  • 1. Data: 2005-10-23 23:13:02
    Temat: webmastering i prawo
    Od: "LukyLuke" <l...@o...pl>

    Witam,
    Sprawa wyglada tak:
    Zarzadzam pewnym nieoficjalnym serwisem sluzacym do wymiany informacji
    miedzy studentami. Serwis zawiera duzo skryptow do automatycznego
    umieszczania informacji od studentow (brak moderacji). Czy ja jako
    zalozyciel/administrator odpowiadam przed prawem w jakis sposob za
    niecenzuralne posty na serwisie? Czy mam obowiazek prawny udostepnic na
    zyczenie rektora uczelni adresy komputerow z ktorych takie posty
    przychodzily? Dodam ze jako student po inauguracji roku szkolnego slubowalem
    ze bede "dbal o imie uczelni itp".

    Czy jest szansa zabezpieczyc sie przed taka odpowiedzialnoscia?

    PS
    Co do tych tekstow to znajduja sie tam sprostowania do wykladow i pogladow
    wykladowcow. Nikt nie pisze ze Kowalski to sku...el czy cos podobnego (tak
    jak to bywa na pl.soc.prawo) tylko ze zdarzaja sie posty z luzna krytyka.
    Czesto sie zdarza, ze studenci pisza ze np. Misio chrzanil od rzeczy bo to i
    tamto, lub Szczurek gadal jak nie zdrowa dupa etc. gdzie Misio, Szczurek
    itd. to potoczne ksywki profesorow, ktore jakby nie bylo sa czasami mocno
    obrazliwe...

    Moze powinienem umiescic jakas klauzure czy cos takiego - ew. jak takie cos
    powinno brzmiec?

    Pozdrawiam
    Luky

  • 2. Data: 2005-10-23 23:21:54
    Temat: Re: webmastering i prawo
    Od: scream <n...@p...pl>

    LukyLuke napisał(a):
    > Czy mam obowiazek prawny udostepnic na zyczenie rektora uczelni

    Masz obowiązek udostępnić jedynie na żądanie policji, poparte nakazem
    prokuratorskim.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl