  • 1. Data: 2010-01-25 09:48:13
    Temat: lata pracy na zusie i na krusie
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam!

    Mam pytanie dot rodzica,
    Rocznik 50, przepracowane od 1978 do 1997 rokuna zusie
    Od 1997 do dzis jest krus

    dodam, ze skończone jest techniku, po technikum rok pracy, poźniej studia
    5lat,

    idąc na emeryturę ile będzie miał lat przepracowanych jak będzą liczone
    technikum i studia?

    aby pobierac emeryture zusowską ile ostatnich lat należy przepracować na
    zusie? czy moze wystarczy tylko rok?

    dziękuję za odpowiedz
    pozdrawiam
    Amir

  • 2. Data: 2010-01-25 12:57:33
    Temat: Re: lata pracy na zusie i na krusie
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > technikum i studia?
    >

    > aby pobierac emeryture zusowską ile ostatnich lat należy przepracować na

    ZUS... Hmm.. ja zakladajac firme zaczynalem od tego ``tanszego-promocyjnego`
    zusu..
    Po przepracowaniu dwoch lat na tym` tanszym`, musialem przejsc juz na cala
    skladke .
    I co? po przepracowaniu 9 miesiecy na pelnej zusowskiej skladce skonczyla mi
    sie robota.
    Poszedlem do Urzedu Pracy, a tam mi powiedzieli ze lipa, nie dostane zasilku
    bo nie przepracowalem 12-tu miesiecy i ze tego `tanszego` zusu nie wlicza
    sie do swiadczen ;]..Masakra ..
    Ciekawe jak to sie bedzie wliczac do lat pracy , te dwa lata na tanszym
    zusie ?!;]

    CeZ__134

  • 3. Data: 2010-01-25 15:16:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe jak to sie bedzie wliczac do lat pracy , te dwa lata na tanszym
    > zusie ?!;]

    Do jakich "lat pracy"?
    Ludzie, kiedy wreszcie pojmiecie, ze w nowym systemie emerytalnym nie ma
    czegos takiego jak "lata pracy".
    Liczy sie tylko konto emerytalne i zgromadzone skladki - ktore zdaniem
    licznych grupowiczy i tak przepadna w zwiazku z banbkructwem ZUS-u .
    "Lata pracy" licza si etylko do urlopow itp. - ale tu sie liczy tylko praca
    na umowe o prace (+wliczanie okresow edukacji na zasadach przewidzianych w
    przepisach)

    Pozdrawiam
    SDD