  • 1. Data: 2006-05-17 23:33:42
    Temat: Dowod rejestracyjny zabrany przez policje
    Od: s...@g...pl

    Witam!

    Pare dni temu zabrano mi dowod rejestracyjny pojazdu za brak badan
    technicznych (4 dni po dacie!)
    W zwiazku z tym czy ktos moze mnie oswiecic:

    1. Czy jesli badania na dowodzie mialem zrobic przykladowo 9 maja to
    czy nie mam jeszcze jakis ustawowo dodatkowych np. 7 dni na dokonanie
    diagnostyki?

    2. Nie otrzymalem od policji zadnego mandatu ale czy moglem? Przypuscmy
    ze ktos jezdzi prawie 2 lata bez badan i wpada na kontrole, jaka kara
    mu grozi i z ktorego artykulu?

    3. Badania juz mam wyrobione, i jezdze na razie na pokwitowaniu od
    policji i zaswiadczeniu od diagnosty no w Urzedzie Miejskim wciaz nie
    ma mojego dowodu. Czy policja jest zobowiazana oddac DR pojazdu w
    jakims terminie? Gdzie znajde jakis art. na ten temat?

    4. Przegladalem Prawo o ruchu drogowym (potocznie kodeks drogowy) ale
    nie ma tam w/g mnie odp. na w/w pytania i nie ma tam tez zadnego
    taryfikatora wykroczen (dorogowych?), gdzie wiec takowy znajde i pod
    jaks oficjalna nazwa on wystepuje?

  • 2. Data: 2006-05-18 07:26:29
    Temat: Re: Dowod rejestracyjny zabrany przez policje
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    s...@g...pl napisał:

    >czy nie mam jeszcze jakis ustawowo dodatkowych np. 7 dni
    Nie.

    >2. Nie otrzymalem od policji zadnego mandatu ale czy moglem?
    IMHO nie.

    > Czy policja jest zobowiazana oddac DR pojazdu w jakims terminie?
    Przesyła niezwłocznie staroscie.

    >Gdzie znajde jakis art. na ten temat?
    W ustawie, którą znac powinieneś, w PoRD (link w stopce).

    > ale nie ma tam w/g mnie odp. na w/w pytania
    Są np. art. 132.

    >taryfikatora wykroczen (dorogowych?),
    To oddzielny akt prawny.

    >gdzie wiec takowy znajde