    From: pkruk <pkruk@[NOSPAM]poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zabezpieczenie przez nieplaceniem
    Date: Sat, 22 May 2004 22:13:12 +0200

    Witam
    mam pytanko czy polskie prawo pozwala na uzycie takiego zapisu w umowie
    o dzielo dot. wykonania programu komputerowego, grafiki, lub strony www,
    ze do czasu wyplacenia pelnej kwoty wynagrodzenia za dzielo wlascicielem
    dziela pozostaje wykonawca? Co by sie zabezpieczyc przed czesciowym lub
    calkowitym nieplaceniem i przywlaszczeniem sobie dziela przez
    zleceniodawce? Z tego co wiem to mimo ze klient nie placi to jesli
    dostal juz dzielo to jest to jego wlasnoscia a wykonawca musi sie z
    takim nieuczciwym delikwentem scierac. Jak to dokladnie jest z
    przekazaniem dziela a pozniejszym nieplaceniem przez zleceniodawcow?

    z gory wielkie dzieki za info
    pkruk