  • 1. Data: 2007-12-06 16:35:24
    Temat: wynagrodzenie
    Od: "Magda" <p...@o...pl>

    Jak napisalam we wczesniejszym poscie. Maz chce rozwodu. Nie pracowalam
    ostatnio wogole. Maz mnie utrzymywal. On chcial tego a ja jak to wygodny
    czlowiek zgodzilam sie. Teraz zaluje ale nie o tym. Z racji tego ze maz
    powiedzial ze chce rozwodu przestal dawac mi pieniadze "na zycie". Cala
    swoja wyplate zatrzymuje dla siebie, a ja mam zyc z naszych oszczednosci,
    ktore leza na koncie. Czy ma do tego prawo? Skoro wciaz jestesmy
    malzenstwem. Nie chodzi o szarpanie sie o kase. Chodzi o to ze on zarabia a
    ja w ten chwili nie. Wyciagajac pieniadze z konta oszczednosci raz dwa
    stopnieja, a wyplata jest na sprawy bierzace ew. zeby cos odlozyc. Nie wiem
    sama co myslec ani robic.

    Czy ktos wiec jak to jest z alimentami na zone?
    Uklad byl taki ze ja nie pracowalam tylko dbalam o niego. Uczylam sie tez.
    Teraz choruje. Powaznie i nie zanosi sie zebym zrobila w tej chwili
    spektakularna kariere. On chce rozwodu. Boje sie z czego bede zyla. Nie mamy
    dzieci.

    Prosze o jakas odpowiedz.

  • 2. Data: 2007-12-06 16:58:34
    Temat: Re: wynagrodzenie
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Magda pisze:

    > Czy ktos wiec jak to jest z alimentami na zone?

    Do pracy się weź.

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 3. Data: 2007-12-06 17:06:18
    Od: "Magda" <p...@o...pl>

    > Do pracy się weź.

    Nie prosilam o takie rady, ale dziekuje! Chcialabym sie wziasc do pracy ale
    jestem w trakcie leczenia nowotworowego i lekarz kategorycznie zabronil mi
    jakiegokolwiek wysilku. Mam lezec albo spacerowac jak mam sile. Duzo
    odpoczywac, nie denerwowac sie itd.

    Maz w tej sytuacji daje mi 100 zl na tydzien. Mam z tego zyc. Sniadania,
    obiady dla mnie i dla niego oraz kolacje. Pytam czy ma do tego prawo? Kiedys
    ktos mi powiedzial, ze malzonkowie maja takie same prawo do ich
    wynagrodzenia, ale on twierdzi ze wyplata jest jego a ja mam ruszyc
    oszczednosci. Boje sie zyc z oszczednosci bo nie wiem jaka czeka mnie
    przyszlosc.

  • 4. Data: 2007-12-06 17:15:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Magda pisze:

    > Maz w tej sytuacji daje mi 100 zl na tydzien. Mam z tego zyc. Sniadania,
    > obiady dla mnie i dla niego oraz kolacje.

    I nie starcza 400 zeta miesięcznie na produkty potrzebne do
    przygotowania posiłków ???

    > Pytam czy ma do tego prawo?

    A jest jakieś prawo, które mu tego zakazuje ? Imho nie ma ...

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 5. Data: 2007-12-06 17:21:46
    Od: "Magda" <p...@o...pl>

  • 6. Data: 2007-12-06 17:24:04
    Od: "Magda" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Magda" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z kazdej strony udowodnic mi swoja racje, a ja nie mam sily sie szarpac.

    Dodam jeszcze, ze tesciowa rowniez powiedziala mi, ze prawnie wszystkie
    pieniazki ktore zarobimy podczas trwania malzenstwa sa wspolne i ze nie ma
    znaczenia, ze ja w tej chwili nie pracuje.

  • 7. Data: 2007-12-06 17:26:08
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Magda pisze:

    > Nie starcza mi 400 zl na wyzywienie dla 2 doroslych ludzi. Do tego ja
    > powinnam sie lepiej odzywiac i wyjatkowo dbac o siebie.

    Pytam z ciekawości - dlaczego masz się lepiej od męża odżywiać ?

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 8. Data: 2007-12-06 17:30:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Pytam z ciekawości - dlaczego masz się lepiej od męża odżywiać ?

    Czytaj *ze zrozumieniem* to się domyślisz.

    Piotrek

  • 9. Data: 2007-12-06 17:32:13
    Od: "Magda" <p...@o...pl>

    > Pytam z ciekawości - dlaczego masz się lepiej od męża odżywiać ?

    Slaba ta Twoja ciekawosc skoro nie czytasz moich postow. Napisalam, ze
    jestem w trakcie leczenia choroby nowotworowej. Musze o siebie szczegolnie
    zadbac jezeli chce z tego wyjsc. Tyczy sie to rowniez jedzenia. Wlasnie
    dlatego nie pracuje teraz, a nie dlatego, ze mi sie nie chce. Nie mam w domu
    zadnego wsparcia od meza. Ogranicza mi on pieniadze do minimum, czyli 400 zl
    na dwoje na wszystko przez caly miesiac, a sam zatrzymuje cala wyplate
    prawie 9 tysiecy zlotych, bo wedlug niego nic mi do tego. Mowi, ze chce
    rozwodu, ale nie wystapi teraz o niego poniewaz jak umre to wszystko
    odziedziczy a po rozwodzie nie mialby juz prawa.

  • 10. Data: 2007-12-06 17:32:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Pytam z ciekawości - dlaczego masz się lepiej od męża odżywiać ?

    Bo np. może być chora ...

    Tak czy inaczej, dopóki jesteście we wspólnocie majątkowej, masz takie samo
    prawo do zarobionych przez niego pieniędzy jak i on. Po rozwodzie będzie
    tak jak sąd zadecyduje. A jak sąd zadecyduje - to już inna kwestia.

    p. m.