  • 1. Data: 2004-12-28 16:35:38
    Temat: Re: Odliczanie punktów a fotoradary
    Od: m...@o...pl (KaMil)

    "Beniamin" <b...@c...pl> napisał:

    >Nie wiem jak to się liczy (na logikę w chwili przyjęcia mandatu),
    Jesli 'nie wiesz' to nie pisz w ogole ! Lepiej poczekaj co napisza
    madrzejsi (lub poczytaj rozp. w sprawie postepowania z kierowcami
    naruszajacymi przepisy ruchu drogowego Dz.U. Nr 236, poz.1998 z 2002)

    Tnij tekst i nie cytuj wgo w calosci (netykieta)

    KaMil

  • 2. Data: 2004-12-28 20:07:49
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Jesli 'nie wiesz' to nie pisz w ogole ! Lepiej poczekaj co napisza
    > madrzejsi (lub poczytaj rozp. w sprawie postepowania z kierowcami
    > naruszajacymi przepisy ruchu drogowego Dz.U. Nr 236, poz.1998 z 2002)

    Myślę, że masz rację co pierwszego zdania. Nie mogłem się powstrzymać przed
    delikatnym komentarzem.

    Natomiast co do reszty, to nie jest to takie oczywiste. Z wymienionego przez
    Ciebie rozporzadzenia wynika, że kurs mozna odbyć jeśli suma punktów (w tym
    tymczasowych) nie przekroczyła 24. Ja natomiast nie sądzę, żeby za
    wykroczenia z fotoradaru były naliczane punkty tymczasowe, skoro nie
    ustalono jeszcze kierowcy pojazdu.

    > Tnij tekst i nie cytuj wgo w calosci (netykieta)

    Czepiasz się. Wyciąłem powitanie i podpis, zostało raptem siedem linijek.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2004-12-29 13:18:00
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Beniamin" <b...@c...pl> napisał:

    >rozporzadzenia wynika, że kurs mozna odbyć jeśli suma punktów (w tym
    >tymczasowych) nie przekroczyła 24.
    To dziwne ! Gdzie to przeczytałeś ("że kurs mozna odbyć jeśli ..") ?

    >wykroczenia z fotoradaru były naliczane punkty tymczasowe, skoro nie
    >ustalono jeszcze kierowcy pojazdu.
    A kto tak napisał ? Wpis tymczasowy dokonuje się wtedy, gdy sprawę o
    ustalenie winy kierowcy skierowano do sądu.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-12-29 15:07:30
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > To dziwne ! Gdzie to przeczytałeś ("że kurs mozna odbyć jeśli ..") ?

    Dokładniej: odjęcie punktów nastąpi tylko wtedy, gdy suma punktów nie
    przekroczy...
    Dz.U. Nr 236, poz.1998 z 2002 (konkretnie 8.6)

    Kurs faktycznie można odbyć zawsze, ale przecież nie o to tu chodzi.

    > A kto tak napisał ? Wpis tymczasowy dokonuje się wtedy, gdy sprawę o
    > ustalenie winy kierowcy skierowano do sądu.

    Nikt nie napisał, pokazuję tylko, że wskazane rozporządzenie nie reguluje
    tego. Dalej jestem przekonany, że pytający zanim odbierze mandat może zrobić
    kurs i odjąć sobie 6 punktów, bo zgodnie z tym rozporządzeniem jego suma
    punktów ostatecznych i wpisanych tymczasowo przed rozpoczęciem kursu nie
    przekroczyła 24. Punkty za mandat z fotoradaru zostaną dopiero dopisane,
    mimo że wykroczenie miało miejsce wcześniej.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2004-12-29 18:09:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Beniamin" <b...@c...pl> napisał:

    >Kurs faktycznie można odbyć zawsze, ale przecież nie o to tu chodzi.
    Ja przeczytałem dokładnie to, co napisałeś ;-)

    >przekroczyła 24. Punkty za mandat z fotoradaru zostaną dopiero dopisane,
    >mimo że wykroczenie miało miejsce wcześniej.
    Punkty zostaną NIE 'dopisane', ale przypisane dokładnie z datą
    wykroczenia. A ponieważ w dniu wykroczenia suma przewyższa 24, więc
    zgodnie z rozp. punktów się nie odejmuje. Ważne jest to co napisałem
    wcześniej: punktów nie usuwa się bezpowrotnie.
    Przykład kierowca posiada w dniu odbycia kursu 23 p-kty. Po
    przedstawieniu zaświadczenie odejmije się 6, więc ma ich 17. Jeśli
    wykroczenie (zagrożone np. 5 pkt) nastąpi dnia następnego, to unika
    egzaminu, a jeśli było w przeddzień, to niczego nie można odjąć, bo
    zapis przekroczył 24 i niczego nie można odjąć. I co jest istotne nie
    jest określony termin stwierdzenia przekroczenia limitu - ważne, ze w
    danym dniu łączna liczba została przekroczona.

    Artur Golański