  • 1. Data: 2017-09-03 10:49:07
    Temat: zwolnienie matki na macierzystym cd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Jakiś czas temu pisałem o mojej sprawie - W wyniku "restrykturyzacji"
    Agencja Rynku Rolnego i Agencja Nieruchomości Rolnych została
    przekształcona w Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

    Jak zwykle w takich przypadkach postanowiono olać kodeks pracy i
    stosunki zatrudnienia nie rozwiązać tylko wygasić z dniem 31 maja, chyba
    że komuś zaproponują nowe warunki pracy w nowym ośrodku. Postulat
    respektowania ochrony wynikajacej a kodeksu pracy zgłoszony jako
    poprawka w komisji sejmowej został odrzucony jako "bezzasadny".
    Oczywiście w ramach polityki prorodzinnej wszystkie matki na urlopach
    macierzyńskich zostały wygaszone i w ich miejsce w nowym Ośrodku
    Wspierana Rolnictwa zatrudniono nowe osoby. Brak propozycji w pracy w
    nowym Ośrodku minister na piśmie wytłumaczył "brakiem możliwości
    finansowych".

    Po tym wstępie - złożyłem pozew w terminie 14 dni jako pozwanych
    wpisując zarówno byłego pracodawcę - Agencja NIeruchomości Rolnych jaki
    i przyszłego, który zgodnie z ustawą przejmuje rolę poprzedniego zakładu
    Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

    Dostałem pismo, że pozew wobec KOWR zodtaje umorzony bo nie ma on
    zdolności prawnej (nie istnieje jeszcze) a wobec byłego pracodawcy
    zostaje przekazany do sądu właściwego.

    Od 1 wrześnie były pracodawca dla odmiany nie istniej, a Kowr już tak.
    Czy wymaga to jakiś działań z mojej strony, czy nowy pracodawca
    automatycznie wchodzi "w buty" byłego zgodnie z art 23 kodeksu pracy.

    Art. 231
    .
    2) § 1. W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego
    pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach
    pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5.

    § 5. Pracodawca, z dniem przejęcia zakładu pracy lub jego części, jest
    obowiązany zaproponować nowe warunki pracy i płacy pracownikom
    świadczącym dotychczas pracę na innej podstawie niż umowa o pracę oraz
    wskazać
    termin, nie krótszy niż 7 dni, do którego pracownicy mogą złożyć
    oświadczenie
    o przyjęciu lub odmowie przyjęcia proponowanych warunków. W razie
    nieuzgodnienia nowych warunków pracy i płacy dotychczasowy stosunek pracy
    rozwiązuje się z upływem okresu równego okresowi wypowiedzenia, liczonego od
    dnia, w którym pracownik złożył oświadczenie o odmowie przyjęcia
    proponowanych warunków, lub od dnia, do którego mógł złożyć takie
    oświadczenie. Przepis § 4 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

    Shrek

  • 2. Data: 2017-09-03 11:37:48
    Temat: Re: zwolnienie matki na macierzystym cd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.09.2017 o 10:49, Shrek pisze:

    > Jak zwykle w takich przypadkach postanowiono olać kodeks pracy i
    > stosunki zatrudnienia nie rozwiązać tylko wygasić z dniem 31 maja, chyba
    > że komuś zaproponują nowe warunki pracy w nowym ośrodku.

    Wróc - niedokładnie opisałem.

    Komu do 31maja nie zostaną zaproponowane nowe warunki, temu stosunek
    pracy wygasa 31 sierpnia.

    Dlatego wydaje się rozsądne że 14 dniowy termin biegnie od momentu
    powiadomienia czyli 31 maja (brak nowych warunków) - wtedy nie da się
    pozwać pracodawcy przejmującego, bo go nie ma.

    Z kolei 31 sierpnia pojawia sie nowy "pracodawca". ale w sądzie leży juz
    pozew przeciw staremu.

    Z art 23 KP wynika, że z mocy prawa przejmuje obowiązki starego
    pracodawcy i wyglada na to, że nic nie muszę robić, żeby pozew przeszedł
    na niego, ale chcę się upewnic.

    Shrek

  • 3. Data: 2017-09-03 13:18:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-09-17 o 11:37, Shrek pisze:

    Moim zdaniem w opisanym stanie rzeczy niedopracowywany ogóle pozwać nie
    sposób. Jaką on może mieć odpowiedzialność za coś, co nastąpiło pół roku
    przed jego powołaniem? Stary pracodawca przestaje istnieć,ale pozostaje
    właściciel - Skarb Państwa i to jego można pozywać odszkodowanie.

  • 4. Data: 2017-09-03 15:24:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > przed jego powołaniem? Stary pracodawca przestaje istnieć,ale pozostaje
    > właściciel - Skarb Państwa i to jego można pozywać odszkodowanie.

    Słownik sprawił psikusa.

    Moim zdaniem w opisanym stanie rzeczy nowego pracodawcy w ogóle pozwać

  • 5. Data: 2017-09-03 20:25:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Moim zdaniem w opisanym stanie rzeczy nowego pracodawcy w ogóle pozwać
    > nie sposób. Jaką on może mieć odpowiedzialność za coś, co nastąpiło pół
    > roku przed jego powołaniem?

    No właśnie na podstawie art 23 KP.

    2) § 1. W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego
    pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach
    pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5.

    Dokładnie takich spraw dotyczy. Inaczej ze wszystkiego można by się
    wymigać zmieniając po prostu nazwę firmy.

    > Stary pracodawca przestaje istnieć,ale
    > pozostaje właściciel - Skarb Państwa i to jego można pozywać odszkodowanie.

    Jesteśmy zainteresowani przywróceniem.

    Shrek

  • 6. Data: 2017-09-03 23:10:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-09-17 o 20:25, Shrek pisze:

    > No właśnie na podstawie art 23 KP.
    >
    > 2) § 1. W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego
    > pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach
    > pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5.

    Tu chodzi o sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a nie
    tworzenie Urzędu.

  • 7. Data: 2017-09-03 23:31:18
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Tu chodzi o sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a nie
    > tworzenie Urzędu.

    _Twoim zdaniem_ czy podeprzesz się orzecznictwem lub innymi przepisami?

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2017-09-03 23:33:41
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-03 o 20:25, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Dokładnie takich spraw dotyczy. Inaczej ze wszystkiego można by się
    > wymigać zmieniając po prostu nazwę firmy.

    To idźcie do tego Sądu Pracy. Na co czekacie? Na oklaski?

    --
    animka

  • 9. Data: 2017-09-03 23:48:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-09-17 o 23:31, A. Filip pisze:

    > _Twoim zdaniem_ czy podeprzesz się orzecznictwem lub innymi przepisami?

    Jakimi przepisami? Jest decyzja o powołaniu nowego urzędu.Likwiduje się
    stary. Niektórym urzędnikom proponuje się pracę w nowym. Gdzie tu
    widzisz kontynuację? Musieli by przechodzić za porozumieniem stron,.

  • 10. Data: 2017-09-04 00:10:29
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Jakimi przepisami? Jest decyzja o powołaniu nowego urzędu.Likwiduje się
    > stary. Niektórym urzędnikom proponuje się pracę w nowym. Gdzie tu
    > widzisz kontynuację? Musieli by przechodzić za porozumieniem stron,.

    Jeśli nowy urząd przejmuje urzędników starego urzędu i jeszcze pełni
    z grubsza podobne funkcje to wystarczy uznać że choć jeden pracownik to
    bardzo mała część, wszyscy razem to już tyle części że przepis ma
    zastosowanie. IMHO sprowadza się to do tego czy nowy urząd byłby w
    stanie działać nie przejmując prawie wcale urzędników starego urzędu.
    Jeśli byłby to odszczekuje i przyznaje ci rację.

    --
    A. Filip