  • 1. Data: 2006-05-18 02:35:14
    Temat: wycięcie drzew / parkowanie na trawniku
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam następujący problem. Mieszkam na osiedlu w bloku. Przed klatkami są
    prostokąty jakieś 10m x 5m pokryte trawą. Na tej trawie kilka lat temu wraz z
    ojcem posadziłem 5 drzewek (sosny). Było to zrobione celowo, żeby parkujący
    samochodami nie stali na tym trawniku (kilka metrów dalej jest parking, ale
    wiadomo, że niektórzy i tak wolą stać bliżej pomimo trawnika). Te kilka lat
    drzewa rosły sobie spokojnie, jeden z sąsiadów dbający o "ogródek" przed blokiem
    przycinał je itd. Tuż pode mną jest mieszkanie, które właściciele wynajmują
    różnym rodzinom. Teraz akurat wprowadziła się jakaś nowa. I ten chłop z tej
    rodziny wyciął dziś 4 z tych 5 drzew nikogo o nic nie pytając i zaparkował na
    trawie swoje bmw. Sąsiad zadzwonił na policję, przyjechali i dali mu mandat za
    parkowanie na trawie. Jakąś metodą na takie zachowanie byłoby pewnie codzienne
    zgłaszanie, że parkuje, ale sądzę, że po kilku razach przestaliby przyjeżdżać.
    Stąd moje pytanie. Czy można to gdzieś zgłosić, że on te drzewa (miały już około
    1,5m każde) wyciął i zmusić go do posadzenia w to miejsce nowych drzewek ?

    Z góry dzięki,
    pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2006-05-18 03:25:03
    Temat: Re: wycięcie drzew / parkowanie na trawniku
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > [...]

    Dodam jeszcze, że na posadzenie drzew na tym wspólnym zdaje się pasie zieleni
    nie było żadnej zgody spółdzielni ani mieszkańców, ale drzewa rosły przez ponad
    5 lat i nikomu nie wadziły. Co więcej jak je sadziliśmy to przechodzący sąsiedzi
    komentowali, że w końcu ktoś się wziął za to i bardzo dobrze.
    Aż spać nie mogę przez palanta ;)

    Tomasz.

  • 3. Data: 2006-05-18 06:48:11
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 18 May 2006 04:35:14 +0200, Tomasz napisał(a):

    [ciach]

> [...]
    > zgłaszanie, że parkuje, ale sądzę, że po kilku razach przestaliby przyjeżdżać.

    A może rozsypać po prostu takie kolce na trawniku? ;)
    Jeśli ktoś był takim bezczelnym chamem że po prostu wyciął czyjeś drzewa bez
    pytania, to nie sądzę żeby miały sens jakiekolwiek "pokojowe" metody...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 4. Data: 2006-05-18 06:58:06
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    > I ten chłop z tej

    Zgłosić do ochrony środowiska, póki ślady świeże.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 5. Data: 2006-05-18 07:29:25
    Od: "A" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    > zaparkował na
    > mandat za
    >
    > Zgłosić do ochrony środowiska, póki ślady świeże.

    Zgadza się każde drzewo powyżej 5 roku życia podlega ochronie więc zgłoś to
    podając kto wyciął te drzewa

  • 6. Data: 2006-05-18 08:56:16
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    A swoją drogą - kierowcy bmw to jakaś chyba odrębna kategoria. W ruchu
    drogowym też wyraźnie odstają od innych.
    Domniemywam, że są jednakże wyjątki od tej niechlubnej reguły i od razu
    zastrzegam, że nie napisałam "wszyscy kierowcy bmw" :)).
    Prawdę mówiąc to współczuję Ci takiego sąsiedztwa, bo jesli miał takie
    "mocne" wejście, to pewnie na wiele go stać.
    Jakoś tak jest w tym naszym dziwnym kraju, że normalny ma dużo gorzej niż
    ten odbiegający od normy. Bo jak widać to Ty masz problem, a facet z bmw
    chyba czuje się ok.
    Graszka

  • 7. Data: 2006-05-18 09:22:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    A napisał(a):
    > Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zgadza się każde drzewo powyżej 5 roku życia podlega ochronie więc zgłoś to
    > podając kto wyciął te drzewa

    Pytanie tylko, jakie się ma dowody na to że to on wyciął te drzewa. Bo
    samo korzystanie z ich nieobecności to IMHO mało żeby mu ktokolwiek coś
    zrobił

    Ale jeżeli to rzeczywiście on - to na taką beszczelność to tylko wyciąć
    mu siekierą to BMW i posadzić na to miejsce znowu drzewo :)

    p. m.

  • 8. Data: 2006-05-18 09:26:13
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):

    > Jeśli ktoś był takim bezczelnym chamem że po prostu wyciął czyjeś drzewa bez
    > pytania, to nie sądzę żeby miały sens jakiekolwiek "pokojowe" metody...

    Mysle, ze najlepiej byloby oslupkowac trawnik - ale to wymaga zezwolen.
    Takie slupki wygladaja paskudnie ale... na samodzielne przestrzeganie
    przepisow przez polskich kierowcow zadzialalaby chyba tylko formacja
    ktora po prostu zle zaparkowane czesci samochodu odcinalaby szlifierka
    katowa. Ja nie wiem, to jest inny gatunek ludzi - nie pisze o wszystkich
    ale... co do dresa z burakowozu to daj adres - zrzuci mu sie
    kilkadziesiat kilo z gory na dach ;) Lepsze od kolcow bo nikt postronny
    nie ucierpi :)

  • 9. Data: 2006-05-18 09:32:57
    Od: "JaMyszka" <j...@g...pl>

    Tomasz napisał(a):
> [...]
    > prostokąty jakieś 10m x 5m pokryte trawą. Na tej trawie kilka lat temu wraz z
    > ojcem posadziłem 5 drzewek (sosny). [...]

    Jeżeli faktycznie go widzieliście jak ścinał, to sprawa może być
    wygrana.
    U mnie sąsiad, coś podobnego zrobił, ale nikt go nie widział -
    pozostało domniemanie. :(
    Facet już parkować nie będzie, bo za każdym razem wezwiecie
    policję. Prócz kary z ochrony środowiska, dobrze by było, by
    naprawił szkody nowymi nasadzeniami.
    Ale to, to chyba tylko sąd może mu nakazać.
    Może prawnicy podpowiedzą jakieś rozwiązanie?
    PS
    Tylko durnie nie wiedzą, że każdy zielony listek, to więcej tlenu w
    powietrzu.
    I tępić takich, którzy chcą parkować w windzie;p

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 10. Data: 2006-05-18 10:16:57
    Od: Art <s...@w...com>

    > Jakąś metodą na takie zachowanie byłoby pewnie codzienne
    > zgłaszanie, że parkuje, ale sądzę, że po kilku razach przestaliby
    > przyjeżdżać.

    Ja bym mu tam wysypał ze 2 kilogramy gwoździ. ;)
    Na pewno przestanie parkować.
    Art