  • 91. Data: 2017-09-09 13:44:56
    Temat: Re: wytoczenie auta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-17 o 10:51, RadoslawF pisze:

    > Żadne tym bardziej.
    > jak to robisz od zera z nieruchomymi elementami uderzenie masz największe.

    No ale bez obrzucania się epitetami pomyślmy. Rozrusznik napędzając koło
    zamachowe też od zera do tych 1.000 obr/min rozpędza ten silnik. 1.000
    obrotów na I czy II biegu, to mniej więcej tyle, ile masz przy pchaniu
    pojazdu. Ale przy pchaniu jeszcze łagodzisz uderzenie sprzęgłem, które
    łagodzi uderzenie.

    > W przypadku zapalania. W przypadku przepychania stojaka na parkingu
    > chodzi o kierunek w którym zakręcisz silnikiem.

    To faktycznie może być problem. Może się okazać,ze samochód na
    wstecznym, a jedziemy do przodu, albo odwrotnie. I to może być argument.

    > Mechanizm rozrządu jest zaprojektowany do pracy w jednym kierunku
    > ze zmiennymi prędkościami. Jak go zakręcisz w drugą to jakie prawo
    > fizyki zabroni mu się zepsuć?

    Ale to argument za nieprzepychaniem, a nie niezapalaniem na popych. Przy
    czym strony w sądzie cywilnym mogą się pieniaczyć.

  • 92. Data: 2017-09-09 14:17:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Żebyś się nie zdziwił.

    No to się zdziwię;) Dawaj na dzień dobry sygnaturę do jakiegoś podobnego
    wyroku, to będzie temat do dyskusji. Bo na razie to wymyślasz skrajnie
    nieprawdopodobne scenariusze.

    > Dojdę.

    No to dochodź. Problemem (a raczej rozwiązaniem problemu) jest to, że
    sąd musi twoje przekonanie podzielić. "Panie, to terrorysta! Talib
    normalnie - kutasa najkleił na szybę!"

    > Oczywiście po
    > jednej naklejce nikt mordobicia nie urządza,

    Ale my tu nie o mordobiciu, bo to jest realne rozwiązanie, a o tym, ze
    sąd przyklepie zwrot kosztów lawety i wymiany szyby w aso z samochodem
    zastępczym i zdejmowaniu odcisków, bo ci ktoś kutasa nakleił. Przestań
    fantazjować.

    Shrek

  • 93. Data: 2017-09-09 14:20:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mój olej bierze tylko na autostradzie, jak go te 150 km/h przeciągnę
    > 1000 km. Co do u ruchmiania na popych, to sądzę, że problemem jest to,
    > że może być tzw. "odbicie", czyli cofnięcie wału.

    A ja sądzę, że teoretyzujecie, a nikomu od odpalania na pych nic nie
    przeskoczyło. Wyjaśnienie teoretyczne jest banalne - silnik nie ma
    świadomości i nie wie czy go energia kinetyczna pojazdy przez koła
    napędza czy rozrusznik. Koniec.

    Shrek

  • 94. Data: 2017-09-09 14:21:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 9 Sep 2017 13:29:37 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Może przykład nie mający bezpośredniego zastosowania, ale obrazuje,
    > iż
    > da się i to, ze Ciebie coś śmieszy niekoniecznie musi być śmieszne.

    Ależ ja bardzo dobrze rozumiem, przypadek który opowiadam ma się
    nijak do twojego podejścia do tenatu na smutno, bo
    a) ten co został zastowiony to znany pieniacz we wsi, mający z każdym
    wliczając w to lokalną policje na pienku. Celowo zastanawia wyjazd
    swoim samochodem by innym zrobić na złość
    b) lokalna policja i zastawiajacy zastawiajacego (ten od koparki) to
    wypili razem prywatnie hektolitry wódki, więc oczywiście przyjadą na
    interwencję... pooatezec.

    --
    Marek

  • 95. Data: 2017-09-09 15:16:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-17 o 14:21, Marek pisze:

> [...]

    > zastowiony to znany pieniacz we wsi, mający z każdym wliczając w to
    > lokalną policje na pienku. Celowo zastanawia wyjazd swoim samochodem by

    Toteż powinni go tym chętniej spacyfikować.

    > b) lokalna policja i zastawiajacy zastawiajacego (ten od koparki) to
    > wypili razem prywatnie hektolitry wódki, więc oczywiście przyjadą na
    > interwencję... pooatezec.

    A jak będą notatki wyjaśniające po skardze pisać, to co tm napiszą? Że
    prowadzili krótkotrwałą obserwację? Nie twierdzę, ze gdzieś ktoś ... ale
    to na dłuższa metę nigdy się nie sprawdza.

  • 96. Data: 2017-09-09 15:26:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-17 o 14:17, Shrek pisze:

    > No to się zdziwię;) Dawaj na dzień dobry sygnaturę do jakiegoś podobnego
    > wyroku, to będzie temat do dyskusji. Bo na razie to wymyślasz skrajnie
    > nieprawdopodobne scenariusze.

    A jak Ci podam, to jak do akt dojdziesz. Po prostu wpisałem w Google.
    Pierwwze znalezione:
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kier
    owca/news-chcesz-ukarac-drogowego-chama-zaplacisz-10
    00-zl,nId,2313984

    Poszukaj sam sobie więcej. Uwierz, że bezkarność kretynów z nalepkami
    wynika tylko i wyłącznie z tego, ze trafiają na osoby,którym nie chce
    się pieniaczyć.

    > No to dochodź. Problemem (a raczej rozwiązaniem problemu) jest to, że
    > sąd musi twoje przekonanie podzielić. "Panie, to terrorysta! Talib
    > normalnie - kutasa najkleił na szybę!"

    Największym problemem bywa znalezienie sprawcy. Bo jak sprawca będzie,
    to znalezienie podstawy prawnej do ukarania go za bezprawne działania
    jest kwestią czysto akademicką.

> [...]
    > sąd przyklepie zwrot kosztów lawety i wymiany szyby w aso z samochodem
    > zastępczym i zdejmowaniu odcisków, bo ci ktoś kutasa nakleił. Przestań

    Nie pisałem nigdzie o wymianie szyby, tylko jej czyszczeniu. Samochodem
    z zaklejonym polem widzenia kierującego jechać nie możesz, bo sprawiasz
    zagrożenie. To akurat Ty teraz próbujesz fantazjować. Samo mycie szyby
    wartości przestępstwa nie przekroczy, le laweta z myciem już może,
    zwłaszcza, jak tych naklejek będzie kilka. No i chwilę to trwa, a
    wypożyczenie samochodu zastępczego kosztuje też niemało. Nie dostrzegasz
    tego, że dla użytkownika pojazdu ta Twoja nalepka za 2 zł może
    spowodować straty na kilka tysięcy złotych i jak Cie złapią, to będziesz
    to w postępowaniu odszkodowawczym musiał zapłacić.

  • 97. Data: 2017-09-09 15:27:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-17 o 14:20, Shrek pisze:

> [...]
    > przeskoczyło. Wyjaśnienie teoretyczne jest banalne - silnik nie ma
    > świadomości i nie wie czy go energia kinetyczna pojazdy przez koła

    Też podzielam Twój pogląd, tym nie mniej należałoby zapytać autorów
    wpisów o zakazie odpalania na pych w instrukcjach.

  • 98. Data: 2017-09-09 17:32:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Pierwwze znalezione:
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kier
    owca/news-chcesz-ukarac-drogowego-chama-zaplacisz-10

    LOL - miałeś podać sygnaturę wyroku, gdzie przyznali pieniaczowi
    odszkodowanie za lawetę, asa i samochód zastępczy za karnego kutasa, a
    dajesz link do interii, z felietonem podpisanym "polski kierowca" do
    którego anonimowy czytelnik przysłał list, że dostał grzywnę...

> [...]
    > spowodować straty na kilka tysięcy złotych i jak Cie złapią, to będziesz
    > to w postępowaniu odszkodowawczym musiał zapłacić.

    Dobra - sygnaturę dawaj a nie wymyślaj. Bo skoro kutasów naklejono w
    Polsce zapewne kilkadziesiąt milionów do tej pory, to ze znalezieniem
    wyroku nie powinno być problemu. Tylko takiego z sygnaturą, a nie że
    anonimowy kierowca napisał listo do pana co miał na imię Polski a na
    nazwisko Kierowca. I że zasądzono odszkodowanie za holowanie i samochód
    zastępczy. Dajesz.

    Shrek

  • 99. Data: 2017-09-09 17:35:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Też podzielam Twój pogląd, tym nie mniej należałoby zapytać autorów
    > wpisów o zakazie odpalania na pych w instrukcjach.

    Sądzisz, że autorzy instrukcji do samochodów piszą na tej grupie?

    Shrek

  • 100. Data: 2017-09-09 17:57:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-09 o 11:01, Shrek pisze:

    > Ok - a co z tego będę miał?

    Jeśli ja mam rację silnik do wymiany.

    > jakie to szczęście rozruszniki nie startują od zera:P

    To że silnik się "rozkręca" na rozruszniki nawet na słuch wyłapiesz.
    Chyba że nie chcesz i będziesz palił głupa.

    > Aha.

    > No widzisz. I sam piszesz, że w instrukcjach piszą głupoty, bo raz się
    > można poparzyć raz nie, raz się można powiesić raz nie, a tym czasem
    > zarówno kubek jak i kasj oraz fizyka są take same. A wiesz, że w tych
    > samych instrukcjach stoi często napisane, że zużycie oleju na poziomie
    > 1l/1000km to zupełnie normalna sprawa i nie ma się czym przejmować:P

    Tej głupoty w polskich instrukcjach nie spotkałem.

    > A poprzednio pisałeś, że zmiana prędkości mu bardzo szkodzi:P

    Bo nagła szkodzi.

    > Ale to tym masz napisać jakie nakazuje mu się zepsuć:P Zresztą
    > poprzednio pisałeś, że jak go ruszysz od zera, to się popusje. Na
    > szczęście ani od rozrusznika ani od odpalania na pych jeszcze mi nigdy
    > nie przeskoczył. Znasz choćby jeden przykład, zeby komuś przeskoczył?

    Przy nagłym ruszaniu zwiększasz szansę na zepsucie a nie że na pewno
    i w każdym zepsuje.

    Znak wiele przykładów że komuś przeskoczył. I od razu zazaczam
    że to przykłady z życia a nie internetu więc linka nie będzie.