  • 1. Data: 2010-05-27 21:02:12
    Temat: czy sprzedawca może wyłączyć rękojmię?
    Od: "karamba" <k...@r...ba.pl>

    czy dealer sprzedając mi samochód jako osobie (nie firmie), ma prawo w
    umowie sprzedaży zawrzeć zapis, że rękojmia go nie obowiązuje? Z informacji
    z netu jest to zkazane - (nie wiem jednak, czy właściwie to interpretuję i
    czy to się stosuje do takiego przypadku)

    salon się tłumaczy, że to przeciwdziała praktyce, że ktoś pojeździ i auto
    odda. Ale przecież rękojmia nie służy tylko 'oddawaniu' towaru, z resztą nie
    bardzo do mnie sam argument przemawia...

  • 2. Data: 2010-05-27 21:52:54
    Temat: Re: czy sprzedawca może wyłączyć rękojmię?
    Od: Jan <j...@w...pl>

    karamba pisze:
> [...]
    > auto odda. Ale przecież rękojmia nie służy tylko 'oddawaniu' towaru, z
    > resztą nie bardzo do mnie sam argument przemawia...

    Ograniczenie lub wyłączenie rękojmi nie jest dopuszczalne w umowach z
    udziałem konsumentów, czyli nie firmie. Ja to rozumiem również jako
    zapis nieskuteczny. Jednak prawdopodobne dochodzenie z tego tytułu (w
    razie problemów) musiałoby czekać na finał w sądzie, więc ze względu na
    terminy, lepiej wcześniej pokaż dealerowi art 558 k.c..

  • 3. Data: 2010-05-28 06:12:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 23:52:54 +0200, Jan napisał(a):

> [...]
    > razie problemów) musiałoby czekać na finał w sądzie, więc ze względu na
    > terminy, lepiej wcześniej pokaż dealerowi art 558 k.c.. J

    Piszesz bzdury.

    Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

    Art 1. 4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art.
    556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny

    Krótko mówiąc: Do sprzedaży konsumentowi nie stosuje się rękojmi, tylko
    przepisy o niezgodności z umową. Sprzedawca po prostu postanowił zapisać
    to w umowie, ale zapis ten nic jest tylko "powtórzeniem" ustawy i nic nie
    zmienia.

  • 4. Data: 2010-05-28 06:16:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    Krótko mówiąc: Do sprzedaży konsumentowi nie stosuje się rękojmi, tylko
    przepisy o niezgodności z umową. Sprzedawca po prostu postanowił zapisać
    to w umowie, ale zapis ten jest tylko "powtórzeniem" ustawy i nic nie
    zmienia.

  • 5. Data: 2010-05-28 07:51:03
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-05-2010 23:02, karamba pisze:
> [...]
    > auto odda. Ale przecież rękojmia nie służy tylko 'oddawaniu' towaru, z
    > resztą nie bardzo do mnie sam argument przemawia...

    Jeżeli nabywca jest konsumentem, to takie postanowienie umowy nie będzie
    miało żadnego skutku.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2010-05-28 08:27:54
    Od: Jan <j...@w...pl>

    jureq pisze:

> [...]
    > przepisy o niezgodności z umową. Sprzedawca po prostu postanowił zapisać
    > to w umowie, ale zapis ten jest tylko "powtórzeniem" ustawy i nic nie

    O ja barani łeb.
    Czyli wychodzi na to, że art. 556-581 k.c. stosuje się tylko do pana
    Kazia z Lublina, który sprzedał coś ruchomego panu Józiowi z Białegostoku.

  • 7. Data: 2010-05-28 09:26:42
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 28 May 2010 10:27:54 +0200,
    Jan <j...@w...pl> screamed:

    No teraz to barani do kwadratu.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 11:26:20 user up 12451 days, 23:21, 1 user, load average: 0.90, 0.04, 0.97 ]

    Document code? Why do you think they call it "code"?

  • 8. Data: 2010-05-28 14:36:20
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Fri, 28 May 2010 10:27:54 +0200,
    > Jan <j...@w...pl> screamed:

    > No teraz to barani do kwadratu.

    Oświeć mnie proszę, jak możesz, abym mógł się nawrócić i nie został na
    dłużej baranim łbem do kwadratu, pomijając budynki, komisy, spadki,
    przetargi etc.

  • 9. Data: 2010-05-28 14:40:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan pisze:

    > Oświeć mnie proszę, jak możesz, abym mógł się nawrócić i nie został na
    > dłużej baranim łbem do kwadratu, pomijając budynki, komisy, spadki,
    > przetargi etc.

    firma-firma.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-05-28 15:31:46
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

    > firma-firma.

    Dzięki. A jak to się ma do długości 2-letniej gwarancji na towary w EU?
    Zawęża się stosowanie rękojmi w obrocie towarami praktycznie do min.,
    chyba, że znowu czegoś nie skumałem...