  • 1. Data: 2007-12-06 09:52:25
    Temat: Wygrałem proces z byłym pracodawcą - odsetki ustawowe
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Witam!
    Jak w temacie wygrałem proces o zaległe wynagrodzenie i odszkodowanie
    wynikajace z likwidacji stanowiska pracy. Odsetki mam liczone od czerwca. Na
    wyroku jest rygor natychmiastowej wykonalności. W sądzie poinformowano mnie,
    że nie muszę czekać na uprawomocnienie wyroku tylko zacząć egzekwować
    należność. Odsetki ustawowe to ponad 11% rocznie - tak podają kalkulatory
    internetowe. Te pieniądze nie są mi potrzebne, a 11 % to nie ma na żadnej
    lokacie :) Czy odsetki są liczone do dnia w którym odzyskam pieniądze, czy
    moze do dnia ogłoszenia wyroku, uprawomocnienia się wyroku, czy moze jeszcze
    inaczej? Nie wiem co robić, nie śpieszy mi się do tej forsy jeśli mam dostać
    11% w skali roku odsetek. Jak to jest?
    Witold

  • 2. Data: 2007-12-06 10:01:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wit(old) pisze:
> [...]
    > poinformowano mnie, że nie muszę czekać na uprawomocnienie wyroku tylko
    > zacząć egzekwować należność. Odsetki ustawowe to ponad 11% rocznie - tak

    Musisz jeszcze uzyskać klauzulę wykonalności.

> [...]
    > się wyroku, czy moze jeszcze inaczej? Nie wiem co robić, nie śpieszy mi
    > się do tej forsy jeśli mam dostać 11% w skali roku odsetek. Jak to jest?

    Jeśli w wyroku jest napisane, że odsetki są od czerwca, to są od
    czerwca.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-12-06 10:10:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote

    > Jeśli w wyroku jest napisane, że odsetki są od czerwca, to są od
    > czerwca.

    Pytał do kiedy są liczone, a nie od kiedy.

  • 4. Data: 2007-12-06 10:24:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote
    >
    > Pytał do kiedy są liczone, a nie od kiedy.

    Nie doczytałem. :)

    Do dnia zapłaty.

  • 5. Data: 2007-12-06 10:43:19
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    > Musisz jeszcze uzyskać klauzulę wykonalności.

    Rozumiem że dostanę pismo z sądu i mogę złożyć wniosek o nadanie klauzuli
    wykonalności? A może to już będzie automatycznie po uprawomocnieniu? Acha,
    jest jeszcze jedno - nie bedzie odwołań bo firma uznała wszystkie moje
    roszczenia. Poinformowano mnie w sądzie że mogę od razu taki wniosek złożyć,
    ale jak pisałem wcześniej nie śpieszy mi się z odebraniem tych pieniędzy z
    uwagi na odsetki ustawowe, które są w wyroku liczone od czerwca. Nie ukrywam
    że chciałbym to wszystko maksymalnie przeciągnąć. Pośrednio jest to duża
    korporacja (GPW), więc nie jest to dla nich jakiś wydatek szczególnie
    dotkliwy.
    Wit(old)

  • 6. Data: 2007-12-06 10:45:29
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wit(old)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > że chciałbym to wszystko maksymalnie przeciągnąć. Pośrednio jest to duża
    > korporacja (GPW), więc nie jest to dla nich jakiś wydatek szczególnie
    > dotkliwy.

    Pośrednio, bo tak na prawdę winna pieniądze jest mi firma którą kupiła firma
    z GPW. Trochę gmatwam sorki.
    Witold

  • 7. Data: 2007-12-06 10:46:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wit(old) pisze:

    > Rozumiem że dostanę pismo z sądu i mogę złożyć wniosek o nadanie
    > klauzuli wykonalności? A może to już będzie automatycznie po

    Pisma nie dostaniesz, sam musisz złożyć wniosek.

> [...]
    > przeciągnąć. Pośrednio jest to duża korporacja (GPW), więc nie jest to
    > dla nich jakiś wydatek szczególnie dotkliwy.

    Twój wybór. Moim zdaniem lepszy wróbel w garści. A oprócz lokat są
    inne możliwości inwestycji, które niekiedy dają więcej niż 11% rocznie.
    Choć nie dają gwarancji.

    Może się też okazać, że firma dobrowolnie zapłaci Ci, ale bez
    odsetek, albo ze źle wyliczonymi odsetkami. Wtedy będziesz musiał dalej
    się ich domagać, skoro tak na nich Ci zależy.

    Jaka jest wysokość zasądzonej kwoty?

  • 8. Data: 2007-12-06 10:46:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wit(old) pisze:

    > Pośrednio, bo tak na prawdę winna pieniądze jest mi firma którą kupiła
    > firma z GPW. Trochę gmatwam sorki.

    Uważaj, żeby za pół roku nie okazało się, że firma nie ma żadnego
    majątku.