  • 1. Data: 2010-05-27 20:56:38
    Temat: zakup na osobę - czy mam prawo żądać faktury na firmę
    Od: "karamba" <k...@r...ba.pl>

    czy jeśli umowa zakupu-sprzedaży zostaje spisana na mnie jako na osobę (i
    zawarte jest jawnie, że jako osoba nie firma tę umowę podpisuję), to czy
    mogę zażądać faktury na (swoją) działalność (jednosobową)?

    Chcę wciągnąć auto w środki trwałe - zakup w tym celu ZTCW nie musi być na
    firmę. (Podobno nawet faktura na firmę być nie musi o ile zawiera przy
    nazwisku NIP - czy ktoś to potwierdzi?)

  • 2. Data: 2010-05-27 21:43:56
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-05-27 22:56, karamba pisze:
> [...]
    > na firmę. (Podobno nawet faktura na firmę być nie musi o ile zawiera
    > przy nazwisku NIP - czy ktoś to potwierdzi?)

    Mozesz wziac na umowe kupna-sprzedazy na siebie i wprowadzic do EŚT na
    podstawie oswiadczenia.
    Przykladowy wzor masz tutaj :
    http://ksiegowosc.infor.pl/forum/4088,Wprowadzenie-s
    amochodu-do-Ewidencji-Srodkow-Trwalych.html

    Jeżeli przekazanie odbedzie sie w krotkim czasie od momentu kupna, to za
    wartosc poczatkowa przyjmujesz kwote z Umowy (+ ewentualne oplaty za
    przerejestrowanie, czy co tam jeszcze trzeba).

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-05-28 06:24:44
    Od: <s...@a...pl>

    > Jeżeli przekazanie odbedzie sie w krotkim czasie od momentu kupna, to za
    > wartosc poczatkowa przyjmujesz kwote z Umowy (+ ewentualne oplaty za
    > przerejestrowanie, czy co tam jeszcze trzeba).

    A jeśli po roku lub dwóch? Masz inną koncepcję do określenia wartości
    początkowej? Pytam z ciekawości, bo przepisy są w tym względzie jednoznaczne.
    Mam zaś wrażenie że Ty masz jakiegoś asa w rękawie, który pozwala je obejść.

  • 4. Data: 2010-05-28 06:42:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 28 May 2010 08:24:44 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

    > A jeśli po roku lub dwóch? Masz inną koncepcję do określenia wartości
    > początkowej?

    Ja mam. Zgubić fakturę :) Wtedy wycena według cen rynkowych z grudnia
    poprzedniego roku.

  • 5. Data: 2010-05-28 07:09:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:htnol4$u3q$1@news.onet.pl>:

    > Ja mam. Zgubić fakturę :) Wtedy wycena według cen rynkowych z grudnia
    > poprzedniego roku.

    Co stoi na przeszkodzie by poprosić o duplikat faktury albo by zwrócić się
    do WK o udostępnienie akt pojazdu?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-05-28 07:28:07
    Od: "karamba" <k...@r...ba.pl>

    "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> wrote in message
    > Mozesz wziac na umowe kupna-sprzedazy na siebie i wprowadzic do EŚT na
    > podstawie oswiadczenia.

    to się przyda, dzięki.

    jednak chodziło mi literalnie jak w pytaniu: "czy mogę zażądać faktury na
    działalność " - ?
    (faktura aby odliczać VAT)

  • 7. Data: 2010-05-28 10:58:34
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-05-28 08:24, s...@a...pl pisze:

> [...]
    > początkowej? Pytam z ciekawości, bo przepisy są w tym względzie
    > jednoznaczne. Mam zaś wrażenie że Ty masz jakiegoś asa w rękawie, który

    Nic nie mam :)
    Troche asekurancko podszedlem do sprawy.
    Gdy jakas firma kupic ST na fakture, a potem przezimuje go kilka lat w
    magazynie po czym sie nagle ujawni, to przyjmuje sie cene z faktury,
    mimo, ze wartosc rynkowa to juz ulamek tamtej wartosci.
    W przypadku wprowadzenia przez oswiadczenie zapewne stosuje sie podobny
    mechanizm, ale nigdy z tym nie mialem do czynienia, wiec przedstawiolem
    wersje "ostrozna".

    --
    Adam

  • 8. Data: 2010-05-28 17:28:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    karamba w <news:htnsq0$fpj$1@node2.news.atman.pl>:

    > jednak chodziło mi literalnie jak w pytaniu: "czy mogę zażądać faktury na
    > działalność " - ?

    Zależy, kto zbywa.

    > (faktura aby odliczać VAT)

    Vat od czego?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-05-28 20:50:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "karamba" <k...@r...ba.pl> writes:

    > czy jeśli umowa zakupu-sprzedaży zostaje spisana na mnie jako na osobę
    > (i zawarte jest jawnie, że jako osoba nie firma tę umowę podpisuję),
    > to czy mogę zażądać faktury na (swoją) działalność (jednosobową)?

    Czym sie rozni faktura na osobe od faktury na dzialalnosc prowadzona
    przez te sama osobe?

    MJ

  • 10. Data: 2010-05-28 21:16:54
    Od: "karamba" <k...@r...ba.pl>