  • 201. Data: 2023-08-14 23:55:34
    Temat: Re: zajebali mi motór
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Jak byś na miejscu Policjanta potraktował zawiadamiającego, który co
    > chwilę wplątuje w realia jakieś postacie mityczne? I ja wcale nie

    Czekaj, ileś tam postów wyżej pisałeś o algorytmach. Mają sens czy nie
    trzeba stosować bo jak jest fakap to w pierwszej kolejności z nich was
    rozliczają. Tym tłumaczyłeś koleżankę, która kazała dzwonić, ale nie
    potrafiła powiedzieć do kogo. A tu zostawiasz sobie dowolność w
    "traktowaniu zawiadomiającego" w zależności czy uważa was za kulsonów?
    Tu już algorytmy nie obowiązują? Bo chyba algorytmy nie pozostawiają Ci
    wolnej ręki w zależności od wrażenia jakie odniosłeś o zawiadamiającym
    na podstawie formy jego zgłoszenia?

> [...]
    > raczej już aniołków nie kradną, ale facet jeszcze bardziej się nakręcił
    > i zaczął sugerować, ze w takim razie to ich dzieci. Zaczęliśmy
    > sprawdzać, czy zawiadamiający po prostu nie jest psychiczny, czy nie ma
    > cięższego okresu w życiu itd. Po dwóch godzinach przyszła inna osoba i
    > powiadomiła, że jakiś złodziej ukradł krzyż, tablicę i figurkę aniołka z
    > grobu lokalnego patrioty i dopiero wówczas zaczęto szukać złodzieja.
    > Akurat się udało i odzyskano te przedmioty. Sprawcą okazał się lokalny
    > złodziej cmentarny, który chciał to na złom opchnąć. Z UB mający raczej

    Zatem gdybyś trzymał się algorytmów, które jak widać nie bez powodu wam
    narzucono i są na was egzekwowane, sprawa była by wyjaśniona i
    doprowadzona do końca dwie godziny wcześniej. Pomyśl ile telefonów mógł
    by odebrać przez dwie godziny ten dzielnicowy co to ma tysiące nie
    odebranych bo "pracuje w miesiącu 186 godzin, zaś miesiąc ma ~700
    godzin", albo chociaż ile razy mógł by oddzwonić.

    PD

  • 202. Data: 2023-08-15 00:00:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 23:55, PD pisze:

    > Tu już algorytmy nie obowiązują? Bo chyba algorytmy nie pozostawiają Ci
    > wolnej ręki w zależności od wrażenia jakie odniosłeś o zawiadamiającym
    > na podstawie formy jego zgłoszenia?

    Nie mówiąc już o tym że wplatanie mitycznych postaci sobie po prostu
    zmyślił. Nic takiego nie miało miejsca, rozmowy odbywały się
    kulturalnie, powiedziałbym nawet że w umiarkowanie przyjaznej atmosferze.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 203. Data: 2023-08-15 00:51:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 23:46, Shrek pisze:
    > No więc napiszesz w końcu co twoim zdaniem spowodowało, że nic nie zrobili?
    Przecież Ty tam byłeś, a mnie tam nie było.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 204. Data: 2023-08-15 00:54:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Tu już algorytmy nie obowiązują? Bo chyba algorytmy nie pozostawiają Ci
    > wolnej ręki w zależności od wrażenia jakie odniosłeś o zawiadamiającym

    Skąd Ty te mądrości bierzesz? Zapytałem jedynie, czy nie wie, czemu
    zmienili zdanie.

> [...]
    > odebranych bo "pracuje w miesiącu 186 godzin, zaś miesiąc ma ~700
    > godzin", albo chociaż ile razy mógł by oddzwonić.

    No i algorytm przewiduje, że głupich zawiadomień się nie przyjmuje. Już
    tu kilka raz nawet podstawę prawna podawałem. nie chce mi się kolejny
    raz, bo i tak nie zapamiętasz.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 205. Data: 2023-08-15 00:55:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2023 o 00:00, Shrek pisze:
    > Nie mówiąc już o tym że wplatanie mitycznych postaci sobie po prostu
    > zmyślił. Nic takiego nie miało miejsca, rozmowy odbywały się
    > kulturalnie, powiedziałbym nawet że w umiarkowanie przyjaznej atmosferze.
    Ale ja nigdzie nie twierdziłem, że była tam nieprzyjazna atmosfera. Sami
    sobie to nakręcacie na zasadzie walnięcia w stół, na którym leżą nożyce.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 206. Data: 2023-08-15 01:22:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tego dociekam.

    > Jest to jedna z możliwości. Nie jedyna, ale sensowna. tylko w takiej
    > sytuacji czemu Shrek ma pretensje, że nie pojechali?

    Bo jeśli przekazał im co przejkazał tutaj to wydaje się wyłącznie
    kwestia dobrej woli, ze znaleźliby to przed nim. Zobacz co sam pisałes o
    mosięznym aniołku. Coś zacząłeś konkretnego od razu robic. Pewnie
    wystarczyło sprawdzić blachy tego busa i znaleziono by go tam gdzie
    Shrek go znalazł. A jesli nie, poza szrekowym to tam nie ma miejskiego
    monitoringu w okolicy? Przejrzeć, nie wydaje się rzeczą taka
    czasochłonna skoro znany jest dokładny czas i miejsce zdarzenia.

    > "Fabryka gwoździ" pracuje całą dobę. To przyjdzie kolejna ekipa.
    > Oglądacie niewłaściwe filmy. Ściganie sprawców nie polega na tym, ze
    > por. Borewicz samotrzeć walczy z przestępcami. Przeważnie to zbiorowy
    > wysiłek wielu policjantów, którzy na określonych etapach robią coś tam.
    > i oczywiście może gdzie któreś ogniwo nie zadziałać właściwie i albo da
    > się to naprawić, albo nie.

    Tylko, że zegar tyka co wiadomo z charakterystyki rzeczy, która
    zniknęła. Odłożenie tego np. na za 2 tyg bo wtedy jest ten kolejny etap
    to chyba nienajlepszy pomysł.

    > O 21:20? Prędzej zabójstwo i nie dziw się, że pojechali mordercę szukać
    > zamiast cienia zabytkowego motocykla.

    Jeśli późno to ustalić gdzie ten bus zwykle parkuje i chyba większa
    szansa zastać sprawców na miejscu.

    --
    Marcin

  • 207. Data: 2023-08-15 01:27:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Mnie tam nie było. Nie mam zielonego pojęcia, co spowodował nagłą zmianę
    > decyzji. Wszedłeś i chcieli szybko przyjąć zawiadomienie i jechać
    > szukać. A jak złożyłeś zawiadomienie, to już nie. Zdroworozsądkowo coś
    > tam musiało spowodować stratę zainteresowania poszukiwaniem tego
    > motocykla. Tylko Ty, albo tamci policjanci mogą udzielić odpowiedzi na
    > to pytanie "czemu".

    Zdroworozsądkowo to taka sytuacja nie jest niczym wyjatkowym. Nigdzie,
    nie że w polcji. Ktos mówi, że coś zrobi po czym wyskakuje mu cos innego
    i nie robi. Jak ten ktos nie jest ćwierc-bucem to poinformuje o zmianie
    zainteresowanego, ale takich osób w tej chwili to jak na lekarstwo.
    Zdecydowanie nie musi mieć to cokolwiek wspólnego z sentymentami do
    poszkodowanego, więc bez sensu spekulować w takim kierunku.

    --
    Marcin

  • 208. Data: 2023-08-15 02:36:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ze 20 lat temu internetowymi przestępstwami na ~100 policjantów służby
    > kryminalnej zajmowało się 2, a i to jeszcze przy okazji kilkoma innymi
    > rzeczami. Obecnie zajmuje się 8 i przydałoby się jeszcze kilka osób.
    >
    > Ja liczę na zmianę prawa w sprawach o oszustwa, na takie, jak mają w
    > wielu krajach. W wielu krajach przestępstwo jest udzielenie
    > jakiejkolwiek fałszywej informacji, jeśli jest to związane z transakcją
    > i mogło przynieść straty. I nie ma przepychania, czy chciał, czy nie
    > chciał oszukać. Ma pisać prawdę.

    Rozumiem, ze "fałszywej" to nieprawdziwej? Nie wiem czy to cos zmieni bo
    ocena i tak będzie często subiektywna. Przeciez to nigdy nie jest "wiem
    na 100%", a z oczywistych względów "zgodnie z posiadaną
    wiedzą/okilicznościami".

    --
    Marcin

  • 209. Data: 2023-08-15 06:44:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przecież Ty tam byłeś, a mnie tam nie było.

    Ale cały czas masz jakieś głupawe teorie, że to niby "wina zachowania
    szreka". No jazda - wyksztuś z siebie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 210. Data: 2023-08-15 06:46:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale ja nigdzie nie twierdziłem, że była tam nieprzyjazna atmosfera. Sami
    > sobie to nakręcacie na zasadzie walnięcia w stół, na którym leżą nożyce.

    Sugerowałeś, że utrata chęci do działania wynika z tego, że wyzywania
    ich od kulsonów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!