  • 181. Data: 2023-08-14 21:18:26
    Temat: Re: zajebali mi motór
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 11:30, Shrek pisze:
    > A co tu do rozumienia - w formularzu który babka wypełniła i podpisałem
    > nie ma rubryki jak dojechałem do domu, co robiłem, kiedy kupiłem moto
    > itd. To są pytania które czytała z instrukcji i odpowiedzi wpisywała w
    > części z zeznaniami.

    I teraz porównaj to, co napisałeś z tym wcześniej./ Tam mamy coś takiego
    jak (...) inne kary sim (...).

    Pytanie o sposób dojazdu jest powiązane z tym, że to ma znaczenie,
    jakbyś dojechał, zaparkował i ukradli pojazd. Można sprawdzić na
    monitoringu, czy faktycznie jechałeś. Nie są rzadkimi wypadki, że ktoś
    rozbierze nielegalnie samochód, sprzeda części a potem zgłosi kradzież,
    by wyrejestrować samochód i jeszcze odszkodowanie wziąć.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 182. Data: 2023-08-14 21:20:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 08:44, J.F pisze:
    > Podalbys linka. Skad mamy wiedziec, jako to sie nazywa?
    Jaja sobie teraz ze mnie robisz?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 183. Data: 2023-08-14 21:49:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 20:38:37 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No więc zdecydowanie niewłaściwe wrażenie odniosłeś. Chodzi o to, by
    > koncentrować się na zwalczaniu przestępczości, a nie rozdrabniać na
    > zdarzenia wynikające ze zdarzeń przestępstwami nie będących. Bo zasoby
    > nie są nieskończone i jak odsiejesz na starcie głupoty, to masz większą
    > szansę wykryć przestępstwa.

    Hm, mnie sie tam naiwnie wydaje, ze lepiej pójść za ciosem, w sprawie,
    gdzie komputery potrafią wiele pomóc, niz sie zastanawiac, kto ukradł
    orzełka grobu.
    Ale złodzieja złapaliscie, to pochwalic.

    Tylko co zrobicie, jak to pokolenie wymrze, i zostaną sami tacy
    internetowi ...

    > TA osoba przyjechała akurat jak on już pojechał do domu.

    Czyli źle zrozumiałem, ze trzymaliscie go tam dwie godziny?

    > No nie. W notatce było dokładnie tak, jak było faktycznie. Przyjechał
    > facet z nieprawdopodobną i budzącą wątpliwości informacją. Odstąpiono od
    > przyjęcia zawiadomienia właśnie na tej podstawie. podjęto czynności
    > celem ustalenia, czy faktycznie przestępstwo nie zaistniało i się
    > okazało, że zaistniało. To wykonano czynności prawem przewidziane.

    A co byscie zrobili, gdyby po dwóch godzinach rodzina sie nie
    zgłosiła?

    Skąd ta niecheć przyjęcia formalnego zgłoszenia?

    > Żeby zweryfikować, czy zdarzenie miało miejsce i wykonać szereg różnych
    > czynności. Ale akurat oględzin oni nie zrobią. Bywają od tego wyjątki -
    > zwłaszcza w mniejszych jednostkach, gdzie przy brakach kadrowych w
    > patrol jadą policjanci służby kryminalnej i się wówczas zabiera
    > materiały, by nie czekać na grupę - ale to są wyjątki.

    > Ja nie narzekam. Na pewno nigdy nie narzekam na pracę. Trzeba, to się
    > zrobi. Po prostu stwierdzam fakt.

    > Przede wszystkim nie ma druków. Po drugie instrukcja im zabrania tego
    > zrobić. Po trzecie zabezpiecza się ślady, a do tego nie mają sprzętu.

    No ale by im dziadek pokazal "tu był aniołek".
    I co potem?

    czekaja na lepszą ekipę, spisując zgłoszenie na kolanie,
    czy jada na komisariat, notując "siodmy grób w trzeciej alejce za
    duzym drzewem" ? :-)

    J.

  • 184. Data: 2023-08-14 21:51:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 21:20:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jaja sobie teraz ze mnie robisz?

    Ale czego mamy szukac?
    "instrukcja przesłuchania przy zgłozeniu kradziezy pojazdu" ?

    J.

  • 185. Data: 2023-08-14 21:56:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 20:52:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nawet nie wiesz, że jest to jedna z wielu możliwości. Choć akurat uważam
    > to za skrajnie mało prawdopodobne.

    Nie chcesz chyba powiedziec, ze macie tajne akta, i tam zapisane
    "figurant nazywa nas kulsonami i chodzi na marsze opozycji
    - nie pomagac" :-P

    > Chyba, że ma na koncie fałszywe
    > zawiadomienie o przestępstwie, pomówienie albo fałszywe zeznania. To
    > wówczas bym też się zastanowił, czy tylko na podstawie zeznania takiej
    > osoby wykonywać jakiekolwiek czynności, czy jednak na spokojnie kogoś
    > wiarygodnego przesłuchać, zanim się pojedzie na przeszukanie i będzie
    > komuś zawracać głowę.

    Moze i ma na koncie, ale przeciez praw publicznych nie jest
    pozbawiony.

    W czym problem z tym zgłoszeniem przestępstwa?
    Zgłosi, podpisze, a jak to nieprawda, to niech sie nim prokurator
    zajmuje.

    No chyba, ze jakis psychiczny, co wam co miesiąc fantazjuje ...

    J.

  • 186. Data: 2023-08-14 22:37:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 21:51, J.F pisze:

    > Ale czego mamy szukac?

    Zlituj się? Co on poszedł zrobić na Komendę? Złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie. To chyba warto poszukać wzoru protokołu przyjęcia ustnego
    zawiadomienia o przestępstwie. Tam na drugiej stronie jest tabelka do
    wypełnienia. O tym w tej gałęzi piszemy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 187. Data: 2023-08-14 22:42:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nawet nie wiesz, że jest to jedna z wielu możliwości. Choć akurat uważam
    > to za skrajnie mało prawdopodobne. Chyba, że ma na koncie fałszywe
    > zawiadomienie o przestępstwie, pomówienie albo fałszywe zeznania.

    To akurat niemożliwe, bo do mojej pracy wymagane jest postępowanie
    sprawdzające przez policję a ja średnio co miejąc podpisuję oświadczenie
    że nie jestem karany za składanie falszywych zeznań.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 188. Data: 2023-08-14 22:46:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 22:37:19 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zlituj się? Co on poszedł zrobić na Komendę? Złożyć zawiadomienie o
    > przestępstwie. To chyba warto poszukać wzoru protokołu przyjęcia ustnego
    > zawiadomienia o przestępstwie.

    A skad my mamy wiedziec, ze tak to sie u was nazywa?

    >Tam na drugiej stronie jest tabelka do
    > wypełnienia. O tym w tej gałęzi piszemy.

    Ten?
    https://policja.pl/pol/kgp/biuro-kryminalne/dokument
    y/zagadnienia-procesu-kar/formularze-procesowe/11036
    8,Protokol-przyjecia-ustnego-zawiadomienia-o-przeste
    pstwie-i-przesluchania-swiadka.html

    Chyba nie.

  • 189. Data: 2023-08-14 22:50:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 21:49, J.F pisze:

    > Tylko co zrobicie, jak to pokolenie wymrze, i zostaną sami tacy
    > internetowi ...

    Ze 20 lat temu internetowymi przestępstwami na ~100 policjantów służby
    kryminalnej zajmowało się 2, a i to jeszcze przy okazji kilkoma innymi
    rzeczami. Obecnie zajmuje się 8 i przydałoby się jeszcze kilka osób.

    Ja liczę na zmianę prawa w sprawach o oszustwa, na takie, jak mają w
    wielu krajach. W wielu krajach przestępstwo jest udzielenie
    jakiejkolwiek fałszywej informacji, jeśli jest to związane z transakcją
    i mogło przynieść straty. I nie ma przepychania, czy chciał, czy nie
    chciał oszukać. Ma pisać prawdę.

    > Czyli źle zrozumiałem, ze trzymaliscie go tam dwie godziny?

    Uznałem go za niewiarygodnego i mówiąc szczerze bez większego
    przekonania pojechałem na ten cmentarz. Tak w sumie dla świętego spokoju
    i upewnienia się, co się tam stało. Gdyby nie spokój na dyżurze, to
    równie dobrze mogła powstać notatka z pobytu rowerzysty i zlecenie dla
    patrolu, by przepatrolował cmentarz pod tym kątem.

    > A co byscie zrobili, gdyby po dwóch godzinach rodzina sie nie
    > zgłosiła? Skąd ta niecheć przyjęcia formalnego zgłoszenia?

    To zależy, czy faktycznie byłby ślad po aniołku, czy nie. Jakbym nie
    znalazł uszkodzeń na grobowcu, to by powstała notatka, że gość był, ale
    przekazał niewiarygodne dane i brak podstaw do wszczęcia. Gdybym znalazł
    uszkodzony nagrobek, to by powstała podobna notatka, ale już z
    informacją, ze może być coś na rzeczy, co stanowi podstawę do wszczęcia
    czynności sprawdzających. W dzień powszedni ktoś by odpytał zarząd
    cmentarza, dotarł do osób uprawnionych do grobowca i odpytał, czy wiedzą
    o problemie, czy przykładowo sami tych ozdób celem renowacji nie zdjęli
    itp. Policja na to ma 30 dni.

    > No ale by im dziadek pokazal "tu był aniołek".

    Tłumaczę Ci, że facet przyszedł, że UB aniołka ukradło. Uważasz to za
    wiarygodne? Pierwsze w internecie szukałem zdjęcia tego nagrobka, by się
    upewnić, ze tam był jakikolwiek aniołek.

    > I co potem? czekaja na lepszą ekipę, spisując zgłoszenie na kolanie,
    > czy jada na komisariat, notując "siodmy grób w trzeciej alejce za
    > duzym drzewem" ? ?

    Jak policjant kumaty, to współrzędne GPS odczyta telefonem. Przeważnie
    patrol czeka na miejscu, by "przekazać miejsce zdarzenia grupie
    dochodzeniowej" i jedzie napisać notatkę ze swoich ustaleń.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 190. Data: 2023-08-14 22:52:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wątpię.

    To po co piszesz głupoty, że im się odechciało bo klient bez krawata?

    > Ty do wszystkich wokół przykładasz najprawdopodobniej swoją miarę. Jak
    > kogoś nie lubisz, to nie pomagasz.

    Ale to ty dzwonisz:P Przecież to właśnie ty sugerowałeś że moje
    zachowanie spowodowało że nagle im się odechciało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!