  • 1. Data: 2006-05-17 20:55:18
    Temat: wniosek o ustalenie wysokosci alimentow
    Od: pm<e...@o...pl>

    w skrocie: mamusia mojego syna (8 mies) zwleka z napisaniem pozwu
    alimentacyjnego, place jej od samego poczatku pewna kwote co miesiac jaka
    ustalilismy wspolnie, ale z kilku wzgledow zalezy mi na prawnym unormowaniu tego
    zobowiazania finansowego
    pytanie: czy mam mozliwosc jako ojciec zlozyc do sadu wniosek aby ustalil on
    formalnie kwote alimentow, a jesli tak to ew. w jakiej formie to zrobic i czy
    bedzie sie to wiazalo z kosztami sadowymi...
    dziekuje z gory o jakiekolwiek odpowiedzi
    pm/

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-05-17 21:27:12
    Temat: Re: wniosek o ustalenie wysokosci alimentow
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    > czy
    > bedzie sie to wiazalo z kosztami sadowymi...

    nie... ustaleleni alimentow odbywa sie w procesie
    proponuje przstac placenia alimentow to mamuska ruszy do sadu

    potrzebujesz wyrok czy jakikolwiek paier.?? jezeli to drugie to spiszcie
    ugode

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-05-17 21:34:15
    Od: pm<e...@o...pl>

    no wlasnie, slyszalem ze takie przestanie (w jej wypadku na pewno poskutkuje
    zlozeniem pozwu) ale slyszalem ze sad moze wtedy na mnie nalozyc odsetki i kare
    za to ze odstapilem od placenia
    co do ugody: slyszalem ze jest cos takiego, ale nie bardzo znam procedure i
    korzysci/niekorzysci z niej wynikajace

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-05-17 21:50:56
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "pm" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za to ze odstapilem od placenia
    > co do ugody: slyszalem ze jest cos takiego, ale nie bardzo znam procedure

    napisz po co Ci papier

  • 5. Data: 2006-05-17 22:16:50
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/17/2006 11:50 PM, Lookasik wrote:

    > napisz po co Ci papier

    Po to żeby mamusia nie żądała wydumanych sum i po to aby wszystko miał
    na papierze. Mamusia mojego dziecka chciała kasę bez żadnego
    pokwitowania czy podpisywania czegokolwiek (ugody, potwierdzenia
    otrzymania pieniędzy). Oczywiście wysłałem ją na drzewo. Średnio bym się
    cieszył jak by po jakimś czasie na rozprawie dowiedział, że ona to
    idealna i zaradna mamusia a ja wyrodny ojciec, który nic nie łożył na
    dziecko (bo i jak wtedy udowodnię, że kasę dawałem?). Oczywiście można
    robić przelewy przez konta ale wtedy mamusia może się kłócić, że to były
    "prezenty".

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 6. Data: 2006-05-17 22:32:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    > Oczywiście można
    > robić przelewy przez konta ale wtedy mamusia może się kłócić, że to były
    > "prezenty".

    A my biedne mysie nie umiemy opisać przelewu ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2006-05-17 22:41:12
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/18/2006 12:32 AM, Johnson wrote:

    > A my biedne mysie nie umiemy opisać przelewu ...

    Napisałem, że można przelewem ale co z tego? Kwestia jeszcze tego jak
    potraktowane to będzie w sądzie. Jest to swego rodzaju zabezpieczenie
    ale nie daje GWARANCJI właśnie dlatego, że nie jest nic zasądzone i nie
    ma żadnej umowy czy porozumienia co do kwoty i jakim tytułem.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 8. Data: 2006-05-17 23:11:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Michał "Kaczor" Niemczak" <k...@N...atn.pl> napisał w
    wiadomości news:e4g8po$lt$1@news.onet.pl...

    > Napisałem, że można przelewem ale co z tego? Kwestia jeszcze tego jak
    > potraktowane to będzie w sądzie.

    Wiesz, co to znaczy "opisac" przelew?
    To znaczy opatrzyc go tytulem w polu "Tytul".
    Wpisujesz "alimenty za 05/2006" albo cos w tym stylu i w tym momencie nikt
    nei powie, ze to prezent czy zwrot pozyczki.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2006-05-18 00:31:21
    Od: pm<e...@o...pl>

    klocicie sie o tytul przelewu: nie w tym rzecz, ja opisuje "na rzecz kogo jest
    ten przelew' wiec nie boje sie zlej interpretacji sadu, wysylam pieniadze
    synowi, nie jego matce...
    jesli chodzi o to, po co mi papier: jestem czlowiekiem, ktory potrzebuje miec
    unormowane sprawy formalno-prawne, kocham mojego syna i nie boje sie
    partycypacji w kosztach jego utrzymania, ale niejednokrotnie spotkala mnie
    sytuacja ze jego mama potrafila pozamawiac np. na allegro wiele produktow, ktore
    nie sa jemu niezbedne i oczywiscie obarczyla mnie tymi kosztami, co
    niejednokrotnie przekraczalo dwukrotnie sume, ktora wczesniej wspolnie
    ustalilismy...
    dlatego potrzebuje sadawnego ustalenia kwoty alimentow, by ona nie mogla
    wykraczac nagminnie poza te kwote, jak to do tej pory mialo miejsce...
    pragne poprostu w przyszlosci uniknac jej roszczen, ktore spokojnie przekraczaja
    50% mojej pensji, tak, ze w ich wyniku musze prosic moich rodzicow o pomoc
    finansowa by moc zaplacic rachunki...
    jesli sad arbitralnie wyda wyrok i ustanowi kwoty bede spokojny, ze ona nie
    bedzie co chwile wyskakiwala z nowymi "kwotami", bo najwyrazniej sytuacja w tej
    chwili (umowa slowna miedzy nami) jest jej wyjatkowo na reke...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2006-05-18 01:03:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

> [...]
    > dziecko (bo i jak wtedy udowodnię, że kasę dawałem?). Oczywiście można
    > robić przelewy przez konta ale wtedy mamusia może się kłócić, że to były

    Przelew ma tytuł, i jak w z tytułu będzie wynikać że pieniądze są na
    utrzymanie dziecka, to IMHO matka dziecka nie może tych pieniędzy
    spożytkować na co innego. A nawet jak się mylę, to nie może się kłócić
    że to były "prezenty".

    p. m.