  • 21. Data: 2020-07-10 13:45:23
    Temat: Re: warunkowo umorzyli
    Od: n...@o...pl

    Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl> napisał(-a):

    > Sprawa kluczowa - to było formalnie skrzyżowanie?

    Tak, z linią ciągłą (zakaz wyprzedzenia).
    Gdyby zamiast SOP-u jechała karetka na samym sygnale wizualnym, na 99,99% jej
    kierowca byłby winny.

  • 22. Data: 2020-07-10 13:47:51
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > "Sąd w Oswiecimiu uznał w czwartek, że Sebastian Kościelnik nieumyślnie
    > naruszył przepisy ruchu drogowego. Wskazał na brak sygnałów dźwiękowych
    > kolumny BOR. I dlatego warunkowo umarzył postępowanie w sprawie wypadku z
    > udziałem rządowej kolumny wiozącej ówczesną premier Beatę Szydło"
    >
    > https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26113534,j
    est-wyrok-za-zderzenie-z-szydlo-w-oswiecimiu.html?_g
    a=2.162087736.528368060.1594017910-864217066.1487590
    675#S.koronawirus-K.C-B.1-L.1.duze

    warto dodać że sąd skierował do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu
    przestępstwa przez kierowcę SOP

    chociaż tyle, ale jasno to pokazuje że zerrrobrotura kręciła od początku

  • 23. Data: 2020-07-10 13:49:45
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > Pani sędzia wydała wyrok, z którym w głębi ducha chyba sama się nie zgadza.

    pewnie tak ale bojąc się prezesa zapewne celowo położyła sprawę w apelacji
    no nie wiem jak w apelacji ten wyrok może się otrzymać
    chyba tylko jeżeli trafi na sędziego od zerrro

  • 24. Data: 2020-07-10 14:08:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 10 Jul 2020 13:49:45 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > no nie wiem jak w apelacji ten wyrok może się otrzymać
    > chyba tylko jeżeli trafi na sędziego od zerrro

    Już przetarli ścieżkę do TK. Jeśli wyrok w apelacji będzie niehalo, trafi
    do mgr Przyłębskiej-Wolfgangowej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2020-07-10 17:01:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.07.2020 o 13:49, n...@o...pl pisze:

    > pewnie tak ale bojąc się prezesa zapewne celowo położyła sprawę w apelacji
    > no nie wiem jak w apelacji ten wyrok może się otrzymać
    > chyba tylko jeżeli trafi na sędziego od zerrro

    NIeważne czy ten wyrok jest głupi bo żeby podlizać się pisowi, czy
    celowo głupi, zeby seba miał szansę w apelacji świadczy to o tym, że
    nasze sądownictwo jest w fatalnym stanie i o niezawisłości mowy nie ma...

    Zresztą od czasu jak mają SN w garści to i apelacja nie ma znaczenia...

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2020-07-10 18:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Poczytac fachowe pisma - nie musial sie upewniac :-)

    ze co?

    > To swoja droga - za nieostroznosc moze chlopak powinien odpowiadac.
    > Za skutki wypadku - nadmierna predkosc :-)

    Ze co?
    Pytam o predkosc kolumny a nie seicento które z racji tego ze skrecało
    a wczesniej przepusciło jeden pojazd uprzywilejowany to predkosc miało
    zadna...

    > Inna sprawa, ze jakby tam karetka jechala szybko do wypadku ... moze
    > sie spodziewac, ze karetka jedzie szybko.

    No i co? Karetka twoim zdaniem moze przetracac jadace prawidłowo
    samochody?

    > Tu akurat nie trzeba bylo szybko reagowac, tylko chyba wrecz
    > odwrotnie.

    Bo twoim zdaniem zatrzymanie to nie jest reakcja?

    > Nie wiadomo czy sie naleza. Jako uprzywilejowanym ... wolno im lamac
    > niektore przepisy.

    Kurwa, przeciez do kur... sad wyraznie powiedział w wyroku ze nie byli
    pojazden uprzywilejowanym!

    > Choc uprzywilejowani nie byli ... ponoc :-)

    Juz nie ponoc. Jest wyrok. Wiec imo mandaty sie naleza.
    Dostali?
    Stop wariatom drogowym! Nastepnym razem to mozesz byc ty!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 27. Data: 2020-07-10 18:36:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    >ze co?

    ze poczytac fachowe pisma, np

    http://wypadkidrogowe.info/odpowiedzialnosc-kierowcy
    -skrecajacego-w-lewo-w-przypadku-najechania-na-niego
    -przez-pojazd-wyprzedzajacy/

    Widzisz tam cos o popatrzeniu w lusterko ?
    Nawet SN sie z tym z zgadza, choc nie zawsze :-)

    Osobiscie bym cos dopisal o zajmowaniu i zmianie pasa ruchu ... ale ja
    nie SSN, ani nawet student prawa - moze skret w lewo to nie jest
    zmianą pasa ruchu.

    Przy czym - jesli to na skrzyzowaniu, to latwo przypisac winę kierowcy
    wyprzedzającemu.
    A jesli ktos skreca w lewo na podworko, na droge gruntową czy
    wewnetrzną ?
    Obaj niewinni, czy analizujemy film z kamery jak to z tym
    kierunkowskazem bylo ....

> [...]
    >skrecało
    >a wczesniej przepusciło jeden pojazd uprzywilejowany to predkosc

    Mnie tam predkosc kolumny malo interesuje, ale w wyniku takiej
    nieostroznosci mlodzienca, to powinny byc drzwi wgniecione i lakier
    zarysowany.
    I za to mlody byc moze powinien odpowiadac - czyli 300zl i 6 pkt.

    A jesli SOP sie az na drzewie zatrzymal i pasazerow polamal - to juz
    nie mlodzienca wina ze SOP nie jechal przepisowe 50 :-)

    >No i co? Karetka twoim zdaniem moze przetracac jadace prawidłowo
    >samochody?

    Nie, ale powinna jechac szybko.
    I w tym momencie odpowiedzialnosc z akapitu powyzszego ... hm ...

    >Bo twoim zdaniem zatrzymanie to nie jest reakcja?

    Zdaje sie, ze sie zatrzymal. Ruszac nie powinien.

    >Kurwa, przeciez do kur... sad wyraznie powiedział w wyroku ze nie
    >byli
    >pojazden uprzywilejowanym!

    ale to nie wyrok przeciw nim - w drugiej sprawie sad moze uwierzyc
    innym swiadkom :-)

    Ale jesli byli przekonani, ze sa uprzywilejowani, to co wtedy ?

    >Juz nie ponoc. Jest wyrok.

    Nieprawomocny.

    >Wiec imo mandaty sie naleza. Dostali?

    Za pozno, przedawnilo sie.

    >Stop wariatom drogowym! Nastepnym razem to mozesz byc ty!

    ogolnie mi nie przeszkadzaja, choc czasem faktycznie sa troche
    niebezpieczni.

    https://www.youtube.com/watch?v=TUxMBF0yFXE

    ten z przodu ... doswiadczony kierowca ?

    J.

  • 28. Data: 2020-07-10 20:50:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.07.2020 o 11:04, Olin pisze:

    > Wysoki Sąd "wskazał na brak sygnałów dźwiękowych kolumny BOR", przeto
    > kolumna wyprzedzała bez żadnego trybu, zatem nie wiadomo na czym polegała
    > wina Seby.
    > Pani sędzia wydała wyrok, z którym w głębi ducha chyba sama się nie zgadza.

    Nie znamy materiału dowodowego. Jeśli kierowca zeznał, że widział
    wyprzedzający go samochód, ale uznał, że to "ogon" dla jadącego na
    kogutach i bawiąc się w drogowego szeryfa celowo mu zajechał drogę, to
    to ponosi winę za spowodowanie wypadku. Możliwości może być masa.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2020-07-10 22:48:19
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > kogutach i bawiąc się w drogowego szeryfa celowo mu zajechał drogę, to
    > to ponosi winę za spowodowanie wypadku. Możliwości może być masa.

    Z tego co kiedyś czytałam to on mówił, że jak skręcał to nie widział
    żadnego samochodu. Widocznie ten samochód był dużo dalej, ale musiał
    szybko jechać-za szybko.
    Często widzę mknące szybko samochody-kolumny rządowe zmierzające chyba
    do Wilanowa i z powrotem bez włączonych sygnałów,

    --
    animka

  • 30. Data: 2020-07-11 00:04:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.07.2020 o 22:48, Animka pisze:

> [...]
    > szybko jechać-za szybko. Często widzę mknące szybko samochody-kolumny
    > rządowe zmierzające chyba do Wilanowa i z powrotem bez włączonych

    Ale to informacja dziennikarzy. Natomiast trzeba by było wiedzieć, co
    jest w materiałach. Zwłaszcza, ze wstępnie gość się podobno przyznał.
    Oczywiście zdaję sobie sprawę, jak to mogło wyglądać, tym nie mniej sąd
    musi brać pod uwagę wszystko.

    Co do kolumn SOP, to dawniej VIP-ów śmigłowcami podwożono i jechali na
    sygnałach kawalątek. PIS w ramach oszczędnego państwa z tego
    zrezygnował, choć trzeba by było się zastanowić, na ile taniej jest
    kilka limuzyn pchać drogą i ryzykować kolizje.
    --
    Robert Tomasik