymienić.

7. Data: 2004-12-28 20:02:42
Od:"marcin.d" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a zanim narobisz rabanu sprawdz dokladnie czy plyn chlodzacy nie dostal sie
do oleju bo tak mi to wyglada
Jak poszla ci uszczelka to jes to twoja wina ze nie dogladasz na codzien
samochodu
Co jakis czas nalezy sprawdzac stan plynow, oleju itp itd.

Oczywiscie olej mogl byc oszukan, tutaj nikt ci na grupie nie sprawdzi.

A czy plym chlodzacy jest czysty? nie przybylo go ano nie ubylo?

pozdr

8. Data: 2004-12-28 20:39:39
Od:"R De" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy przypadkiem nie ma piany (białej i gęstej) pod pokrywą zaworów ?

9. Data: 2004-12-28 21:47:31
Od:"Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl> szukaj wiadomości tego autora

w starym 'dislu'
Użytkownik "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał w
wiadomości news:cqs3cf$6nh$1@nemesis.news.tpi.pl...

10. Data: 2004-12-29 02:48:31
Od:"Krzysiek M." <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

> Pewnie wymiana byla w tej samej stacji co Matiza ?

Krzyśku aby nie przesadzasz, jeśdziłes kiedyś dieslem ? zapytaj Cypriana :)

praktycznie w każdym znanym mi dieslu po przejechaniu kilku lilometrów olej
robi się ciemny :)

--
Krzysiek M.
GG 3025201