  • 1. Data: 2010-01-26 13:19:05
    Temat: zajecie konta na kwote zdecydowanie wyzsza niz w tytule wykomnawczym
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Sytuacja jest taka, dana osoba posiada pewien dług, powiedzmy w wysokosci
    okolo 2 tys,
    przychodzi do banku -mBanku- pismo od wierzyciela o zajeciu konta, na kwotę
    2 tys.
    Dłużnik posiada w tym banku powiedzmy 5 kont i bank zajmuje 5 kont każde na
    kwotę 2 tys
    łącznie na kwotę 10 stys zł. czyli 5 razy wyższą. Czyli posiadając w tym
    banku na tych wszystkich kontach
    po 1 900 zł mamy blokade na 9500 mimo iz dluzni jestesmy tylko 2 tys.
    Kwestie techniczne banku mnie nie interesuja
    bo to zmarwietnie banku jak system urzadzic, pytanie jest takie czy taki
    sposob zajmowania kasy jest legalny czyt.
    zgodny z prawem ? Na moj rozum powinni zablokowac na kwote laczna 2 tys i
    sciagac z pozostalych kont brakujace kwoty a nie blokowac
    5 razy wiecej kasy.

    Pozdrawiam
    ps.
    o problemie czytalem na forum mBanku

  • 2. Data: 2010-01-26 20:25:05
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > konta, na kwotę 2 tys.
    > Dłużnik posiada w tym banku powiedzmy 5 kont i bank zajmuje 5 kont (...)
    Jesteś pewien, że mówimy o rachunkach bankowych prowadzonych przez jeden
    bank? Pismo od wierzyciela (rachunek zajmuje zwykle komornik)?

    GK

  • 3. Data: 2010-01-26 21:27:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hjmq4h$1vd$1@inews.gazeta.pl...

    Bo przeważnie komornik przesyła pismo z zapytaniem o stan rachunków i
    żądaniem zajęcia do czasu jego decyzji. Po chwili zajmie 2.000 zł i resztę
    zwolni, ale w tzw. międzyczasie ban jego polecenie wykonać musi.

  • 4. Data: 2010-01-26 21:37:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > żądaniem zajęcia do czasu jego decyzji. Po chwili zajmie 2.000 zł i
    > resztę zwolni, ale w tzw. międzyczasie ban jego polecenie wykonać musi.

    po chwili == jak już wreszcie właściciel sie wkurzy i poskarzy na komornika.

  • 5. Data: 2010-01-26 21:37:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:hjmq4h$1vd$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    > Bo przeważnie komornik przesyła pismo z zapytaniem o stan rachunków i
    > żądaniem zajęcia do czasu jego decyzji.

    Raczej to się tak nie odbywa.

    >Po chwili zajmie 2.000 zł i
    > resztę zwolni, ale w tzw. międzyczasie ban jego polecenie wykonać musi.

    Problemem jest, że każdy rachunek jest traktowany osobno, i każdy
    rachunek jest zajęty zgodnie z poleceniem na kwotę 2000zł.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-01-26 21:39:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Raczej to się tak nie odbywa.

    > Problemem jest, że każdy rachunek jest traktowany osobno, i każdy
    > rachunek jest zajęty zgodnie z poleceniem na kwotę 2000zł.

    pewnie jest zajety zgodnie z tym co nakazał komornik
    chociaż bankom zdaza sie być nadgorliwym samym z siebie.
    trzebaby od banku wyciągnąc to co komornik im przysłał.

  • 7. Data: 2010-01-26 21:42:56
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > pewnie jest zajety zgodnie z tym co nakazał komornik
    > chociaż bankom zdaza sie być nadgorliwym samym z siebie.
    > trzebaby od banku wyciągnąc to co komornik im przysłał.

    Przecież dostanie odpis postanowienia od komornika.

    GK

  • 8. Data: 2010-01-26 21:46:44
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Problemem jest, że każdy rachunek jest traktowany osobno, i każdy
    > rachunek jest zajęty zgodnie z poleceniem na kwotę 2000zł.
    Czyli bank związany jest postanowieniem komornika wykładanym wyłącznie
    gramatycznie?

    GK

  • 9. Data: 2010-01-26 21:49:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:

    > Przecież dostanie odpis postanowienia od komornika.

    Sprytny komornik wysyła zajęcie do dłużnika po pewnym czasie od
    wysłania do banku, aby sprytny dłużnik nie wyciągnął pieniędzy z konta
    zanim bank zdąży je zająć.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-01-26 21:53:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:

    > Czyli bank związany jest postanowieniem komornika wykładanym wyłącznie
    > gramatycznie?

    Znaczy to tyle, że zajęte jest każde konto dłużnika w danym banku
    (nawet przy braku wskazania numeru konta). Co nie oznacza, że komornik
    cokolwiek dostanie, jest dość spora kwota wolna z egzekucji.

    --
    Liwiusz