  • 1. Data: 2004-12-28 15:23:08
    Temat: Odliczanie punktów a fotoradary
    Od: "Jakub" <n...@n...com>

    Witam,

    Jest możliwość odrobienia 6 pkt idąc na kurs. Ale co z punktami z
    fotoradarów, jeśli wykroczenie było
    przed kursem, a mandat-wezwanie jeszcze nie zostało doręczone?

    Jeśli liczy się data popełnienia wykroczenia to kurs nic nie da na
    przekroczenie w tym dniu limitu punktów.
    Tyle że taki sposób liczenia punktów wprowadza w błąd kierowcę, bo skąd
    może wiedzieć, że ma zdjęcie z radaru jak idzie na kurs?

    Jakub

  • 2. Data: 2004-12-28 15:33:53
    Temat: Re: Odliczanie punktów a fotoradary
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > Tyle że taki sposób liczenia punktów wprowadza w błąd kierowcę, bo skąd
    > może wiedzieć, że ma zdjęcie z radaru jak idzie na kurs?

    Nie wiem jak to się liczy (na logikę w chwili przyjęcia mandatu), ale na
    pewno kurs Ci nie zaszkodzi.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2004-12-28 15:46:28
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak to się liczy (na logikę w chwili przyjęcia mandatu),

    Liczy się data popełnienia punktowanego wykroczenia. "Ucieczka" do Sądu
    Grodzkiego nic nie daje.

    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2004-12-28 16:10:33
    Od: "Jakub" <n...@n...com>

    "Leszek" <l...@p...fm> wrote in message

    > Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Liczy się data popełnienia punktowanego wykroczenia. "Ucieczka" do Sądu
    > Grodzkiego nic nie daje.

    Przy doliczaniu punktów tak jest, ale jak przy odliczaniu? Idziesz na kurs
    bo nie chcesz przekroczyć limitu, i nie masz informacji o fotce z radaru.
    Jeśli w dniu wykroczenia zarejestrowanego na foradarze przekroczyłeś limit
    punktów to okazuje się opłacanie kursu było zbędne - jeżeli policzą punkty w
    dniu wykroczenia i nie odejmą 6 pkt.

    Takie sposób liczenia "odrabianych punktów" musiałby być jasno podany w
    kodeksie, brak takiej informacji narusza prawa kierowcy - wprowadza go w
    błąd co do celowości zapłacenia za kurs.

    pozdrawiam
    Jakub

  • 5. Data: 2004-12-28 16:49:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jakub" <n...@n...com> napisał:

    >Takie sposób liczenia "odrabianych punktów" musiałby być jasno podany
    I jest 'jasno podany' tyle, że w rozp. MSWiA z 20.12.2002 r. (§ 8)

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-12-28 18:25:45
    Od: "Jakub" <n...@n...com>

    "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> wrote in message

    > I jest 'jasno podany' tyle, że w rozp. MSWiA z 20.12.2002 r. (§ 8)

    Dzięki za rozporzadzenie.

    Par. 8 pkt 6. Odbycie szkolenia nie powoduje zmniejszenia
    liczby punktów otrzymanych za naruszenia przepisów
    ruchu drogowego wobec osoby, która przed jego rozpoczęciem
    dopuciła się naruszeń, za które suma
    punktów ostatecznych i wpisanych tymczasowo przekroczyła 24.

    Odywam kurs, wysyłają zaświadczenie (ciekawe ile czasu idzie i jak szybko je
    wpisują - co ma znaczenie w zależności, od interpretacji) Zmniejszają o
    6pkt. Za kilka dni
    przychodzę z wezwaniem w sprawie fotki z radaru. Zdjęcie jest sprzed odbycia
    kursu. I co robią. Wszakże punkty już odliczyli, ani oni ani ja nie
    wiedzialem o fotce. W pkt 6 jest napisane "za które suma
    punktów ostatecznych i wpisanych tymczasowo przekroczyła 24." czyli dotyczy
    punktów wpisanych (chociaż inna interpretacja by się odnosiła do "naruszeń,
    za które suma... ") Czy Policja anuluje poprzednie odliczenie, czy nie?

    Jakub

  • 7. Data: 2004-12-28 20:51:05
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Przy doliczaniu punktów tak jest, ale jak przy odliczaniu? Idziesz na kurs
    > bo nie chcesz przekroczyć limitu, i nie masz informacji o fotce z radaru.

    Twój problem. Poruszaj się po drogach tak aby nie łamać prawa.

    > Jeśli w dniu wykroczenia zarejestrowanego na foradarze przekroczyłeś limit
    > punktów to okazuje się opłacanie kursu było zbędne - jeżeli policzą punkty
    > w> dniu wykroczenia i nie odejmą 6 pkt.

    I co tu nieprawidłowego widzisz? Przekroczyłeś 24 pkt. -zdajesz egzamin.
    Społeczeństwo, poprzez swoich przedstawicieli wyraziło swoje zdanie-
    kierowcy łamiący notorycznie prawo won z drogi.

    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2004-12-28 21:27:56
    Od: "Jakub" <m...@w...pl>

> [...]
    > Społeczeństwo, poprzez swoich przedstawicieli wyraziło swoje zdanie-
    > kierowcy łamiący notorycznie prawo won z drogi.

    nadajemy na innych falach.
    rzecz dotyczy zasady, czyli jaka ona jest.

    Moim zdaniem, z rozporządzenia mswia nie wynika wprost jak należy odliczać
    punkty w przypadku jak wyżej. Praktyczna kwestia: czy warto iść na kurs, gdy
    spodziewasz się, że właśnie przejechałeś zbyt szybko koło fotoradaru i
    przekrasz tym zdarzeniem limit punktów.

    pozdrawiam
    Jakub

  • 9. Data: 2004-12-29 13:18:00
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jakub" <m...@w...pl> napisał:

    >z rozporządzenia mswia nie wynika wprost jak należy odliczać
    >punkty w przypadku jak wyżej.
    Ależ jest to określone ! Punkty "odejmuje" się, co nie oznacza
    bezpowrotnie usuwa. Jesli "wylezie" kolejne wykroczenie, które było w
    poprzednim czasie i ich stan przekroczył ilość 24, to za kurs sie nie
    odejmuje.

    >Praktyczna kwestia: czy warto iść na kurs, gdy spodziewasz się,
    To Twoje ryzyko. Odliczenie punktów na podstawie kursu jest twoja
    możliwością/furtką itp, ale nie prawem.

    Artur Golański