  • 1. Data: 2004-05-22 20:13:12
    Temat: zabezpieczenie przez nieplaceniem
    Od: pkruk <pkruk@[NOSPAM]poczta.fm>

    Witam
    mam pytanko czy polskie prawo pozwala na uzycie takiego zapisu w umowie
    o dzielo dot. wykonania programu komputerowego, grafiki, lub strony www,
    ze do czasu wyplacenia pelnej kwoty wynagrodzenia za dzielo wlascicielem
    dziela pozostaje wykonawca? Co by sie zabezpieczyc przed czesciowym lub
    calkowitym nieplaceniem i przywlaszczeniem sobie dziela przez
    zleceniodawce? Z tego co wiem to mimo ze klient nie placi to jesli
    dostal juz dzielo to jest to jego wlasnoscia a wykonawca musi sie z
    takim nieuczciwym delikwentem scierac. Jak to dokladnie jest z
    przekazaniem dziela a pozniejszym nieplaceniem przez zleceniodawcow?

    z gory wielkie dzieki za info
    pkruk

  • 2. Data: 2004-05-22 22:29:15
    Temat: Re: zabezpieczenie przez nieplaceniem
    Od: "martiN" <m...@o...pl>

    > Witam
    > mam pytanko czy polskie prawo pozwala na uzycie takiego zapisu w umowie

    Nie jestem prawnikiem (co prawda nie jedną umowę skonstruowałem i
    poprawiłem), sądze, że jest to kwestia zapisu-umowy, generalnie, jeżeli
    strony "umawiają się" i jest zapis o tym i jest to obustronnie
    podpisane-zatwierdzone, to uważam, że jest to jak najbardziej "wiążące" i
    uwzględniane-ewentualnie przez sąd.

    Pozdro martiN