  • 1. Data: 2005-05-30 21:05:31
    Temat: Podatek za internet bezprzewodowy
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Teraz chcą podatków za internet bezprzewodowy :D

    http://podatki.wp.pl/POD,2,b,4,wid,7295083,wiadomosc
    i.html?rfbawp=1117486924.200&_err=1&ticket=665043407
    7132744Oj2lRyFEBEpQzk%2F%2BLaXUaujeMIEYdfpp1EvVxK6oG
    hpfpHd%2BqyVusDs0UXHoTHfeYCnTCVzZ2%2BoeyekP8lBU5jwTy
    kMj9sRE1p8iHadpqZq6Q7H3hO8PP9dUSK%2FBpaD1

    --
    Kaja

  • 2. Data: 2005-05-30 21:43:29
    Temat: Re: Podatek za internet bezprzewodowy
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Kaja wrote:
    > Teraz chcą podatków za internet bezprzewodowy :D

    Nie bardzo wiem o co chodzi w tej całej nagonce - przecież VAT za
    internet (czy bezprzewodowy, czy przewodowy) płaci się już od dawna.
    Nawet za taki "darmowy" dostęp ktoś płaci (np. właściciel hotelu), który
    płaci VAT.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 3. Data: 2005-05-31 05:21:59
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    no bo to jest jakas kolejna bzdura, uslugodawcy juz placa Vat wiec gdzie
    mialby byc ten kolejny podatek,
    a kienci tez go placa jak dostaja faktury lub paragony

    --
    --==Pozdro Harry==--
    ---==GG 833844==---

  • 4. Data: 2005-05-31 06:58:38
    Od: "lamer" <TylkoBezSpamu(wytnij na lewo)lamer(wytnijTO)@(to-też)freesco.pl>

    Harry spłodził(a) wiadomość news:d7gs9j$qls$1@nemesis.news.tpi.pl
    > no bo to jest jakas kolejna bzdura, uslugodawcy juz placa Vat wiec gdzie
    > mialby byc ten kolejny podatek,
    > a kienci tez go placa jak dostaja faktury lub paragony
    Artykuł jest trochę "zakręcony" i nie wiadomo o co właściwie chodzi. Ale jak
    go przeczytałem dokładnie to chyba załapałem...
    Jeżeli ktoś udostępnia hot-spota za free to opłatę za łącze księguje jako
    koszt i odpisuje sobie także za to VAT. Jednak tego łącza dalej nie
    sprzedaje więc nie nalicza VAT-u więc nie musi go zapłacić do skarbówki... A
    fiskus kombinuje tak, że skoro to łącze dalej jest udostępniane to powinno
    być to opodatkowane - czyli np. gmina (wg artykułu) powinna zapłacić VAT za
    ten "darmowy" dostęp...
    Tym urzędnikom to się już w mózgach (mają je?) popier...ło

  • 5. Data: 2005-05-31 08:18:54
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    lamer wrote:
> [...]
    > ten "darmowy" dostęp...
    > Tym urzędnikom to się już w mózgach (mają je?) popier...ło

    bo może coraz więcej usług (i towarów) opłaca się "rozdawać"
    wariant huraoptymistyczny:
    wszyscy, wszystkim rozdają na lewo i prawo,
    vat do odliczenia od wszystkich usług i towarów i budżet państwa kaput...
    piękna wizja...

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-05-31 08:24:42
    Od: "lamer" <TylkoBezSpamu(wytnij na lewo)lamer(wytnijTO)@(to-też)freesco.pl>

    regent... spłodził(a) wiadomość
> [...]
    > wszyscy, wszystkim rozdają na lewo i prawo,
    > vat do odliczenia od wszystkich usług i towarów i budżet państwa kaput...
    Wiesz, z tym VAT-em to trochę jak z jajkiem i kurą... Gdzieś jest początek i
    ktoś go płaci - w tym przypadku dostawca łącza (np TPSA). Chyba, że łącze
    jest od "firmy-słupa" :P
    Fiskusowi chodzi raczej o "pomnażanie" tego VAT-u.

  • 7. Data: 2005-05-31 08:29:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2005 23:05:31 +0200, Kaja napisał(a):

> [...]
    hpfpHd%2BqyVusDs0UXHoTHfeYCnTCVzZ2%2BoeyekP8lBU5jwTy
    kMj9sRE1p8iHadpqZq6Q7H3hO8PP9dUSK%2FBpaD1

    Jakiemuś pismakowi się coś pozajączkowało, nie ma rozdzielenia na
    przewodowy i bezprzewodowy dostęp do netu, obydwa są równo owatowane.
    Widać już sezon ogórkowy, zapewne czas na paskudę.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 8. Data: 2005-05-31 09:34:17
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    lamer wrote:
> [...]
    > jest od "firmy-słupa" :P
    > Fiskusowi chodzi raczej o "pomnażanie" tego VAT-u.

    mylisz się,
    jeśli dobrze poczytasz, to dowiesz się, że płatnikiem VAT jest
    ostateczny konsument.
    a skoro cena wynosi zero...

    --
    regent...
    (...)

  • 9. Data: 2005-05-31 12:21:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel napisał(a):

    > Jakiemuś pismakowi się coś pozajączkowało, nie ma rozdzielenia na
    > przewodowy i bezprzewodowy dostęp do netu, obydwa są równo owatowane.

    Nie, Waldziu. Chodzi to u ustawowe ujęcie zjawiska pt. odpłatne i
    nieodpłatne świadczenie usług.

    M.

  • 10. Data: 2005-05-31 12:40:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 May 2005 14:21:32 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Nie, Waldziu. Chodzi to u ustawowe ujęcie zjawiska pt. odpłatne i
    > nieodpłatne świadczenie usług.

    Czyli co, polowanie na czarownice? Masz antene to płać domiar, jak za
    komuny? Czarno to widzę...
    A jak to zakwalifikują i jak to się ma do zasady podatku VAT? Skoro zysk
    jest zerowy, to 22% od zera jest zero