  • 21. Data: 2006-05-18 20:15:32
    Temat: Re: wycięcie drzew / parkowanie na trawniku
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-05-18 16:10, mvoicem wrote:

    > A czy te kolosalne kary za wycięcie drzew to nie są od jakiejśtam
    > grubości pnia?

    Załóżmy, że było pięć sosen po 25 cm obwodu. Wtedy kara wynosi:
    5 [sosen]*25 [cm]*30,91 [stawka za centymetr obwodu dla sosny] *1
    [mnożnik dla drzew poniżej 25 cm obwodu]*2 [mnożnik za wycięcie z terenu
    zielonego]*3 [mnożnik za wycięcie bez zezwolenia] = 23182,50 zł.

    Jeżeli sosna miała obwodu powiedzmy 10 cm -- co chyba jest
    prawodopodobniejsze to kara wyniesie: 9273 zł, co także jest kwotą nie
    najmniejszą.

    Z analizy ustawy o ochronie przyrody wynika, że płaci się i za 1 cm...
    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 22. Data: 2006-05-18 21:57:48
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > kilkudziesięciu tysięcy złotych...
    > jeżeli ich było kilka to facet może iść z torbami
    > pozdrawiam - jedyny magister jeżdżący BMW :-))

    Dzwoniłem do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w moim mieście i
    odesłali mnie do Urzędu Miasta w celu weryfikacji, czy facet miał pozwolenie.
    Zadzwoniłem do Urzędu Miasta, gdzie dowiedziałem się, że nie miał. Ale na tym
    koniec. Powiedzieli, że jedyną rozsądną drogą załatwienia sprawy jest zgłoszenie
    do spółdzielni. Zadzwoniłem do spółdzielni gdzie dowiedziałem się, że posadzą w
    tym miejscu nowe drzewa, ale dopiero na jesieni. Nie potrafili nic powiedzieć o
    konsekwencjach jakie będą wyciągnięte wobec faceta. Domyślam się, że po prostu
    takich nie będzie. Udałem się więc do niego osobiście i powiedziałem, że do
    poniedziałku drzewka mają być posadzone. O dziwo powiedział, że posadzi :-)
    Poczekam do poniedziałku, jeżeli nie posadzi to zgłoszę na Policję kradzież tych
    drzewek. Co prawda Robert Tomasik napisał, że powinna to zrobić spółdzielnia,
    ale dzwoniłem na komisariat i podobno skoro sadziłem te drzewka to mogę zgłosić,
    że ktos mi je ukradł :)

    Pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 23. Data: 2006-05-18 22:09:41
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    " Tomasz " <t...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > spółdzielnia,
    > ale dzwoniłem na komisariat i podobno skoro sadziłem te drzewka to

    No a czemu byś nie mógł? Zgłosić na policji zawsze możesz :)

    --
    jimmij

  • 24. Data: 2006-05-19 15:21:19
    Od: "Wojtek" <...@...z>

    Witam Grupowiczów.

    Podepnę się pod ten wątek gdyż mam też sprawę związaną z wycinką drzewa.
    Otóż mam w ogrodzie posadzony świerk. Ma ok. 5 metrów wysokości. Chciałbym
    go wyciąć i posadzić nowe drzewo w innym miejscu. Czy muszę mieć pozwolenie
    na wycinkę? Drzewo rośnie praktycznie ok. 0.5 metra od płotu sąsiada dlatego
    chciałbym je wyciąć i posadzić nowy świerk dalej.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2006-05-20 15:14:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 19 May 2006 17:21:19 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Chciałbym
    > go wyciąć i posadzić nowe drzewo w innym miejscu. Czy muszę mieć pozwolenie
    > na wycinkę?
    Tak, i w Twoim przypaku sądzę, że uda Ci się to bez opłat.

    --
    pozdro
    poreba

  • 26. Data: 2006-05-21 08:09:40
    Od: c...@o...pl

    Dnia 20-05-2006 o 17:14:46 poreba <d...@p...com> napisał:

    > Tak, i w Twoim przypaku sądzę, że uda Ci się to bez opłat.

    U nas niczego urzędy nie dają za darmo jak mogą mieć z tego parę
    złotych.Najmniejsza opłata to 70zł za rozpatrzenie podania.

    --
    Darek

  • 27. Data: 2006-05-21 09:39:12
    Od: "JaMyszka" <j...@g...pl>

    c...@o...pl napisał(a):
    > U nas niczego urzędy nie dają za darmo jak mogą mieć z tego parę
    > złotych.Najmniejsza opłata to 70zł za rozpatrzenie podania.

    Ja już niczego nie jestem pewna...
    Dlatego tylko zauważę, że prawdopodobnie ta stawka nie dotyczy osób
    fizycznych i ich drzew na ich terenie.
    Ale pozwolenie trzeba zdobyć;p

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 28. Data: 2006-05-23 00:43:40
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Żeby optymistycznie wątek zakończyć napiszę, że po ustnym stanowczym upomnieniu
    facet posadził 4 nowe drzewka.

    Dzięki za wszystkie wypowiedzi,
    Tomasz.

  • 29. Data: 2006-05-23 09:08:51
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik " Tomasz " <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5af4.00000001.44725abc@newsgate.onet.pl...

    > Żeby optymistycznie wątek zakończyć napiszę, że po ustnym stanowczym
    > upomnieniu
    > facet posadził 4 nowe drzewka.
    >
    > Dzięki za wszystkie wypowiedzi,
    > Tomasz.

    Optymistyczna w efekcie jest jedynie Twoja determinacja. Gdybyś oczekiwał
    działania od tzw. czynników urzędowych to nie byłoby żadnego happy endu.
    Pozdrawiam, Graszka.

  • 30. Data: 2006-06-07 19:49:56
    Od: jerry <j...@i...com.pl>

    Wojtek napisał(a):
> [...]
    > mieć pozwolenie na wycinkę? Drzewo rośnie praktycznie ok. 0.5 metra od
    > płotu sąsiada dlatego chciałbym je wyciąć i posadzić nowy świerk dalej.

    Musisz mieć na to pozwolenie z urzedu miasta
    u nas takie cuś kosztuje 25 zł (mała mieścina)

    a jak nie masz to grozi Ci.... sporo w każdym razie ....

    Jerry