  • 1. Data: 2004-12-28 15:30:55
    Temat: odmowa wypłaty odszkodowania - HESTIA 7
    Od: "Tomek Jaromin - Jaro" <n...@w...pl>

    Witam

    Moja mama jest ubezpieczone w Ergo Hestii - wykupila pakiet HESTIA 7
    obejmujacy m.in ubezpieczenie na dom, OC oraz AC.
    Skladka jest podzielona na raty.

    Pierwsza rata zostala wplacona przy podpisywaniu umowy, rata 2 miala byc
    zaplacona 22.10.2004, niestety byla spozniona wplata i zostala ona uiszczona
    18.11.2004.
    22.11.2004 nastapila szkoda - stluczka.
    HESTIA odmawia nam wyplacenia odszkodowania podpierajac sie $90 ust. 2
    ogólnych warunków ubezpieczenia:

    $90 ust. 2
    "Jeżeli zapłata składki lub jej pierwszej raty została odroczona w stosunku
    do początku okresu ubezpieczenia, a Ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność
    przed zapłaceniem składki lub jej pierwszej raty, niezapłacenie składki lub
    pierwszej raty składki w terminie wyznaczonym przez Ubezpieczyciela będzie
    traktowane jako odstąpienie od umowy ubezpieczenia przez Ubezpieczyciela z
    upływem dnia wyznaczonego w umowie jako termin płatnośći składki lub
    pierwszej raty składki, bez konieczności składania odrębnego oświadczenia
    woli w tym zakresie. Postanowienie zdania poprzedzającego stanowi
    zawiadomienie Ubezpieczającego o odstąpieniu od umowy."

    Zadzwoniłem na ich infolinie i rozmawiałem z konsultanktą. Stwierdziła ona,
    że musiała wyniknąć jakaś pomyłka, gdyż mowa jest tu o pierwszej racie.
    Rozmowa zostala zarejestrowana przez ich system.

    Pojechałem zatem do biura w Katowicach, gdzie powiedziano mi, ze odmowa jest
    faktycznie poprawna bo ust.3 mowi tak:

    "W odniesieniu do skutków prawnych niezapłacenia kolejnej raty składki w
    terminie wyznaczonym przez Ubezpieczyciela mają zastosowanie odpowiednie
    postanowienia ust. 2"

    ALE UWAGA! II Rata została _zaksięgowana_, spytalem jakim prawe zaksiegowana
    II rate skoro wg. nich umowa wygasla, to powiedziano mi, ze tytulem
    kolejnych rat OC, ktore nie wygasa w takim wypadku. Ciekawe jakim prawem,
    kto im na to pozwolil bo OWU tego nie reguluja.

    Podsunieto nam swistek o takiej tresci:

    "Prosze o wznowienie ubezpieczenia, ktore wygaslo po nieterminowej wplace II
    raty..... oraz oswiadczam, ze w okresie id 22.10.2004 do 18.11.2004 - kiedy
    skladka nie byla placona - nie bede roscil odszkodowac z ww polisy".

    Oczywiscie odmowilem podpisania takiego oswiadczenia, gdyz byla by to zgoda
    i potwierdzenie, ze umowa od 22.10.2004 wygasla - napisalem oswiadczenie
    takie:

    "Oswiadczam, ze w okresie id 22.10.2004 do 18.11.2004 - kiedy skladka nie
    byla placona - nie bede roscil odszkodowac z ww polisy"

    Zaznaczam, ze szkoda wystapila PO wplaceniu II raty skladki ubezpieczenia.

    Kazdy w tej chorej fimrmie interpretuje to po swojemu.

    Wg. ich interpretacji umowa wygasa nawet po 1 dniu spoznienia ze skladka i
    ubezpieczajacy nie wie o tym NIC.

    Oczywiscie napisalem odwolanie, ale licze sie z tym, ze sprawa trafi do
    sadu. Z tego co wiem, to jesli umowa jest niejasna lub mozna ja
    interpretowac na rozne sposoby, to przyjmuje sie interpretacje na korzysc
    strony, ktora nie jest jej autorem.

    Po rozmowie z osoba, ktora decyzje odmowna podpisala wiem, ze moje argumenty
    nie znajduja u nich poparcia czeka mnie wiec sprawa sadowa. Znalazlem w
    sieci identyczny przypadek, niestety nei mam jeszcze odpowiedzi od osoby
    ktorej to dotyczylo jak jej sprawa sie zakonczyla.

    Pozdrawiam
    Tomek Jaromin

  • 2. Data: 2004-12-28 18:14:51
    Temat: Re: odmowa wypłaty odszkodowania - HESTIA 7
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek Jaromin - Jaro" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    [cut]
    > Pozdrawiam
    > Tomek Jaromin

    Odwolanie na 99% nic nie da, trzeba sie przygotowac do sprawy w Sadzie.
    Chyba najlepiej pojsc wlasnie w strone niejasnosci ogolnych postanowien.
    Jest nawet orzeczenie SN mowiacwe wprost, ze niejasne sformuowania zawarte w
    ogolnych warunkach ubezpieczeniea nia moga obciazac ubezpieczonego.
    Jutro podam sygnature.

    --
    "I've got a lovely bunch o' coconuts
    There they are standing in the row

  • 3. Data: 2004-12-28 20:15:16
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

> [...]
    > mi, ze tytulem kolejnych rat OC, ktore nie wygasa w takim wypadku.
    > Ciekawe jakim prawem, kto im na to pozwolil bo OWU tego nie reguluja.

    czy na kwicie zapłaty II raty składki wpisałeś że jest to za AC?
    Zaliczyć Ci tej składki na OC nie mają prawa. W praktyce wygląda to tak:
    przyjmują wszystkie zaległe raty składki za AC choć wiedzą że nie będzie
    odpowiedzialości (wg nich), jak do końca ubezpieczenia nie będzie szkody
    z AC to oczywiście tej drugiej raty składki nikomu nie zwracają, jest to
    czysty zysk a w przypadku szkody robią tak jak w twoim przypadku albo
    ściema że zaliczyli to na OC albo zwracają składkę (dopiero po
    zgłoszeniu szkody)- jest to praktyka stosowana we wszystkich firmach.
    Jeśli przy płaceniu drugiej raty składki płaciłeś ją agentowi i
    powiedziałeś że jest to po terminie a on ją przyją to w sądzie masz duże
    szanse na wygraną. Jeśli jednak przelałeś im na konto tą drugą ratę to
    po pewnym czasie (powiecmy 2 tygodnie) powinni się zorientować że to po
    terminie i powinni Ci to zwrócić - w praktyce nikt tego nie sprawdza czy
    po terminie ważne aby pieniądze wpływały i nikt nie zwraca składki (w
    sądzie możesz kazać im udowodnić że zwracają składkę wpłaconą po
    terminie - na 100 % tak nie robią i nie będą mogli tego udowodnić)
    oczywiście będą się tłumaczyć że nie możliwe jest natychmiastowe
    zorientowanie się czy wpłynęły po terminie że potrzebują na to czasu
    itd.

> [...]
    > wplace II raty..... oraz oswiadczam, ze w okresie id 22.10.2004 do
    > 18.11.2004 - kiedy skladka nie byla placona - nie bede roscil

    z tego zdania wynika że nie miałeś ubezpieczenia w okresie kiedy składka
    nie była opłacona więc moim zdaniem po podpisaniu tego możesz zgłosić
    swoją szkodę bo zdarzyła się ona 22.11.2004 a więc po zapłacie II raty i
    według mojej interpretacji twoja polisa zostanie wznowiona od dnia
    zapłaty raty składki (uwaga dowiedz się który dzień wg nich jest dniem
    zapłąty składki - może to być dzień kiedy forsa wpłynie na ich konto a
    przelew z twojego konta na ich mógł iść kilka dni i co jeśli na ich
    konto trafił po stłuczce?) a w takim przypadku wszystko jest w porządku.

> [...]
    > sadowa. Znalazlem w sieci identyczny przypadek, niestety nei mam
    > jeszcze odpowiedzi od osoby ktorej to dotyczylo jak jej sprawa sie

    możesz jeszcze poradzić się Powiatowego Rzecznika Konsumentów lub
    zadźwonić do Rzecznika Ubezpieczonych.

    JackyX

  • 4. Data: 2005-01-01 18:02:52
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JackyX" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Tomek Jaromin - Jaro" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ciekaw jestem tytułem czego zaksięgowano moją ostatnią (spóźnioną) ratę za
    Hestia 7.
    Kolejnych rat w Hestii nie będzie bo wg przedstawiciela Hestii auto używane
    przez 1 rok straciło na wartości 800 zł (z 48800 do 48 000). Ani AC ani OC
    ani nic
    Napisz jak się sprawa rozwija bo ja w poniedziałek zaczynam borutę.
    Pozdr
    smiechu

  • 5. Data: 2005-01-02 22:30:51
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "smiechu" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Napisz jak się sprawa rozwija bo ja w poniedziałek zaczynam borutę.

    Tak na marginesie... Boruta to był diabeł.

    pozdr.