  • 1. Data: 2003-02-10 08:52:06
    Temat: upowaznienie notarialne
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Czesc

    Jaka jest procedura wycofania upowaznienia potwierdzonego u notariusza ?
    Sytuacja jest taka, ze moj znajomy podpisal w swojej
    nieswiadomosci/pomrocznosci niejasnej upowaznienie jakiemus naciagaczowi na
    okres 1 roku. Teraz juz sie wydobyl z tej pomrocznosci ;) i chce to
    wycofac. Jak to teraz przeprowadzic w miare szybko ? Co z faktem ze ten
    naciagacz dysponuje nadal odpisem i nie ma szans tego odpisu odzyskac ?

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 2. Data: 2003-02-10 08:57:43
    Temat: Re: upowaznienie notarialne
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <M...@n...tpi.pl> KrzysiekPP napisał(a):
> [...]
    > wycofac. Jak to teraz przeprowadzic w miare szybko ? Co z faktem ze ten
    > naciagacz dysponuje nadal odpisem i nie ma szans tego odpisu odzyskac ?

    Upoważnienie można po prostu cofnąć.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2003-02-10 12:26:34
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Upoważnienie można po prostu cofnąć.

    Jasne. Weezme to upowaznienie, wsiade do samochodu, wlacze wsteczny i
    cofne.

    ;)

    A jakies konkrety ? Przeciez ten kto ma to upowaznienie moze nadal z nim
    dzialac, bo ma egzemplarz przy sobie. Co w takim wypadku ?

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 4. Data: 2003-02-10 12:35:04
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-02-10 14:30:17
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> napisał(a):

> [...]
    > okres 1 roku. Teraz juz sie wydobyl z tej pomrocznosci ;) i chce to
    > wycofac. Jak to teraz przeprowadzic w miare szybko ?

    idzie sie do notariusza i odwołuje pełnomocnictwo. Czy to było
    pełnomocnictwo z podpisem złożonym własnoręcznie w obecnośći notariusza czy
    też pełnomocnictwo w formie aktu not. ?

    > Co z faktem ze ten
    > naciagacz dysponuje nadal odpisem i nie ma szans tego odpisu odzyskac ?

    o konsekwencjach przekroczenia przez naciągacza swego umocowania możesz
    przeczytać poniżej. (post zdaje się Marcina S.) Jakiego rodzaju było to
    pełnomocnictwo? - do czego był pełnomocnik uprawniony?
    freni

  • 6. Data: 2003-02-10 14:34:39
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Art. 103. § 1. Jeżeli zawierający umowę jako pełnomocnik nie ma umocowania
    > Art. 105. Jeżeli pełnomocnik po wygaśnięciu umocowania dokona w imieniu

    To teraz tak:

    Pewien czlowiek, zwany dalej Facetem ;) daje pelnomocnictwo naciagaczowi
    zwanym dalej Naciagaczem ;)

    Facet idzie po rozum do glowy i wycofuje pelnomocnictwo.

    Naciagacz pozostaje nieuchwytny i nie mozna go znalezc, a domyslac sie
    mozna ze dziala dalej z pelnomocnictwem w reku.

    Pelnomocnictwo jest teoretycznie niewazne, ale Naciagacz o tym nie wie.

    Kto teraz odpowiada za to, ze np. Naciagacz otworzy rachunek bankowy,
    wezmie kredyt obrotowy i wiecej sie w banku nie pokaze ?

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 7. Data: 2003-02-10 14:37:41
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

    > Jasne. Weezme to upowaznienie, wsiade do samochodu, wlacze wsteczny i
    > cofne.

    ROTFL

  • 8. Data: 2003-02-10 14:51:35
    Temat: Odp: upowaznienie notarialne
    Od: "Martynika" <m...@o...pl>

    Użytkownik KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:M...@n...tpi.pl...

> [...]
    >
    > Kto teraz odpowiada za to, ze np. Naciagacz otworzy rachunek bankowy,
    > wezmie kredyt obrotowy i wiecej sie w banku nie pokaze ?

    Złóż oświadczenie o odwołaniu pełnomocnictwa, ogłoś to w prasie najlepiej
    ogólnokrajowej. Jeśli chodzi o odpowiedzialność to po zrobieniu tak jak
    napisałem jeśli nie potwierdzisz umów zawartych przez gościa to on
    odpowiada. Martens

  • 9. Data: 2003-02-10 16:59:22
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > idzie sie do notariusza i odwołuje pełnomocnictwo. Czy to było
    > pełnomocnictwo z podpisem złożonym własnoręcznie w obecnośći notariusza czy
    > też pełnomocnictwo w formie aktu not. ?

    To bylo pelnomocnictwo notarialne, ale nie zlozone w obecnosci notariusza,
    tylko jakiejs sekretarki, tj. zastepcy notariusza, bo taka pieczatka jest
    na papierze.

    > przeczytać poniżej. (post zdaje się Marcina S.) Jakiego rodzaju było to
    > pełnomocnictwo? - do czego był pełnomocnik uprawniony?

    Praktycznie do wszystkiego ;)

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/