  • 21. Data: 2010-01-27 12:44:10
    Temat: Re: zajecie konta na kwote zdecydowanie wyzsza niz w tytule wykomnawczym
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > chrzanisz
    >
    > jak narazie to widze, ze nic nie zajal, bo nic nie miales. zera zajac sie
    > nie da.

    bo jakbym mial male kwoty o łącznej wartosci 2100 + powiedzmy 1 tys to i
    tak miałbym zajete 3 100,
    masz saldo dostepne - 11 tys i polecam przeczytac watki na forum mbanku

    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=908427&t=9
    08320&cat=19
    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=884240&t=8
    84198

  • 22. Data: 2010-01-27 13:09:08
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hjpcf2$d7p$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > tak miałbym zajete 3 100,
    > masz saldo dostepne - 11 tys i polecam przeczytac watki na forum mbanku

    a musialbym, byc glupi by wysylac jakiekolwiek kwoty inne niz calosc
    zadluzenia na jakiekolwiek konto w tym baku
    po to azeby kazda kwote bank puszczal i pobieral od kazdego przelewu 30 zl

  • 23. Data: 2010-01-27 14:12:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > i tak miałbym zajete 3 100,
    > masz saldo dostepne - 11 tys i polecam przeczytac watki na forum mbanku

    co nie zmienia twojego przypadku, ze jak narazie bank nie zajął ci nic
    po za paroma złotymi.

  • 24. Data: 2010-01-27 14:28:50
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > co nie zmienia twojego przypadku, ze jak narazie bank nie zajął ci nic po
    > za paroma złotymi.

    ale robi dokladnie tak jak napisalem i sie ogolnie pytam czy to jest zgodne
    z prawem bo moim zdaniem jest to naduzycie.

  • 25. Data: 2010-01-27 14:30:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > ale robi dokladnie tak jak napisalem i sie ogolnie pytam czy to jest
    > zgodne z prawem bo moim zdaniem jest to naduzycie.

    Jakie nadużycie? Każde Twoje konto zostało zajęte zgodnie z
    poleceniem komornika.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-01-27 15:15:07
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Jakie nadużycie? Każde Twoje konto zostało zajęte zgodnie z poleceniem
    > komornika.

    nadal nie rozumiesz problemu, ja napisalem jak mbank postepuje,
    gdybym mial na tych trzech rachunkach po 1000 zł, mbank zajal by mi 3 tys
    zamiast 2100
    jak chce wierzcyiel czyli o prawie 1 tys wiecej. Zamaist 2100 , ktore sobie
    by pobral z tych rachunkow i laczna kwote wyslal.

  • 27. Data: 2010-01-27 15:23:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > nadal nie rozumiesz problemu, ja napisalem jak mbank postepuje,

    Raczej Ty nie rozumiesz mechanizmu...
> [...]
    > jak chce wierzcyiel czyli o prawie 1 tys wiecej. Zamaist 2100 , ktore
    > sobie by pobral z tych rachunkow i laczna kwote wyslal.

    Jednostką zajęcia jest konto, a nie bank. Zajęciu podlega każde konto
    z osobna. Mało tego, oprócz kont, zajęciu może równocześnie podlegać
    Twoja pensja, i to z kilku zakładów, ruchomości w domu, wierzytelności u
    kolegów itp. Każde zajęcie jest dokonywane do wysokości wskazanej w
    tytule plus koszty, nie wiadomo bowiem która egzekucja będzie skuteczna.

    Fakt zajęcia konta bankowego na określoną kwotę nie oznacza, że
    komornik tyle pieniędzy dostanie - są przecież kwoty wolne od egzekucji.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2010-01-27 15:48:13
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > Fakt zajęcia konta bankowego na określoną kwotę nie oznacza, że
    > komornik tyle pieniędzy dostanie - są przecież kwoty wolne od egzekucji.

    ale przeciez łaczna kwota zajecia ma wynosic 2100 w tym przypadku a przy
    zajeciu 5 kont wynosi ona 11 tysiecy.
    Zapytam wiec jeszcze raz , zakladajac ze na wszystkich kontach mam po 1
    tysiacu czy bank ma prawo zajmowac mi wtedy 5 tysiecy zamiast
    pobrac 2100 (z roznych) i wyslac ?

  • 29. Data: 2010-01-27 15:52:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

> [...]
    > Zapytam wiec jeszcze raz , zakladajac ze na wszystkich kontach mam po 1
    > tysiacu czy bank ma prawo zajmowac mi wtedy 5 tysiecy zamiast

    Bank ma obowiązek zająć każde konto i czekać na Twoją dyspozycję, bo
    kwota na rachunkach mieści się w kwocie wolnej od zajęcia.

    Jakbyś na trzech kontach miał 10 tysięcy, to bank wysłałby do
    komornika 2100 i byłoby po sprawie.

    Zwracam uwagę, że zajęciu podlega każde konto z osobna, natomiast
    bank wysyła do komornika pieniądze do wysokości egzekwowanego roszczenia.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2010-01-27 17:22:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > ale robi dokladnie tak jak napisalem i sie ogolnie pytam czy to jest
    > zgodne z prawem bo moim zdaniem jest to naduzycie.

    dopoki nie zajął całej kwoty to nie jest.
    Po zajęci całej kwoty na którymś z kont (lub > 1) , resztę powinien
    natychmiast zdjąć.