  • 1. Data: 2007-12-06 12:43:31
    Temat: [skomplikowane] drugie imię i dowód
    Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com>

    Witam,

    Mam dwa, raczej nietypowe i skomplikowane, pytania.

    1. Czy istnieje możliwość "wykreślenia" drugiego imienia? Załóżmy, że ktoś
    nazywa się Jan Józef Kowalski a chce tylko Jan Kowalski. Chce pozbyć się -
    formalnie - drugiego imienia. Jak może to zrobić? Wiem, że można zmieniać
    imiona i nazwiska a jak jest z drugim imieniem? Od czego trzeba zacząć
    procedurę i ile, na oko, to kosztuje?

    2. Chodzi o obowiązek posiadania dowodu osobistego (bodaj ustawa o
    ewidencji ludności - ale na 100% nie wiem). Wiadomo: istnieje on dla
    obywateli polskich. Ale w takim razie co z osobami, które na stałe
    wyjechały zagranicę i tam żyją? Np. Polak mieszka od 15 lat w Anglii, czy
    jeszcze dalej (poza UE), ma podwójne obywatelstwo lub kartę stałego pobytu
    w danym kraju. Jego dowód stracił ważność dawno temu lub po prostu nigdy go
    nie wyrobił (np. zaraz po ukończeniu 18tki wyjechał). Czy gdy wraca do
    Polski, powiedzmy turystycznie, to musi dowód wyrabiać? Czy coś mu za to
    grozi, jeśli nie ma? Albo nawet jeśli wraca mieszkać dłużej w Polsce, np.
    rok, ALE TU NIE PRACUJE - utrzymuje się z pieniędzy z zagranicy, to jak to
    wygląda wówczas?

    --
    pozdrawiam,
    Michwelt

  • 2. Data: 2007-12-06 13:33:13
    Temat: Re: [skomplikowane] drugie imię i dowód
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

> [...]
    > formalnie - drugiego imienia. Jak może to zrobić? Wiem, że można zmieniać
    > imiona i nazwiska a jak jest z drugim imieniem? Od czego trzeba zacząć

    Tak, trzeba administarcyjnie zmienić imię z Jan Józef na Jan. Czyli taka
    sama procedura, jak przy zmianie imienia. Trzeba napisać podanie, zapłacić
    za nie, jego koszt to około 30zł, przynajmiej tak było około rok temu.
    Oczywiście potrzebę zmiany trzeba uzasadnić.

  • 3. Data: 2007-12-07 14:36:06
    Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com>

    Dnia Thu, 6 Dec 2007 14:33:13 +0100, miffy napisał(a):

> [...]
    > za nie, jego koszt to około 30zł, przynajmiej tak było około rok temu.
    > Oczywiście potrzebę zmiany trzeba uzasadnić.

    Dzięki. Rozumiem, że to w urzędzie gminy się załatwia, bez sądu?

    A odnośnie drugiej sprawy... Nikt na grupie nie wie?