  • 11. Data: 2010-05-28 21:19:47
    Temat: Re: zakup na osobę - czy mam prawo żądać faktury na firmę
    Od: "karamba" <k...@r...ba.pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
    news:kjzfx1boin4.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
    > Czym sie rozni faktura na osobe od faktury na dzialalnosc prowadzona
    > przez te sama osobe?

    nie znam się, dla mnie faktura na DG oznacza płatność ze środków DG (ale jak
    piszę - się nie znam)
    może obecnością NIP'u?

  • 12. Data: 2010-05-28 21:26:10
    Od: "karamba" <k...@r...ba.pl>

    powiedzcie mi zatem przy okazji, jakie istotne kwestie daje sprzedającemu
    (tu: autosalon) poniższy zapis w umowie kupna-sprzedaży samochodu:
    "Kupujący oświadcza, że niniejszą umowę zawiera jako osoba fizyczna oraz, że
    zawarcie niniejszej umowy nie jest związane bezpośrednio z jego
    działalnością gospodarczą lub zawodową." (lub też - że zawiera jako
    działalność)

    i jakie 'skutki' ma to dla mnie - kupującego.
    (czy m.in warunkuje to losy zakupionego auta, (głównie - czy auto zostanie
    włączone w środki trwałe)?)

  • 13. Data: 2010-05-29 11:19:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 28 May 2010 23:26:10 +0200, karamba napisał(a):

> [...]
    > fizyczna oraz, że zawarcie niniejszej umowy nie jest związane
    > bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową." (lub też -

    Przychodzą mi do głowy cztery miejsca gdzie mogą istnieć różnice między
    zakupem na firmę i osobistym.

    1. Obowiązek zapłaty przelewem a nie gotówką w wypadku firmy - kary są
    wysokie więc sprzedawca się zabezpiecza.

    2. Obowiązek dołączenia do kopii faktury paragonu fiskalnego.

    3. Czy obsługa reklamacji będzie się odbywać na podstawie rękojmi czy
    "niezgodności z umową". Przeważnie (ale wbrew pozorom nie zawsze)
    "konsumencka niezgodność" jest korzystniejsza dla kupującego.

    4. Czasami producenci niektórych wyrobów dają inną gwarancję w wypadku
    zakupu firmowego a inną dla użytku prywatnego.

    > i jakie 'skutki' ma to dla mnie - kupującego. (czy m.in warunkuje to
    > losy zakupionego auta, (głównie - czy auto zostanie włączone w środki
    > trwałe)?)

    Z tych czterech punktów znaczenie na tylko 3 i 4. Poza tym różnica w
    wypadku środka trwałego dotyczy możliwości odliczenia VAT. Nie potrafię
    znaleźć sposobu na jakiekolwiek odliczenie w wypadku zakupu osobistego i
    "późniejszego" wprowadzenia do środków trwałych.

  • 14. Data: 2010-05-29 15:08:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 May 2010, karamba wrote:

> [...]
    > zawarcie niniejszej umowy nie jest związane bezpośrednio z jego działalnością
    > gospodarczą lub zawodową." (lub też - że zawiera jako działalność)

    A nie jest to aby "umowa wiązana", typu kredyt na samochód?
    Bo wtedy to byłoby piękne wystawienie się bankowi na strzał ;)

    > i jakie 'skutki' ma to dla mnie - kupującego.
    > (czy m.in warunkuje to losy zakupionego auta, (głównie - czy auto zostanie
    > włączone w środki trwałe)?)

    IMVHO - niezgodność z umową. Ze strony kupującego.
    Patrz rękojmia, gwarancja i inne takie (tam mogą być dowolne warunki),
    odpowiedzialność za produkt niebezpieczny i inne takie.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-05-29 17:36:26
    Od: "karamba" <k...@d...com>

    > A nie jest to aby "umowa wiązana", typu kredyt na samochód?
    > Bo wtedy to byłoby piękne wystawienie się bankowi na strzał ;)

    nie rozumiem - jaki strzał? ??

  • 16. Data: 2010-05-30 07:39:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > A nie jest to aby "umowa wiązana", typu kredyt na samochód?
    > Bo wtedy to byłoby piękne wystawienie się bankowi na strzał ;)

    Nie rozumiem. Osoba prowadzaca dzialalnosc nie moze kupic prywatnego
    samochodu na kredyt?

    MJ

  • 17. Data: 2010-05-30 09:09:46
    Od: "karamba" <k...@d...com>

    > Nie rozumiem. Osoba prowadzaca dzialalnosc nie moze kupic prywatnego
    > samochodu na kredyt?

    może
    (i może go włączyc w środki DG, ZTCW)

    wypowiedzi po prostu nie do konca trafiaja w sendo pytania