  • 1. Data: 2010-05-27 12:54:09
    Temat: Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron
    Od: BEESEL <a...@g...com>

    Witam

    Postaram się w sposób jasny napisać w czym przydała by mi się Wasza
    konsultacja.
    Moja firma kończy swoja działalność ale jako ze jest spółką należącą
    do większej grupy jako ze grupa ma firmę w sąsiednim mieście zostanę
    zwolniony a prawdopodobnie dostane do podpisania papier z rozwiązaniem
    umowy za porozumieniem stron.
    Nasuwają mi się pytania.
    Jako ze mam 3 miesięczny okres wypowiedzenia i przysługuje mi 3
    miesięczna odprawa czy przy rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron
    mogę liczyć na jakie kolwiek pieniądze ??
    Ostatnie 2 tygodnie maja mam wole firma wysłała mnie na urlop i w tym
    czasie załatwiam sprawy z nowa firma a od 1 czerwca przechodzę do
    nowej firmy.
    W tym przypadku nie są zachowane 3 miesiące wypowiedzenia i nie wiem
    jak to traktować teoretycznie powinienem dostać 3 dni urlopu na
    "poszukiwane pracy" ale jako ze zostałem wysłany na urlop czy te 3 dni
    mi się należą ??

    Proszę o pomoc dziękuje bardzo Adam

  • 2. Data: 2010-05-27 18:21:07
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "BEESEL" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Strasznie mieszasz.i piszesz na przemian o zwolnieniu Cię i porozumieniu
    stron,i podjęciu pracy w nowej firmie-jakby to był jeden ciąg
    zdarzeń.Zwolnienie Cię przez zakład, a porozumienie stron to dwie róże
    rzeczy które są osobnymi "torami".Podjęcie pracy w nowej firmie to
    "następny" tor...
    Może napisz jeszcze raz, ale skonkretyzuj co Cię interesuje-jakie działania
    i efekt finalny. Czy chcesz aby zakład Cię zwolnił z odprawą i 3 miesięcznym
    wypowiedzeniem? Czy chcesz aby zakłąd zatrudnił Cię na nowym miescu bez
    odpraw i bez przerywania ciągłości pracy? Czy chcesz się
    zwolnić na całkiem innych warunkach które są traktowane jako "porozumienie
    stron"? Zazwyczaj "inne warunki" to krótki okres wypowiedzeni...

    Palik

  • 3. Data: 2010-05-28 05:37:49
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "BEESEL" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Witam

    Przy poprozumieniu stron, z mocy prawa nic się Tobie nie należy, chyba że w
    porozumieniu zawarty zostanie zapis że się należy. Podobnie z terminem
    wypowiedzenia. W przypadku porozumienia stron działa to jak umowa - będzie
    się działo to co zostanie zawarte w prozumieniu (umowie)

    Jeżeli nie chcesz iść na urlop, spróbuj zachorować na czas urlopu.
    Dostaniesz zwolnienie lekarskie a za okres urlopu pracodawca będzie musiał
    wypłacić ci ekwiwalent pieniężny. Zachorować możesz nawet w czasie urlopu.
    Zwolnienie lekarskie przerywa bieg urlopu.

    Musisz ocenić na czym zależy ci bardziej. Jeżeli na szybkim przejściu do
    nowej pracy, to porozumienie stron i utrata tego co należy się z tytułu
    rozwiązania umowy przez pracodawcę. Jeżeli chcesz zachować wszystkie
    przywileje, to niestety nie godzić się na porozumienie stron, niech
    pracodawca rozwiąże umowę z zachowaniem wszelkich procedur. Ale jeżeli
    pracodawca jest szują - możesz niczego nie dostać i skończyć w sądzie
    walcząc o swe prawa i anulowanie "rozwiązania umowy przez pracodawcę bez
    zachowania erminu wypowiedzenia z przyczyn leżących po stronie pracownika"
    (czytaj: zwolnienia dyscyplinarnego)

    Pisałeś o grupie firm Jeżeli nowy pracodawca należy do grupy i przejmuje
    zobowiązania poprzedniego przcodawcy (przejmuje pracowników) to będą
    obowiązywać inne regulacje.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-05-28 19:54:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    BEESEL <a...@g...com> pisze:

    > Postaram się w sposób jasny napisać
    Nie bardzo ci wyszło.

    > Jako ze mam 3 miesięczny okres wypowiedzenia i przysługuje mi 3
    > miesięczna odprawa czy przy rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron
    > mogę liczyć na jakie kolwiek pieniądze ??
    Jeśli podpiszesz porozumienie stron, to z mocy prawa nie.
    Te uprawnienia dotyczą rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem przez
    pracodawcę.

    > Ostatnie 2 tygodnie maja mam wole firma wysłała mnie na urlop i w tym
    > czasie załatwiam sprawy z nowa firma a od 1 czerwca przechodzę do
    > nowej firmy.

    Bardzo ładnie.

> [...]
    > jak to traktować teoretycznie powinienem dostać 3 dni urlopu na
    > "poszukiwane pracy" ale jako ze zostałem wysłany na urlop czy te 3 dni
    Zdecyduj się w końcu - porozumienie stron czy wypowiedzenie?

    --
    Jotte