  • 1. Data: 2005-05-30 21:09:46
    Temat: dobowa norma czasu pracy a nadgodziny - pomocy
    Od: l...@v...pl

    Stan faktyczny.

    Jesatem zatrnudniony w systemie pracy zmianowej, pracowałem cały tydzień od
    godziny 13:00 do 18:00, jednak w środę wypadł mi termin rozprawy sądowej i
    dlatego złożyłem stosowne oświadczenie pracodawcy, w którym prosze o zmianę
    godzin pracy w tym dniu, doprowadziło to do sytuacji kiedy :

    we wtorek pracowałem: od 13:00 do 18:00
    w środę natomiast: od 8:00 do 13:00

    Pytanie:
    Czy przekroczona została dobowa norma czasu pracy i należy mi się dodatek za
    pracę w nadgodzinach ?

    Czy może tylko przekroczona została dobacownik zaowa norma czasu pracy bez prawa
    do dodatku ?

  • 2. Data: 2005-05-31 05:15:36
    Temat: Re: dobowa norma czasu pracy a nadgodziny - pomocy
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "JakiśByleKto" <l...@v...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:0b1e.000002c8.429b8119@newsgate.onet.pl

> [...]
    > rozprawy sądowej i dlatego złożyłem stosowne oświadczenie pracodawcy, w
    > którym prosze o zmianę godzin pracy w tym dniu, doprowadziło to do

    Masz pretensje, że pracodawca poszedł Ci na rękę?

    > we wtorek pracowałem: od 13:00 do 18:00
    > w środę natomiast: od 8:00 do 13:00

    no i...?

    > Pytanie:
    > Czy przekroczona została dobowa norma czasu pracy i należy mi się
    > dodatek za pracę w nadgodzinach ?

    Od 18'tej do 8'mej rano jest 14'ście godzin. O jakim
    przekroczeniu norm mówisz?
    Może lepiej idź na "kuroniówkę" - nie będzie problemów
    z normami?

    > Czy może tylko przekroczona została dobacownik zaowa norma czasu pracy
    > bez prawa do dodatku ?

    Mimo szczerych chęci nie udało mi się rozszyfrować
    tego - "dobacownik zaowa" ;-)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    ...ostatnio ojciec przeczytał w pewnej ankiecie, że najwięcej wypadków

  • 3. Data: 2005-05-31 07:14:04
    Od: l...@v...pl

    > Masz pretensje, że pracodawca poszedł Ci na rękę?

    Nie ale pracodawca ma do mnie pretensje że ma z mojego powodu problem, który
    sprowadza się do tego, że konrola zarzuca mu, iż rozkład czasu pracy w moim
    wypadku był zły albowiem praca jaką wykonywałem przekroczyła swoim wymiarem
    dobowy wymiar czasu pracy, i powinien wypłacić mi z tego tytułu nadgodziny.

    128 par 3 pkt 1 - przez dobę - należy rozumieć 24 kolejne godzny, poczynając od
    godziny, w której pracownik rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującymdo rozkładem
    czasu pracy,

    Czyli dla mnie doba to od 13:00 (wtorek) do 13:00 (środa)
    Aby nie przekroczyć dobowej normy czasu pracy musiałbym pracować:
    - od 13:00 wtorek do 18:00 wtorek i od 13:00 środa do 18:00 środa,
    - a pracowałem od 13:00 wtorek do 18:00 wtorek i w środę od 8:00 do 13:00,
    faktycznie odpoczynek nocny minimalny zostal zagwarantowany (11 godzin min)

    Więc moje pytanie, jako pomóc pracodawcy i samemu sobie, pamiętając że w środę,
    nie mogłem stawić się w pracy, czy można zakwalifikować moją pracę w godzinach
    8:00 - 13:00 jako odpracowanie zwolnienia od pracy, i czy w taim wypadku takie
    odpracowywanie kwalifikuje się jako praca w godzinach nadliczbowych ?