  • 1. Data: 2005-05-31 08:23:42
    Temat: wylegitymowanie przez kontrolera
    Od: "Zbyszek Lasica" <l...@a...pl>

    Witam, ostatnio dowiedzialem sie ze kontroler autobusowy nie ma prawa
    wylegitymowania osoby, u ktorej podejrzewa brak biletu. Powinna zadzwonic po
    straz miejska i dopiero ci moga mnie sprawdzic.
    prawdali to?

    pozdrawiam

    zbyszek lasica
    warszawa

  • 2. Data: 2005-05-31 12:52:12
    Temat: Re: wylegitymowanie przez kontrolera
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Zbyszek Lasica wrote:

> [...]
    > wylegitymowania osoby, u ktorej podejrzewa brak biletu. Powinna zadzwonic
    > po straz miejska i dopiero ci moga mnie sprawdzic.

    Jak to podejrzewa? Jak nie pokazesz biletu, to najpierw pobiera wartosc
    biletu + oplate dodatkowa.
    W przypadku odmowy ma prawo cie wylegitymowac.
    Jak nie masz dokumentow to zwroci sie do policji w celu ustalenia danych.
    Reguluje to prawo przewozowe.

    --
    KRZYZAK

  • 3. Data: 2005-05-31 13:34:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zbyszek Lasica wrote:
> [...]
    > wylegitymowania osoby, u ktorej podejrzewa brak biletu. Powinna zadzwonic po
    > straz miejska i dopiero ci moga mnie sprawdzic.

    on ma prawo do poproszenia cię o dokumenty, jeżeli nie masz biletu.
    Odmówić możesz zawsze.
    Wówczas on wzywa policję, a ci już takie prawo mają. Z tym, że kosztuje
    cię to odpowiednio drożej.

  • 4. Data: 2005-05-31 13:40:33
    Od: "Zbyszek Lasica" <l...@a...pl>

    >. Z tym, że kosztuje cię to odpowiednio drożej.

    Z jakiej racji?
    Nie to ze sie czepiam, ale chcialbym poznac temat.
    Wiem ze wylegitymowac ma prawo mnie tylko policja, straz graniczna itp.
    A to ze w przepisach przewozowych napisane jest ze kontroler moze to mnie
    malo interesuje.. Zdaje sie ze konstytucja stanowi inaczej.
    Pytam bo nie wiem ;)

    pozdr

    zbyszek lasica

  • 5. Data: 2005-05-31 13:57:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zbyszek Lasica wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > Z jakiej racji?
    regulamin przewozu. Opłata za zmianę trasy środka transportu.

> [...]
    > A to ze w przepisach przewozowych napisane jest ze kontroler moze to mnie
    > malo interesuje.. Zdaje sie ze konstytucja stanowi inaczej.
    Kontroler ma prawo cię poprsić o dokument tożsamości.
    Wyciągnąć z kieszeniu już nie ma prawa. To jest różnica, między "ma
    prawo" a "może".
    Jeżeli nie pokażesz mu żadnego dokumentu tożsamości to zmusisz go do
    wezwania policji, która zrobi to za ciebie.

    A co ma do tego konstytucja. Zwykle jak się ktoś na nią powołuje to
    służy mu do wycierania sobie nią gęby.

  • 6. Data: 2005-05-31 14:26:30
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    witek napisał(a):

    > regulamin przewozu. Opłata za zmianę trasy środka transportu.

    A jeśli przed zmianą wysiądę na przystanku ?

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 7. Data: 2005-05-31 14:52:18
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zbyszek Lasica napisał(a):
> [...]
    > A to ze w przepisach przewozowych napisane jest ze kontroler moze to mnie
    > malo interesuje.. Zdaje sie ze konstytucja stanowi inaczej.

    konstytucja nie mówi nic o legitymowaniu :)
    uprawnienia Policji i innych instytucji wywodzą się z ustaw, tak samo
    jak uprawnienia kontrolera
    z tym że w tym ostatnim przypadku nie ma sankcji (karnej) za nieokazanie
    dokumentu

    KG

  • 8. Data: 2005-05-31 17:08:52
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > A jeśli przed zmianą wysiądę na przystanku ?

    A myslisz, ze ktos cie wypusci?

    --
    KRZYZAK

  • 9. Data: 2005-05-31 17:29:30
    Od: "anabolic" <b...@w...pl>

    > A myslisz, ze ktos cie wypusci?

    Otwierają się drzwi i normalnie wysiadam.

  • 10. Data: 2005-05-31 17:53:21
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > A myslisz, ze ktos cie wypusci?

    A wiesz jak reguję na osobę, która uniemożliwia mi swobodne
    poruszanie się i narusza moją nietykalność cielesną (pojęcie w
    prawie nie musi istnieć ... nie życzę sobie by ktokolwiek mnie
    doytykał) ... Jeśli ktoś mnie dotyka ja już nawet nie pytam o to
    czy mogę go dotknąć.

    Nie usłyszy zatem kanarek pytania czy chce w ryj, bo właśnie
    będzie się zwijał z powodu ... bolących jajek.